Miten saan paketin SmartPost automaatista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paketti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paketti

Vieras
Tilasin paketin netistä SmartPostiin. Miten automaatti toimii? Sain2 koodia s-postiin: lähetystunnus ja paketin tunnus- alussa sellainen risuaita.Mistävoin seurata paketin iikehdintää? Ei ainakaan itlan sivuilla tunnistanut kumpaakaan "tunnusta"?Ja miten se itse paketti saadaan automaatista pihalle?
Anteeksi maalaisuuteni :)

[QUOTE="jooseppi";28810813]mulle tuli tekstarilla koodi jonka näpytin koneeseen ja lunkku avautui[/QUOTE]

Eeeikun juu! Niinhän se olikin. Siihen tuli se nuoli joka osoitti paketin sijainnin ja jeps! *lahopää*

Kännykkään tulee tekstari, että mihin automaattiin paketti on tullut ja tunnus millä sen saa ulos. Syötät tunnuksen automaattiin, niin se aukaisee oikean luukun ja otat paketin sieltä ulos.

Noissa on välillä ollut häikkää, mies on joutunut muutamaan kertaan soittelemaan tunnuksen perään, kun nettiseurannan mukaan paketti on ollut jo päiviä automaatissa, mutta viestiä ei ole kuulunut. Itselläni noita ongelmia ei ole ollut, väliin on kyllä saanut ihmetellä ilmoituksia, kun minulla on automaattiin ohjaus postissa. Kun on ollut monia lähetyksiä tulossa eri paikoista, niin ilmoitus samasta paketista, että on tullut postiin ja toinen ilmoitus automaattiin saapumisesta on vähän ihmetetyttänyt. Tosin tuo ylimääräinen ilmoitus on lähetysfirman kautta.

Onko ihmiset nykyään malttamattomia, hätäisiä, kaikki-mulle-heti-nyt -tyyppejä, kun ei vaan voi odottaa sitä paketin saapumisilmoitusta vaan paketin "liikehdintääkin" pitää seurata? :O

Kännykkään tulee tekstari, että mihin automaattiin paketti on tullut ja tunnus millä sen saa ulos. Syötät tunnuksen automaattiin, niin se aukaisee oikean luukun ja otat paketin sieltä ulos.

Noissa on välillä ollut häikkää, mies on joutunut muutamaan kertaan soittelemaan tunnuksen perään, kun nettiseurannan mukaan paketti on ollut jo päiviä automaatissa, mutta viestiä ei ole kuulunut. Itselläni noita ongelmia ei ole ollut, väliin on kyllä saanut ihmetellä ilmoituksia, kun minulla on automaattiin ohjaus postissa. Kun on ollut monia lähetyksiä tulossa eri paikoista, niin ilmoitus samasta paketista, että on tullut postiin ja toinen ilmoitus automaattiin saapumisesta on vähän ihmetetyttänyt. Tosin tuo ylimääräinen ilmoitus on lähetysfirman kautta.

Mä en osaa lähettää smartpostilla. Oikeasti. Siis joo tiedän ,ostetaan netistä paketti,mutta laitetaanko siitä paketin päälle joku koodi. Tulostinta mulla ei oo.

Lähettäminen tietääkseni toimii niin,että etukäteen postin sivuilta maksat lähetyksen(puhelimella paikan päällä) ja varaat lokeron(kai)
sieltä saat jonkun tunnuksen sen kirjoitat pakettiin käsin tai tarraan joita saa ilmaiseksi lähetys paikalta.
pakettiin ehkä kirjoitetaan haluttu avauskoodi vastaan ottajan puhelin numero jne.

paketti siirtyy maan alle on vastaan otttajalla silmänräpäyksessä. niin mainostaa xD

Mulleon tullut paketteja mutta ei ainuttakaan ilmoitusta puhelimeen. En tiedä kuinka monta pakettia on lähtenyt jo takaisin, sinne meni rahat... posti ei korvaa mitään.

Se on vaan kaikkien etu et seuraa lähetystä ja hakee sen pian. Moni automaatti täynnä lunastamattomia lähetyksiä.

Paketin lähettäminen on helppoa.
Netistä postin sivuilta tehdään se ilmoitus ja maksetaan. Ei tarvii määritellä minne automaattiin sen vie. Siinä annetaan vast.ottajan ja lähettäjän tiedot. Sit vaan automaatille ja koodilla...minkä siis saat maksettuasi netissä sen lähetyksen saat luukun auki. Siinä laitteella tietty valitaan paketin lähettäminen. Laite avaa sit luukun kun sillä on sen koodin perusteella tieto minkä kokoinen lähetys se on.
Ja pakettiin ei tarvii tulostella mitään.
Käsin kirjoitetaan se koodi laatikon päälle millä posti sen käsittelee joka paikassa.

Yhteistyössä