Onko pakko kertoa miehelle raskaudesta? Emme ole yhdessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niinpä niin, tilanne siis näinkin hieno. Lapsi on minulle kyllä ilonen asia, mutta en taida haluta tätä miestä elämääni niin pysyvästi. Tiedän, että haluaisi muuttaa yhteen ja mennä naimisiin jne ja jos en noihin suostuisi, tekisi elämästäni helvettiä..

Tilannetta mutkistaa vielä sekin, että mies on parisuhteessa. Hairahdimme siis kerran ja tämä on tulos.

Tarvitseeko minun kertoa miehelle??

[QUOTE="hmm";28727380]Voi kait sen kieltää, ettei selvitetä isyyttä. Mutta onko se reilua lasta kohtaa, se onkin toinen kysymys.[/QUOTE]

Näin. Kai ap on selvittänyt millaisia aikuisia lapsista, jotka eivät tiedä isäänsä, kasvaa.

[QUOTE="nih";28727406]Näin. Kai ap on selvittänyt millaisia aikuisia lapsista, jotka eivät tiedä isäänsä, kasvaa.[/QUOTE]

Tiedän kyllä. Mutta ottaen huomioon isän tasapainottomuuden ja mielenterveysongelmat, uskoisin että saattaa olla jopa parempi ilman.

[QUOTE="nih";28727438]Ahaa. Sä taidat olla sitten isän kanssa samaa porukkaa kun sekaannut tuollaiseen mieheen. Ehkä parempi ettei lapsi joudu syntymään tuollaisille vanhemmille.[/QUOTE]

:)
Tiesinhän tämän olevan tulossa. Asiallisia vastauksia toivoisin, kiitos.

älä kerro. Olin itse vastaavassa tilanteessa ja kerroin ja olen todella katkerasti sitä katunut, ns. isä on harrastanut kaikkea mahdollista kiristystä, väkivaltaa, ja pahinta on henkinenväkivalta: kuunnella lässytystä että en ole sitä lasta koskaan halunnut.
Ehdit sittenkun lapsi on 6-7 vuotta, kertoa asian.

Jos lapsen isä on suhteessa toisen kanssa ja mukana on mt-ongelmia ja kuten kirjoitit että voi tehdä elämästäsi helvettiä niin en kertoisi. Varsinkin jos kyse yhdestä tyhmästä hairahduksesta. Selität asian lapselle isompana, ymmärtää kyllä. Kun mietit oikein tekemistä niin muista että voit olla yksin paljon parempi vanhempi lapselle ja tarjoat tasapainoisen elämän hänelle, varsinkin kun tilanne on mikä on..

Itsellänikin oli vaikeuksia päättää kerronko ja miten olen yhteydessä. Isä on alun perin islaminuskoinen ja asuu tällä hetkellä Italiassa. Suhteemme oli lyhyt ja hänellä osoittautui olevan aika paljon ongelmia, ei kuitenkaan mitenkään luokiteltavissa vaaralliseksi, ehkä vain jo kulttuuriltaan niin erilainen ja tausta vaikea. Tai ei varmaan sen erilaisempi verrattuna suomalaiseen ihmiseen jolla on vaikeampi tausta henkisesti.

Kerroin asiasta ja päätimme hänen vastustuksestaan huolimatta että olemme yhteydessä kun lapsi on syntynyt siten, että voi välillä käydä tapaamassa lasta ja netin välityksellä olemme yhteydessä. En suostunut kuitenkaan tunnustamaan isyyttä ja halunnut että muuttaisi tämän nojalla Suomeen, vaikka se lapsen kannalta saattaisi olla parempi ja helpompi tapa pitää yhteyttä. Mietin edelleen usein teinkö siinä asiassa oikein. Jotenkin ajattelen kuitenkin, että täysi ero tai tietämättömyys omasta lapsestaan voi olla väärin, jos isä ei kuitenkaan ole rikollinen tai oikeasti vaarallinen lapselle. Myös lapselle voi olla vaikea olla täysin ilman isäsuhdetta. Toisaalta tietysti varmaan tilanteessasi tärkeintä, että saat myös suojattua oman elämäsi ja suhteesi lapseen ilman että isä alkaa häiritsemään liikaa. Lastensuojelusta voi saada paljon apua, itse ainakin sain, kun tein valintaa aikaisemmin ja mietin näitä asioita. Toisaalta asiat myös muuttuvat ajan saatossa ja lapselle voi olla helpompi kertoa isästä vähän myöhemmin, jos tilanne on vaikea. Itsekin vasta odotan lasta loppuajoilla ja olen nyt ajatellut, että aika näyttää miten asiat sujuvat.

Voimia!

Jos lapsen isä on suhteessa toisen kanssa ja mukana on mt-ongelmia ja kuten kirjoitit että voi tehdä elämästäsi helvettiä niin en kertoisi. Varsinkin jos kyse yhdestä tyhmästä hairahduksesta. Selität asian lapselle isompana, ymmärtää kyllä. Kun mietit oikein tekemistä niin muista että voit olla yksin paljon parempi vanhempi lapselle ja tarjoat tasapainoisen elämän hänelle, varsinkin kun tilanne on mikä on..

Kiitos <3

Tuskin kyl on yksi hairahdus, jos mies ois valmis eroamaan ja menemään tän naisen kanssa naimisiin ja ryhtymään isäksi. Vähän epävakaalta vaikuttaa sekä tuleva äiti että isä.

