Nolo kysymys... mut kysytään silti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ei nimeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tietty se semmonen että jos sitä rööriä venyttelee, eli ei kandee sinne tosiaan mitään laittaa, se on luotu toimimaan niin että tavaraa tulee ulospäin.

Aikaisin kypsyminen ei mitenkään liity mihinkään rappeutumiseen. Ja kaikilla tulee jiskus pieru, jota vaan ei pysty pidättään. Huolestua kannattaa jos pökäleet ei pysy sisällä tai jos pissailee housuun.

Kiitti. :)

Mä en aikonukkaan mitään tollasta tehdä. Joskus mulle on anaaliseksiä ehdotettu, mut en ikinä oo suostunu mihinkään semmoseen enkä suostu. tai tunge sinne sormia, tai kurkkua tai mitään muutakaan kuulumatonta... ihan paskomiseen mä sitä reikää käytän :)

Ikävää että sinulla on itseäsi haittaava tila. Älä murehdi turhia. Ethän sinä sille mitään voi että asiat on noin. Annat vaan tulla, ei se vatsakipuisen elämä herkkua ole jos alituiseen sitä joutuu kärsimään.

No ei nyt tarvii voivotella, oon mä tähän jonkinlaista apua jo saanu ja tavote ois vielä jonain päivänä olla kokonaan kunnossa. ;)

Niin se et ne mun ilmavaivatkin ja oma kroppa tuntuu välillä vähän hallitsemattomalta saattaa johtua just tuosta suolistossa olevasta sairaudesta... Ei niinkään siitä, että mun peräaukossa tai sulkijalihaksessa ois jotain vikaa et se ei pystyis pidättelee pieruja tms

Onhan se kiva kun joutu joskus koko ajan joidenkin ihmisten takii stressaa niin sit kun puhkes siitä hyvästä tollasta kremppaa ja muutakin kremppaa... :)

Mut en oo enää katkera. Tärkeintä ois nyt et sais ittensä vaan jossakin välissä tässä rauhassa kuntoon ja pääsis jatkamaan elämää normaalisti, kun keho taas normaalisoitus niin sitä oppis varmaan hallitsemaan kuten ennenkin ja sillon lähtis pelot myös tollasesta et pystyykö pidättämään pieruja yms. pois, koska keho ois terve, eikä tarviis enää olla epävarma itsestään! Mä oon eristäytyny jo tän sairauden takia, ettei tälleen haluu elää kukaan.

[QUOTE="vieras";28754247]Löydät ne lantionpohja lihakset näin: kun olet pissalla lopetatat pissamisen kesken. Sitten kun rentoutat lihakset pissaa taas tulee.[/QUOTE]

Okei. Mut onks se sitten tervettä treenata aina noin? että lopettaa pissaamisen sitten kesken ja sit taas jatkaa ja sit taas keskeyttää ja sit jatkaa...

[QUOTE="ei nimeä";28754257]Okei. Mut onks se sitten tervettä treenata aina noin? että lopettaa pissaamisen sitten kesken ja sit taas jatkaa ja sit taas keskeyttää ja sit jatkaa...[/QUOTE]

No ei. Niitä voi treenata ihan ilman pissaakin :) Aattelin vaan jos et tiedä missä ne on niin noin lyödät ne..

Ja mä kyllä yhdistelisin nyt sitä kun maha oli tossa pahempana niin siihen kun mulla oli menkat, sitä se on tehny joskus ennenkin. En tiedä mikä siihen sillon vaikuttaa, et maha saattaa olla enemmän sekasin ja löysällä kun on kuukautiset ja tulee vielä enemmän ilmavaivoja... niin et ne tulee pimpinkin kautta, ns. pimppipieruja... eikä niin et se ilma tulis aina sieltä peräreiän kautta. :S

Mut onks se rehellisesti: Niiden äitien jonniin joutavaa lässyttelyä et kun äitiyslomalle jää ja on äitiyslomalla yli vuoden ellei enemmänkin ja saa piereskellä ihan rauhassa niin sit kun pitäis palata töihin ja pystyä välillä pidättämäänkin niin ei pystykkään?

[QUOTE="vieras";28754264]No ei. Niitä voi treenata ihan ilman pissaakin :) Aattelin vaan jos et tiedä missä ne on niin noin lyödät ne..[/QUOTE]

Okei. Kiitos! :)

Täytyy ruveta katselee joko treenailis. Mut onko sun mielestä mulla nyt akuutti tarve treenata niitä, et toi mun vaiva johtuis siitä vai jostain muusta..?

noihin ilmavaivoihin on olemassa resptittömiä lääkkeitä.Esim.Cuplaton pikkoo suuria kuplia pienemmäksi.Suositellaan usein myös ilmavaivaisille vauvoille,joten varmaan aika harmiton lääke.

