Millainen teidän siviilivihkiminen oli? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelus

Vieras
Millaiset häät siviilivihkimisenne olivat? :) Prameat vai vähän vaatimattomammat? Missä vihittiin? Missä mahdolliset ruokailut, juhlat järjestettiin? Kuinka paljon oli vieraita? Millaiset asut teillä oli? Paljonko kului rahaa? Ylipäätänsä millaiset juhlanne oli? :) millainen fiilis jäi? :)

Kävimme henkikirjoittajan toimistossa arkipäivänä kahdestaan, kenellekään kertomatta, melko arkisissa vaatteissa, ei juhlia, lomalle siitä suoraan Lappiin. Kerroimme sitten tulevien viikkojen aikana sukulaisille ja tutuille.

Hikinen ja nopea toimitus maistraatissa. Paikan päältä oli hellepäivänä ilmastointi rikki joten hoidettiin vaan asia nopeasti :oD Sit siitä kotiin kahvittelemaan kavereiden kanssa.

Mut joo, vaatimattomat. Ei ollu ku kolme todistajaa messissä. Ihan maistraatissa vihittiin, oli kyl sillai ihan nätti paikka :o) Kotona sit kahvitusta pienellä porukalla, seuraavana päivänä tuli sukua kylään. Mulla oli kesämekko, miehellä valkoinen teepaita ja suorat housut. Rahaa meni alle satanen ja sellaiset kivat pienet lämminhenkiset kemut. Nyt ku miettii ni olisin halunnut tehdä öpaut kaiken toisin... :oD

Omalla pihalla rennot bileet noin 20 ihmiselle. Vihkiminen tapahtui myös siellä pihalla, lyhyen kaavan mukaan. Asuina oli farkut ja bändipaidat. Bändi soitti. Ruokana oli itsetehtyjä pizzoja ja hampurilaisia ja erilaisia salaatteja. Hääkakku.

Millaiset häät siviilivihkimisenne olivat? :) Prameat vai vähän vaatimattomammat? Missä vihittiin? Missä mahdolliset ruokailut, juhlat järjestettiin? Kuinka paljon oli vieraita? Millaiset asut teillä oli? Paljonko kului rahaa? Ylipäätänsä millaiset juhlanne oli? :) millainen fiilis jäi? :)

Eivät poikenneet mitenkään muutoin "perinteisistä häistä", paitsi että naimisiin meno hoidettiin maistraatissa.

En keksi mitään, mikä oltaisiin hoidettu tai tehty toisella tapaa, mikäli olisimme päätyneet menemään kirkossa naimisiin. Samalla tapaa meillä oli kaasot ja bestmänit, morsiusneito, mulla hääpuku ja miehellä musta puku, vieraat pukeutuivat myös juhlallisesti jne. Oli hääauto, juhlapaikka ja siellä ruokatarjoilut. Oli kuvaaja, joka seurasi meitä koko päivän ja kaikki siis oli, kuin ihan tavallisista häistä.

Henkikirjoittaja vihki maistraatissa. Kesti ehkä reilut 5min. Meillä oli sukulaisia siinä läsnä ehkä 25 henkeä. Mulla oli valkoinen pitkä, melko pelkistetty mekko ja miehellä musta puku. Parin tunnin päästä vihkimisestä oli hääjuhlat vuokratuissa tiloissa, johon osallistui n.60 henkeä. Oli hääleikkejä, rento salaattipöytä, ja myöhemmin kahvipöytä. Rahaa kaikenkaikkiaan meni varmaan max.2000€. Hyvillä mielin muistelen :)

Viimeksi muokattu:
Data haki minut lentokentältä, maistraattiin vihittäväksi ja miehen avoautolla anopin luo syömään ja kahville. Sitten miehen kämpille ekaa kertaa ihan kaksistaan olemaan, mies oli tehnyt kakun. Suvulle juhlat tarjottiin 4,5 kk myöhemmin, pääsivät syömään ja tanssimaan etc.

Vuosi sitten käytiin maistraatissa. Paikalla oli todistajina mun sisko ja miehen paras kaveri, kukaan muu ei koko vihkimisestä tiennyt. :) Vihkimisen jälkeen kakkukahvit todistajien kanssa meillä kotona ja sen jälkeen miehen kanssa kaksin laivalle. Mulla oli sellainen viininpunainen juhlamekko (ei hääpuku kuitenkaan), miehellä viininpunainen kauluspaita ja farkut.
Ei siis mitenkään erityisen juhlavaa, mutta just sitä mitä me haluttiin. :)
Ja vihkimisen jälkeen laitettiin kuva vihkitodistuksesta faceen ja niille, jotka ei facessa ole, ilmoitettiin tekstarilla.

pari todistajaa ja muutama häihin kutsutuista oli katsomassa, lyhyt tilaisuus, leppoisa vihkijä, hääpuku ja miehen puku oli vuokrattu, illalla isommat sukujuhlat. Itse juhlaa olis pitänyt miettiä tarkemmin, muuten ihan kivat muistot.

2 kaveria todistajina, pikainen maistraattivihkiminen. Mulla valkoinen hame ja paitis, miehellä farkut ja kauluspaita. Kukkakimpun sijaan mulla oli puolivuotias ipana sylissä :D. vihkimisen jälkeen mentiin kavereitten kanssa syömään, sitten soitettiin vanhemmille.

Mitään en muuttaisi, tuo oli ihan mun tyylinen vihkiminen ja naimisiin pääsee vähemmälläkin tohinalla. Ainoa pieni tyylivirhe oli, että maistraatin antamassa paperipinossa oli mukana myös erohakemus :laugh: naurettiin että meinaavat ettei tarvi sitten jatkuvasti ravata siellä. Aikaa tästä vihkimisestä on lähes päivälleen 20 vuotta.