Mun mielestä se joka tapauksessa kuuluu lapsen oikeuksiin tietää isä ja äiti ja mm. saada elatus molemmilta ja periä nämä molemmat. Ei kantsi etukäteen päättää, millainen tuo mies ehkä olisi. Ehkä olisi oikeinkin kiva isänä. Ei tosiaan pitäis ryhtyä vauvantekohommiin, jos mies on naimisissa toisaalla ja kerran niin epävakaa.

[QUOTE="vieras";28727533]Tuskin kyl on yksi hairahdus, jos mies ois valmis eroamaan ja menemään tän naisen kanssa naimisiin ja ryhtymään isäksi. Vähän epävakaalta vaikuttaa sekä tuleva äiti että isä.

Mun mielestä se joka tapauksessa kuuluu lapsen oikeuksiin tietää isä ja äiti ja mm. saada elatus molemmilta ja periä nämä molemmat. Ei kantsi etukäteen päättää, millainen tuo mies ehkä olisi. Ehkä olisi oikeinkin kiva isänä. Ei tosiaan pitäis ryhtyä vauvantekohommiin, jos mies on naimisissa toisaalla ja kerran niin epävakaa.[/QUOTE]

Tunnen miehen ennalta jo vuosien ajan. Eli en ole etukäteen mitään "päättänyt". Mies ei ole naimisissa, eikä todellakaan ollut tarkoitus raskautua.

[QUOTE="vieras";28727533]Tuskin kyl on yksi hairahdus, jos mies ois valmis eroamaan ja menemään tän naisen kanssa naimisiin ja ryhtymään isäksi. Vähän epävakaalta vaikuttaa sekä tuleva äiti että isä.

Mun mielestä se joka tapauksessa kuuluu lapsen oikeuksiin tietää isä ja äiti ja mm. saada elatus molemmilta ja periä nämä molemmat. Ei kantsi etukäteen päättää, millainen tuo mies ehkä olisi. Ehkä olisi oikeinkin kiva isänä. Ei tosiaan pitäis ryhtyä vauvantekohommiin, jos mies on naimisissa toisaalla ja kerran niin epävakaa.[/QUOTE]

Voimme täällä palstalla tietää vain sen mitä aloittajat meille kertoo.. Faktahan on se että ap sanoi heidän hairahtaneen kerran..
Ja mä olen edelleen vahvasti sitä mieltä ettei todellakaan kannata kertoa.
Juurihan ap tuossa kirjoitti että mies saattaa olla vaaraksi sekä ap:lle että tulevalle lapselle..

[QUOTE="aloittaja";28727515]Kiitos miehen näkökulmasta, mutta perusteluja kaipaisin myös.[/QUOTE]

Vaikka vanhempi olisi huono, niin hän on kuitenkin vanhempi. Ellei sitten kyseessä ole lapselle vaarallinen tapaus. Tämä on tosin monimutkainen asia,mitä katsotaan lasta vahingoittavaksi. Isän kautta lapsen elämään voi tulla linnakundeja taikka muita vaarallisia henkilöitä, tällöin lapsen suojeleminen voi olla oikein.

Kuitenkin lapsen täytyy saada tietää viimeistään täysi-ikäisenä.

Jos et jatka raskautta niin ei kannata kertoa, sillä mies ei tee tiedolla mitään.
Jos taas päätät jatkaa raskautta niin kyllä, miehellä on oikeus tietää jälkeläisestään ja lapsella oikeus siihen, että hänen äitinsä olisi edes tiedoksiantanut lapsen olemassaolon biologiselle isälle.
Minun moraalikäsitykseni mukaan siis.

Isän mahdollinen vaarallisuus kuulostaa typerältä selittelelyltä ja tekosyyltä pitää lapsi itsekkäästi itsellään.
Vai kuka muka tietoisesti haluaisi jälkeläisilleen ristin isättömyydestä etenkään isän "hulluuden" vuoksi? Kuka haluaa olla niin julma, että riistää lapseltaan oikeuden molempiin vanhempiin omien pelkojensa vuoksi?
Ja jos pelot ovat todellisia, miksi lisääntyä sellaisen ihmisen siemenestä?

Jos et jatka raskautta niin ei kannata kertoa, sillä mies ei tee tiedolla mitään.
Jos taas päätät jatkaa raskautta niin kyllä, miehellä on oikeus tietää jälkeläisestään ja lapsella oikeus siihen, että hänen äitinsä olisi edes tiedoksiantanut lapsen olemassaolon biologiselle isälle.
Minun moraalikäsitykseni mukaan siis.

Isän mahdollinen vaarallisuus kuulostaa typerältä selittelelyltä ja tekosyyltä pitää lapsi itsekkäästi itsellään.
Vai kuka muka tietoisesti haluaisi jälkeläisilleen ristin isättömyydestä etenkään isän "hulluuden" vuoksi? Kuka haluaa olla niin julma, että riistää lapseltaan oikeuden molempiin vanhempiin omien pelkojensa vuoksi?
Ja jos pelot ovat todellisia, miksi lisääntyä sellaisen ihmisen siemenestä?

Jos päätyy keskeytykseen niin ei kannata miehelle paljastaa, että syrjähyppyjen tuloksena nainen voi raskautua. Voi sitten huolettomana jatkaa hyppelyä.

Totta kai miehellä on oikeus tietää, jos hänellä on lapsi! Siis millainen ihminen edes miettii, että ei kerro asiasta. Eikö miehellä ole mitään oikeuksia? Ja entä lapsen oikeudet? On taas niin itsekästä ajattelua tältä aloittajalta, että huh-huh.