[QUOTE="ei nimeä";28754283]Okei. Kiitos! :)

Täytyy ruveta katselee joko treenailis. Mut onko sun mielestä mulla nyt akuutti tarve treenata niitä, et toi mun vaiva johtuis siitä vai jostain muusta..?[/QUOTE]

Valitettavasti en osaa tähän vastata.
Toi että sulla on menkkojen aikana maha sekasin on ainakin ihan normaalia ja varmaan melko yleistäkin.
Ei siitä lihasten treenamisesta varmaan kyllä haittaakaan ole :)
Ja vielä tosta mammaketjusta, niin itselläni ei ainakaan tuollainen pidä paikkaansa, että olisi pidätyskyvyn äitiyslomalla menettänyt.

[QUOTE="sanna";28754289]noihin ilmavaivoihin on olemassa resptittömiä lääkkeitä.Esim.Cuplaton pikkoo suuria kuplia pienemmäksi.Suositellaan usein myös ilmavaivaisille vauvoille,joten varmaan aika harmiton lääke.[/QUOTE]

No emmä viittis mitään tollasia lääkkeitä alkaa syömään... ja ei noita tollasiakaan vissiin sais jatkuvalla syötöllä syödä...

Mut kuten sanoin, mä oon löytäny muuta mikä auttaa mua ja toivon et joskus oisin vielä täysin terve. :)

Ja ei tää silleen vakavaa oo... Välillä pierettää vaan ihan saatanasti, ongelmaa mitä ei joskus ennen kauan aikaa sitten ollut...

Sillon mulla oli tosi hyvä vatsan toiminta! Kunnes stressi sotki sen, mut onneks en enää tollasta sanaakaan tunne mun elämässä.. Äitiltä joskus opin tuon ressaamisen ja ei voi muuta sanoo kuin hyi h*lvetti sentään... Nyt aikuisena oon ite alkanu opettelemaan tosta turhasta tavasta eroon ja muuttumaan ihmisenä, koska tollanen on ihan turhaa! mut äitihän se opetti mut pienenä ressaamaan mahalla kun se ite hoki koko ajan sitä... mut eipä muistella näitä !!

[QUOTE="vieras";28754306]Valitettavasti en osaa tähän vastata.
Toi että sulla on menkkojen aikana maha sekasin on ainakin ihan normaalia ja varmaan melko yleistäkin.
Ei siitä lihasten treenamisesta varmaan kyllä haittaakaan ole :)
Ja vielä tosta mammaketjusta, niin itselläni ei ainakaan tuollainen pidä paikkaansa, että olisi pidätyskyvyn äitiyslomalla menettänyt.[/QUOTE]

Joo, no tais mulla sillonkin olla kuukautisten aikaan mahan kanssa myös ongelmia ennen tätä sairautta joten tiedän sen olevan siinä mielessä normaalia, mut huomaan et tää sairaus myös reagoi noihin kuukautisiin. Vaikuttaako siihen sit et kehossa on hormoonitoiminta niin sekasin vai mikä... en tiedä

Niin ja itekkin kun rupesin tarkemmin pohtimaan sitä mammaketjua, niin ajattelin et onkohan noin... mut tosi moni siellä kirjotti et kun on ollu kotona pitkän aikaan vuoden tai useampia ja saanu töräytellä ihan rauhassa niin sit kun pitäis palata työelämään ja pystyä pidättämään aina sillon kun on tarvis, niin ei oo enää onnistunukkaan... Tuli kans mieleen et johtuisko toi niiden homma siitä, kun kaikki varmaankin synnyttäneitä naisia, et jos se synnytys on tehny niiden kropalle jotain sellasta et venyttäny paikkoja ettei pysy enää pierut sisällä jne... itteenikin pelottaa toi ihan tulevaisuuden kannalta jos joskus meinais niitä lapsia saada, kun on nyt jo kokemusta tollasista ongelmista................................................

[QUOTE="ei nimeä";28754317]No emmä viittis mitään tollasia lääkkeitä alkaa syömään... ja ei noita tollasiakaan vissiin sais jatkuvalla syötöllä syödä...

Mut kuten sanoin, mä oon löytäny muuta mikä auttaa mua ja toivon et joskus oisin vielä täysin terve. :)

Ja ei tää silleen vakavaa oo... Välillä pierettää vaan ihan saatanasti, ongelmaa mitä ei joskus ennen kauan aikaa sitten ollut...

