Huoh... Miehet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on siis se tilanne että mulle on jotenkin kummallisesti luisunut vastuu kaikesta lasten viihdyttämiseen liittyvästä. Jos jotain pitäisi tehdä koko porukalla lapsia ajatellen, niin jotenkin se vain aina jää minulle. Jos ehdotan, että mennään koko porukalla leikkipuistoon, niin saavat lapset leikkiä välillä jossain muuallakin kuin kotipihalla, tai jos ehdotan jotain lapsiystävällistä käyntikohdetta n. 30 min ajomatkan päässä, tai ihan mitä vain, niin miehen reaktio asiaan on "Ei nappaa yhtään" tai "Ootko nyt tosissas?" Tuon viimeisimmän kysymyksen hän esittää hyvin hämmästyneen näköisenä.

Mies ei jotenkin tunnu käsittävän, että vaikka minä kykenen kyllä tekemään nämä asiat lasten kanssa yksinkin, niin pitäisi sitä jotain tehdä koko perheen voiminkin. Ei kaikki tällainen "yhdessä touhuaminen" saisi päättyä niin, että vastuu jää lopulta äidille, koska miestä ei kiinnosta tai huvita.

Minun kanssani hän kyllä haluaa viettää kahdenkeskeistä aikaa, mutta ei tunnu ymmärtävän, että lapset tarvitsevat myös isäänsä.

Musta tuntuu jotenkin pahalta... Kolmannesta lapsesta on keskusteltu, mutta kyllä musta nyt tuntuu että niin kauan kuin tilanne on tämä, niin sitä kolmatta ei todellakaan tehdä.

Jaha. Haeskeletko täältä laumaa palstafemakoita kimpassa lyttäämään miestä ja iskemään puukkoa selkään perinteiseen palstatyyliin? Kun mies ei toimi naisen haluamalla tavalla se on ymmärtämätön ja itsekäs sika joka ansaitsee naisten haukut.

Enpä osaa auttaa kun täällä sama ongelma. Vuosien jälkeen vähän on tajuamassa mutt viimehetket on ku toi teini ei enää ole kiinnostunut. Ja vähän auttoi kun sen kaverin pojalla tuli käytöshäiriöitä. Vähän avas silmiä et mihin isää tarvitaan

Paha mieli paistaa viestistäsi, onko ollut huono päivä?

Minä en ole kutsunut miestäni ymmärtämättömäksi tai itsekkääksi siaksi, lähinnä vain toivoisin apuja tilanteen ratkaisemiseksi sekä mielipiteitä siitä, miltä tämä teistä muista kuulostaa.

Minusta tässä ei ole pääasia se, kuka toimii kenenkin haluamalla tavalla tai ei toimi - vaan lapset, jotka kaipaavat isänsä seuraa.

Paha mieli paistaa viestistäsi, onko ollut huono päivä?

Minä en ole kutsunut miestäni ymmärtämättömäksi tai itsekkääksi siaksi, lähinnä vain toivoisin apuja tilanteen ratkaisemiseksi sekä mielipiteitä siitä, miltä tämä teistä muista kuulostaa.

Minusta tässä ei ole pääasia se, kuka toimii kenenkin haluamalla tavalla tai ei toimi - vaan lapset, jotka kaipaavat isänsä seuraa.

Jotta asiasta ei tarvitsisi tuon isompaa riitaa kehitellä, niin riittäisikö niille lapsille se, että saisivat isänsä seuraa kotona ollessaan? Tarvitaanko sitä isää todella välttämättä niissä leikkipuistoissa yms.?

Toki ymmärrän, että mukavampaa olisi, jos kummatkin vanhemmat veisivät lapsia tasapuolisesti eri paikkoihin.

[QUOTE="vieras";28817507]Meillä on siis se tilanne että mulle on jotenkin kummallisesti luisunut vastuu kaikesta lasten viihdyttämiseen liittyvästä.[/QUOTE]Ai kummallisesti on luisunut? Eiköhän se vastuu ole siirtynyt sinulle, kun olet sen ottanut kantaaksesi. Saat tilanteeseen paljon paremman otteen, kun keskityt vähemmän, mitä miehesi ei ole tehnyt menneisyydessä ja enemmän siihen, mitä sinä voit tehdä tulevaisuudessa.

Yhteistyössä