Perkele ihmiset . Ihme hintoja pyyrätte käytetyist kodinkoneista jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Haaveilija-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-Haaveilija-

Jäsen
05.06.2013
58
0
6
Hki
Laittelin ilmoa, että ettin halavalla blenderiä/tehosekoitinta. Yksi ihmine tarjos mulle 20 eurolla omaansa siis käytettyä. Kattoin ,että sama maksaa uutena 29,95 € !!! Vaik onki takuu jälel mutta silti !

Ja itte justiinsa luovuin mein astianpesukoneesta hintaan 220 euroa (takuu jälellä yli puol vuotta siinäki, mutta uusi maksaa täl hetkel 495 vastavanlaine) Enkä mielestäni pyytäny liikaa....?

Onks järkee ostaa sitten käytettynä, kun saat uuden parillakympillä. Haloo! Postikulutkin on nykyään tosi isot, joten ihmiset laskee senkin myyntihintansa päälle kulujen kattamiseksi, vai ilmaiseksiko pitäisi saada?

• Tykkää
Reactions: Marakatti
Itse myin muutaman kerran käytetyn Moulinex monitoimikoneen 20 eurolla vaikka oli jo 10 vuotta vanhakin. Ostaja oli erittäin tyytyväinen, vaikka oli vanha, lähes uutta vastaavassa kunnossa. Osta uusi jos ei 20 euron hintainen käytetty kelpaa.

• Tykkää
Reactions: -Haaveilija-
En olekaan vissiin ostamassa sitä :D Tarkotan lähinnä, että itte en kehtais pyytää käytetystä lähes uuden hintaa. Enkä olisi postin kautta ees huolinut, vaan mieluummi noutanut lähiauleelta...

Ja kyllä, taidan hankkia tuon uutena . Kuitenkin.

En ymmärrä ihmisiä jotka ostavat käytettyjä kodinkoneita mutta vielä vähemmän ymmärrän ihmisiä jotka käyttävät käsittämättömän määrän aikaa ja vaivaa myydäkseen niitä ihmisille joilla ei edes ole tarpeeksi rahaa eikä ymmärrystä.

Olisiko munkin sitten pitäny vaan heivata kaatikselle 500 euron arvonen kone , joka ollut vuoden käytössä? :O Tai antaa ilmaseksi jollekulle. Ehkä silloin ,jos rahaa ois liikaa. Mut minulla ei ole.

Ja minä ymmärrän kyl kantasi. Itse en ostaisi käytettyä kodinkonetta, jos nyt puhutaa näist arvokkaimmista(pesukoneet jne). Mut joku tommene pikku hässäkkä, semmosen vois ostaa. Tottakai niissäki riskit, mutta ei ole niin arvokas ostos. Ja ite suosin kierrätystä !

En olekaan vissiin ostamassa sitä :D Tarkotan lähinnä, että itte en kehtais pyytää käytetystä lähes uuden hintaa. Enkä olisi postin kautta ees huolinut, vaan mieluummi noutanut lähiauleelta...

Ja kyllä, taidan hankkia tuon uutena . Kuitenkin.

Oma koneeni oli arvokas kun sen ostin aikanaan ja 20 euroa oli pilkkahinta siitä, sisälsi kuitenkin kaiken soseuttamisesta tehosekoittimeen ja kaikkea siitä välillä :) Koska en sitä itse koskaan oikeastaan käyttänyt, turhapa sitä oli kaapissa tilaa viemässäkään enää säilytellä. Itselläni ostaja tuli itse noutamaan ja sai vielä tutustua ennen ostopäätöstä haluaako sen lunastaa. Postikuluille ei myyjäkään voi mitään, ne määrittää Itella.

Olisiko munkin sitten pitäny vaan heivata kaatikselle 500 euron arvonen kone , joka ollut vuoden käytössä? :O Tai antaa ilmaseksi jollekulle. Ehkä silloin ,jos rahaa ois liikaa. Mut minulla ei ole.

Ja minä ymmärrän kyl kantasi. Itse en ostaisi käytettyä kodinkonetta, jos nyt puhutaa näist arvokkaimmista(pesukoneet jne). Mut joku tommene pikku hässäkkä, semmosen vois ostaa. Tottakai niissäki riskit, mutta ei ole niin arvokas ostos. Ja ite suosin kierrätystä !
Mä suosin kierrätystä kans. Vein kierrätykseen täysin toimivan imurin, astianpesukoneen ja pesukoneen ja ihan omalla autolla vielä. Mutta ei käyny mielessäkään lähteä kaupittelemaan niitä jollekin koska siitä ei ole mitään muuta kuin helvetillinen riesa kun saat vastailla kymmeniin typeriin kysymyksiin joihin vastaus löytyy jo myynti-ilmoituksesta ja sitten niihin tinkimisiin joissa tarjotaan kahta euroa ja rikkinäisiä silmälaseja vaihdossa.

Ihme kivitystä täälläkin. Ymmärrän ap:n pointin, enkä itse myöskään kehtaisi jostain käyetystä kiskoa samaa vertaa kun uudesta. Totta on sekin, että tyhmä on se joka maksaa, mutta ei ihmisten ahneudellakaan ole rajaa..