Sillon mulla oli tosi hyvä vatsan toiminta! Kunnes stressi sotki sen, mut onneks en enää tollasta sanaakaan tunne mun elämässä.. Äitiltä joskus opin tuon ressaamisen ja ei voi muuta sanoo kuin hyi h*lvetti sentään... Nyt aikuisena oon ite alkanu opettelemaan tosta turhasta tavasta eroon ja muuttumaan ihmisenä, koska tollanen on ihan turhaa! mut äitihän se opetti mut pienenä ressaamaan mahalla kun se ite hoki koko ajan sitä... mut eipä muistella näitä !![/QUOTE]

Ajattelin vaan sosiaalisissa tilanteisssa ottais jotain droppia,kotona sais sitten räjäytellä miten haluaa.Itelläni sama vaiva,stressaan mahallani,ei pieretä mutta maha menee kuralle.Pönttö pitää olla aina 10sek.matkan päässä.

[QUOTE="sanna";28754557]Ajattelin vaan sosiaalisissa tilanteisssa ottais jotain droppia,kotona sais sitten räjäytellä miten haluaa.Itelläni sama vaiva,stressaan mahallani,ei pieretä mutta maha menee kuralle.Pönttö pitää olla aina 10sek.matkan päässä.[/QUOTE]

No ei taida nyt paljon niistä sosiaalisista tilanteista olla huolta ja joo mä en enää ressaa, enkä etenkään mahalla. Pienempänä kun oli vielä lapsi niin taitaa olla monelle lapselle aika normaalii toi mahalla jännittäminen... Aikuisena ne sellaset epämielyttävät tilanteet muuttuu usein hermoiluksi tai psyykkiseksi ahdistukseksi. Näin ainakin mulla ja oon lukenu jostain muualtakin et suht tavallista, koska aikuinen ihminen tajuaa yleensä et turha on ressata ja jännittää ihan turhanpäiväsiä tilanteita, kun lapsella ei taas vielä tällästä suhtautumista elämään ole niin jännittää sit helposti kaikkia juttuja ja mahassahan monella se jännitys tuntuu...

Minäkin mietin samaa, koska itselläni on tuota. Minäkin pöräyttelen kotona, aina kun siltä tuntuu. Hieman huolestuttaa, kun tosiaan muuallakin joskus pörähtää ilman ennakkovaroitusta. Joskus tosi kuuluvastikin ja silloin olen vaan naama peruslukemilla, niin kukaan ei ole huomannut mitään, ei nauranut, ei tuijottanut tai sanonut mitään. Vaikka luulisi, ettei sitä voi olla kuulematta. Kai ne sitten luulevat, että lattia narahti :D Mutta pitänee sanoa, että kun lapsena pidättelin pieruja, niin ei silloin tuollaisia vahinkopieruja tullut niin paljoa. Silti pidän enemmän nykytilanteesta, kun maha ei ole kipeä.

Minäkin mietin samaa, koska itselläni on tuota. Minäkin pöräyttelen kotona, aina kun siltä tuntuu. Hieman huolestuttaa, kun tosiaan muuallakin joskus pörähtää ilman ennakkovaroitusta. Joskus tosi kuuluvastikin ja silloin olen vaan naama peruslukemilla, niin kukaan ei ole huomannut mitään, ei nauranut, ei tuijottanut tai sanonut mitään. Vaikka luulisi, ettei sitä voi olla kuulematta. Kai ne sitten luulevat, että lattia narahti :D Mutta pitänee sanoa, että kun lapsena pidättelin pieruja, niin ei silloin tuollaisia vahinkopieruja tullut niin paljoa. Silti pidän enemmän nykytilanteesta, kun maha ei ole kipeä.

Totta kai jokainen normaali aikuinen ihminen ymmärtää toisten piereskelevän eikä ala esim. huutelemaan tai nauramaan kovaäänisesti jos joku vahingossa pieraisee julkisella paikalla. Että ehkei siksi kukaan ole reagoinut..

Alottaja puhuu ärtyneestä suolesta ja te annatte neuvoja sivistyneestä piereskelystä!
Ärtynyt suoli hoidetaan viljattomalla ruokavaliolla,silloin loppuu ilmavaivat ja muut
suolistovaivat. Puhuin viljattomasta en gluteenittomasta.
Voi haloo!!

[QUOTE="ei nimeä";28753731]Eli mä oon nuori, vielä teini-ikänen ja kärsiny nyt ärtyneen suolen oireyhtymästä 3 vuotta. Yks niistä oireista on sellanen, et mulla saattaa välillä ( aika usein ) kertyä paljon ilmaa vatsaan ja sitten tulee myös ilmavaivoja... Yleensä mä en enää oo pidätelly pieruja, koska sitä ilmaa taitaa kertyä sen verran, et jos mä pidättelen enkä anna tulla ulos niin se rupeaa sitten sattumaan vatsaan. Aloin tässä kuitenkin miettimään, kun ei oo useempaan vuoteen tarvinnu oikein pidätellä missään ja pöräytellä vaan millon sattuu, niin voiko sellasesta mennä koko pierun pidätyskyky, ettei kykenekkään enää ikinä pidättämään pieruja normaalisti?