No semi-vaatimattomat. Maistraatissa, sisko ja sen mies todistamassa.
Oli meillä juhla-asut ja kukkakimppu ja käytiin valokuvasssa.

Todistajat vietiin ravintolaan syömään, oltiin varattu kabinetti ja syötiin pitkän kaavan mukaan. Niinkään ei juotu koska oli perjantai-iltapäivä ja autoilla liikkeellä.

Ei oltu kerrottu kummankaan vanhemmille, vain mun siskolle.

Yhteensä meni rahaa noin 2000 e, joista sormusten osuus (kihlat ja vihki-) oli noin 1200e. Tämä siis vuonna 2002.
Millaiset häät siviilivihkimisenne olivat? Prameat vai vähän vaatimattomammat? Missä vihittiin? Missä mahdolliset ruokailut, juhlat järjestettiin? Kuinka paljon oli vieraita? Millaiset asut teillä oli? Paljonko kului rahaa? Ylipäätänsä millaiset juhlanne oli? millainen fiilis jäi?

kesti huimat vajaa 2min, todistajina 7 lähintä sukulaista. Sitten isommalla porukalla juhlimaan ja ryypättiin, rellestettiin yö.

tarjoiluina oli runsaasti kaikkea, yllättäen itse valmistin kaikki. alkomahoolia paaaaaaaaaaaaaaaaaljon.
juhlijoita 30-40 henkillöö. saunottiin, syötiin, juotiin.

Euroja palo jotain 500e, joista suurin osa alkomahooliin.

asuina oli miehellä farkut ja t-paita, bootsit. minulla nahkamekko, bootsit.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kesti huimat vajaa 2min, todistajina 7 lähintä sukulaista. Sitten isommalla porukalla juhlimaan ja ryypättiin, rellestettiin yö.

tarjoiluina oli runsaasti kaikkea, yllättäen itse valmistin kaikki. alkomahoolia paaaaaaaaaaaaaaaaaljon.
juhlijoita 30-40 henkillöö. saunottiin, syötiin, juotiin.

Euroja palo jotain 500e, joista suurin osa alkomahooliin.

asuina oli miehellä farkut ja t-paita, bootsit. minulla nahkamekko, bootsit.

Miten ihmeessä selvisit noin halvalla viinoissa jos kerran sitä oli paljon? :D Meillä saman verran vieraita, rahaa paloi alkoon n. tonni, vaikka siiderit ja kaljaa tuotiin vielä halvalla Saksasta. Oli kuoharit, valkkarit, punaviinit, liköörit, konjakit ja illaksi kaljaa, lonkkua, sidua, boolia....

[QUOTE="vieras";28765475]Miten ihmeessä selvisit noin halvalla viinoissa jos kerran sitä oli paljon? :D Meillä saman verran vieraita, rahaa paloi alkoon n. tonni, vaikka siiderit ja kaljaa tuotiin vielä halvalla Saksasta. Oli kuoharit, valkkarit, punaviinit, liköörit, konjakit ja illaksi kaljaa, lonkkua, sidua, boolia....[/QUOTE]Helposti.

[QUOTE="vieras";28765497]No, ei sitä sitten ole ollut paljon tai meillä on hyvin erilainen käsitys asiasta :whistle: Ei olis 500 euroa meillä riittänyt sinne päinkään vaikka ois kaikki roudattu ulkomailta :D[/QUOTE]Jaa, me ostettiin ihan suomesta mitä tarvittiin.

Menimme ulkomailla naimisiin ja samalla oltiin hanimuunilla. Pukeuduttiin mekkoon ja mustaanpukuun. Hevosajelua yms. yhdessä metropolissa. Txt-viestillä ilmoitettiin suvulle ja kavereille.

Ihanat. Meidät vihittiin kartanon juhlasalissa itse kirjoittamamme vihkikaavan mukaan. Oli juhlapuvut, pöytiin tarjoiltu viiden ruokalajin illallinen, kynttilät, viinit, rakkaimmat ystävät ja sukulaiset, ilotulitus jne. Kaikki mitä juhlistamme tahdoimme eikä mitään sellaista mitä emme tahtoneet.

Vihkiminen maistraatissa, todistajina kummaltakin hyvä ystävä. Asuina mulla juhlamekko, miehellä musta puku. Vihkisen jälkeen mentiin ottamaan parit hääkuvat, juotiin skumppaa ja käytiin syömässä. Saatiin me riisiäkin päällemme ja heitin kimpun 'kaasolle'. :D Oli oikein mukava päivä, juhlallinenkin.

Seuraavana päivänä pidettiin juhlat (lähinnä kavereille, pari sukulaistakin kävi piipahtamassa) meillä kotona, suurin osa luuli olevansa tulossa tupareihin (tästä sain jälkikäteen palautetta parilta kaveriltani, että olisivat tulleet jos olis tienneet että ne on häät..). Rahamäärää vaikea arvioida, sanoisin että alle 300 euroa.

No meillä on vasta häät tulossa ensi vuonna, mutta suunnitelmissa on, että menemme ihan maistraatissa naimisiin, sinne pyydämme vain molempien vanhemmat ja isovanhemmat, sitten varaan jonkun ihanan kabinetin jonne mennään syömään ja kahvittelemaan ja hommaan pienen hääkakun.

Illalla pidämme sitten ystäville juhlat, aiomme mennä ystävänpäivänä naimisiin ja juhlat pidämme omassa talossamme, pihalle ulkoroihuja ja koristelemme talon romanttisen ihanasti, talven kimmellystä ja tunnelmaa ja kakkua ja tarjottavaa tietysti ystävillekin :)

Yhteistyössä