[QUOTE="ihminen";28734914]Onks järkee ostaa sitten käytettynä, kun saat uuden parillakympillä. Haloo! Postikulutkin on nykyään tosi isot, joten ihmiset laskee senkin myyntihintansa päälle kulujen kattamiseksi, vai ilmaiseksiko pitäisi saada?[/QUOTE]

Luontoa ajatellen on todellakin järkevää, että kierrätys on toimivaa ja ihmiset harrastaa sitä. Ikävä kyllä käytetyistä tavaroista pyydetään järkyttäviä hintoja.

Helpointa on katsoa joku tarjous lehdestä ja marssia kauppaan kuin se, että rupee metsästämään (kuluu aikaa) käytettyä mallia ja sit vielä jää odottamaan sitä.

Itsekin olen huomannut, et on helpompi laittaa toimivat tavarat roskiin kuin yrittää myydä niitä tai kipata kirpparille. Itse vein tuossa 6kk kirpparille tavaraa (ihan uuttakin avaamattomissa paketeissa), mutta sieltä aika monet varastettiin ja avattiin. Eihän niistä sit voi edes pyytää hyvää hintaa, kun paketti on revitty auki.

Ei todellakaan ollut hyödyllistä ajankäytön kannalta alkaa viemään kirpparille. Ei se rahamäärä korvaa menetettyä vapaa-aikaa. Seuraavan kerran kippaan tavarat roskiin.

[QUOTE="nainen";28735807]
Ei todellakaan ollut hyödyllistä ajankäytön kannalta alkaa viemään kirpparille. Ei se rahamäärä korvaa menetettyä vapaa-aikaa. Seuraavan kerran kippaan tavarat roskiin.[/QUOTE]

Miksi et lahjoita kirpparille tai kierrätyskeskukseen?

Älä välitä. Toiset vaan ovat niin urpoja etteivät ymmärrä. Kuten tuo ihmemies.

Arvatkaapa miltä tuntuu olla käsittelmässä ser-jätettä (lue käyttökelpoista elektroniikkaa) ja pistää kaikki paskaksi ettei kukaan voi hyötyä enää toimivasta laitteesta?

Toki metallit sun muut menevät jatkokäsittelyyn ja päätyvät taas uudeksi tuotteeksi, mutta ei se mielestäni ole oikein tuhota jopa uutta, toimivaa tavaraa vain sen takia.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
On kyllä typerää pyytää kova hinta käytetystä. Vähintään -50% pitäisi olla käytetyn tavaran. Monella jää huutonetissäkin tavara käteen kun pyytää liian kovaa hintaa. Itse ostan sitten ennemmin uutena.

[QUOTE="vieras";28735868]On kyllä typerää pyytää kova hinta käytetystä. Vähintään -50% pitäisi olla käytetyn tavaran. Monella jää huutonetissäkin tavara käteen kun pyytää liian kovaa hintaa. Itse ostan sitten ennemmin uutena.[/QUOTE]

Osalla tavaroista voi olla jo keräily- ja nostalgia-arvoakin, joka näkyy hinnoissa. Ei tosin päde ehkä niihin uuhdehkoihin kodinkoneisiin. :D

Mä suosin kierrätystä kans. Vein kierrätykseen täysin toimivan imurin, astianpesukoneen ja pesukoneen ja ihan omalla autolla vielä. Mutta ei käyny mielessäkään lähteä kaupittelemaan niitä jollekin koska siitä ei ole mitään muuta kuin helvetillinen riesa kun saat vastailla kymmeniin typeriin kysymyksiin joihin vastaus löytyy jo myynti-ilmoituksesta ja sitten niihin tinkimisiin joissa tarjotaan kahta euroa ja rikkinäisiä silmälaseja vaihdossa.

Toisin sanoen olet laiska, mutta omapa on valintasi :D Järkevät ihmiset nyt kuitenkin myyvät paljon tavaraa pois mieluummin kuin tunkevat ne roskikseen tai kierrätykseen.

[QUOTE="hahhah";28735995]Toisin sanoen olet laiska, mutta omapa on valintasi :D Järkevät ihmiset nyt kuitenkin myyvät paljon tavaraa pois mieluummin kuin tunkevat ne roskikseen tai kierrätykseen.[/QUOTE]

Kierrätyskeskukseen vientihän on järkevää hommaa. Siellä tsekataan, toimiiko laite. Toimivat menevät myyntiin, hajalliset menevät eteenpäin kierrätykseen, jos eivät saa niitä siellä helposti korjattua. Toiset laskevat, että on mukavampi käyttää se myyntiin käytetty aika vapaa-aikaan, sen sijaan että käyttäisi sen kauppaamiseen.

Ja tavarat saa kerralla pois omista nurkista. Meidän vanha littana näyttö meni vauhdilla kierrätyskeskuksessa tarkastukseen, kai siitä jotain rahaa olisi saanut, jos olisi ruvennut kauppaamaan itse. Samalla meni paljon pienti rikkinäistä elektroniikkaromua jatkojalostukseen.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama

Yhteistyössä