Tuntuis ihan älyttömältä, koska mä oon vielä näin nuorikin niin eihän mulla nyt vielä voi paikat sillä tavalla löystyä ja alkaa vanhenee jo, etten kykenis pidättelemään.

Eilen ja pari päivää sit pierasin pari ihan järkyttävän isoa ja äänekästä pierua ja mä tosi herkästi ylireagoin näihin, traumatisoiduin ehkä vähän ja aloin pelkäämään. Niin nyt mulla on menossa kokeilu kolmen päivän ajan että pystynkö pidättelemään enää pieruja...

Maha saattoi myös olla sen takia huonompana koska mulla oli kuukautiset, se aina reagoi niihin ja on niiden aikaan huonompana yleensä.

Ja mitään en oo koskaan peräaukkoon tunkenu tai harrastanu anaaliseksiä jotta se ois voinu löystyy siitä, ainut on että kakkaa joskus pidätellyt kun en oo kehannu mennä vessaan jos jompi kumpi vanhemmista on ollu siinä lähettyvillä kun halunnu rauhassa aina käydä. Voiks se jotenkin löystyttää peräaukon seutua ja siitä myöskin heikentyä kyky pidättää pieruja?

Asiallisia vastauksia toivotaan.[/QUOTE]

Ei voi, lakkaa tarkkailemasta itseäsi. Lienee ilmeistä, että vatsavaivasi johtuvat jatkuvasta psyykkisestä rasituksesta.

Vimmais-neuroottisen kirjoitustyylin perusteella veikkaan, että olet kirjoittanut tälle palstalle ennenkin näennäisen somaattisista vaivoistasi. Siellä Oulussa nyt sitten ei mennyt ihan putkeen vai kusiko hoitokontakti muuten? Asiallisia vastauksia toivotaan myös sulta :)

Ei voi, lakkaa tarkkailemasta itseäsi. Lienee ilmeistä, että vatsavaivasi johtuvat jatkuvasta psyykkisestä rasituksesta.

Vimmais-neuroottisen kirjoitustyylin perusteella veikkaan, että olet kirjoittanut tälle palstalle ennenkin näennäisen somaattisista vaivoistasi. Siellä Oulussa nyt sitten ei mennyt ihan putkeen vai kusiko hoitokontakti muuten? Asiallisia vastauksia toivotaan myös sulta :)

kuka ap on?

[QUOTE="mievain";28753847]http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/kasvu_ja_kehitys/tyttojenmuutos/lantionpohjan_lihakset/[/QUOTE]

Jessus mitä ohjeita :D

"Kuvittele olevasi iso kauppakeskus. Emättimesi on lasinen näköalahissi sisälläsi. Kun supistat emätintä, hissi lähtee kulkemaan ylöspäin. Lähetä hissi kulkemaan ykköskerroksesta kakkoskerrokseen ja kolmoskerrokseen. Pidä hissiä hetki kolmoskerroksessa. Sitten tilataan kakkoskerrokseen, sitten ykköseen. Pidä hissiä hetki ykkösessä. Sitten se tilataan vielä alas parkkihalliin. Rentouta itsesi rauhassa ja kokeile uudestaan."

Teinityttöjen on varmaan mieluista kuvitella olevansa isoja kauppakeskuksia. :laugh: Ohjeessahan ei ole treenin kannalta vikaa, mutta mielikuvaharjoituksessa olisi vähän viilaamisen varaa...

Totta kai jokainen normaali aikuinen ihminen ymmärtää toisten piereskelevän eikä ala esim. huutelemaan tai nauramaan kovaäänisesti jos joku vahingossa pieraisee julkisella paikalla. Että ehkei siksi kukaan ole reagoinut..
Lapsetkaan ei reagoi tähän mitenkään, vaikka voisin kuvitella, että lapsi nauraisi, osoittaisi ja sanoisi jotain ihan rehellisesti :D

[QUOTE="vieras";28754776]Alottaja puhuu ärtyneestä suolesta ja te annatte neuvoja sivistyneestä piereskelystä!
Ärtynyt suoli hoidetaan viljattomalla ruokavaliolla,silloin loppuu ilmavaivat ja muut
suolistovaivat. Puhuin viljattomasta en gluteenittomasta.
Voi haloo!![/QUOTE]

Nauratti kun luin tätä :) Tosiaan, ehkä me muut piereskelijät ollaan vaan jo niin totuttu tähän vaivaan, ettei se häiritse eikä nolostuta enää. Kun vatsa muuten toimii eikä mene kuralle, niin mieluusti syön mitä mieli tekee.

Yhteistyössä