Minkä ikäinen on liian vanha markettien autokärryihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alkanut näin 2,5v ikäisen äitinä ärsyttää kun poika haluaisi aina ostoksilla autokärryihin ja äärimmäisen harvoin sellainen tuuri käy, että niitä löytyis vapaina. Sitten tulee vastaan äiti, joka on sullonut jo kouluikäiset tenavansa autokärryihin (en edes ymmärrä, miten ovat mahtuneet sisään). Eikö sen ikäiset jaksa prkl kävellä?!?!?!

Minkä ikäisiä te vielä työntelette autokärryissä?

Varmaan joku reilu vuosi sitten viimeksi istunut autokärryssä. Nykyään tahtoo usein sen pikkukärryn ja kärräilee itse osan ostoksista, ylpeänä. :)
Tyttö on nyt 5,5-v.

Hiukan epäilen, että koululaisia autokärryssä kovinkaan usein istuu. Saa nimittäin olla todella pienikokoinen koululainen sinne mahtuakseen. Meillä matkusti niin kauan kuin mahtui, olisiko siinä 6 vuotiaana jäänyt kärryt pieneksi. Meillä on keskivertoa pienikokoisempi poika.
Ja kuule ihan varmasti aina kun kärryt vapaana olivat ne otettiin. Autokärryajelut olivat pojalle elämys. Suosittelen sinua kasvattamaan lapsesi niin, että hän ymmärtää maailmassa olevan muitakin ihmisiä ja autokärryt ovat kaupoissa hyvin usein varattuja.

Täälläpäin suomea (eteläpohjanmaa) on kyllä lähes aina autokärryt vapaana. Itse laitan sinne 3- ja 1- vuotiaat. Pienemmissä kaupoissa 3-v ottaa pikkukärryt ja 1-v istuu kärryissä. Mua ei häiritse vaikka kouluikäisetkin joskus haluaisi hassutella ja olla kärryissä, jos ne vaan painon puolesta ei ole liian isoja.

Hiukan epäilen, että koululaisia autokärryssä kovinkaan usein istuu. Saa nimittäin olla todella pienikokoinen koululainen sinne mahtuakseen. Meillä matkusti niin kauan kuin mahtui, olisiko siinä 6 vuotiaana jäänyt kärryt pieneksi. Meillä on keskivertoa pienikokoisempi poika.
Ja kuule ihan varmasti aina kun kärryt vapaana olivat ne otettiin. Autokärryajelut olivat pojalle elämys. Suosittelen sinua kasvattamaan lapsesi niin, että hän ymmärtää maailmassa olevan muitakin ihmisiä ja autokärryt ovat kaupoissa hyvin usein varattuja.

Voi kuule kasvatettu on ja poika ottaakin sitten sen seuraavaksi parhaan vaihtoehdon, eli ne pikkukärryt ja työntelee itse. Mun lapsi kun jaksaa kävellä marketin läpi, toisin kuin nämä isommat lapset. Itseäni tämä asia vaan nyppii ja kun viimeksi näin ne helvetin koululaiset sinne ahtautuneina niin alkoi tosissaan kyrsiä.

Meidän 5-v ei ole enää halunnut ainakaan puoleen vuoteen autokärryihin. Joskus jos ollaan sellaisessa kaupassa missä on niitä isommille tarkoitettuja kärryjä, niin saattaa satunnaisesti haluta. 3-v valitsee myös mieluummin pikkukärryt tai vedettävän korin.

Autokärryt on silti mun mielestä parempi vaihtoehto kuin jotkut eskarikokoiset istumassa tavallisten kärryjen istuinosassa. Sellaiset kun jalat roikkuu melkein maassa. Ihan naurettavaa.

Meillä 12v haluaa änkeä ittensä ostoskärryihin..jää ostoksille vähemmän tilaa, pitää useammin käydä..Ikeallakin työnnän lasta en ostoksia...kauheeta, eikö?

[QUOTE="Selma";28846401]Meillä 12v haluaa änkeä ittensä ostoskärryihin..jää ostoksille vähemmän tilaa, pitää useammin käydä..Ikeallakin työnnän lasta en ostoksia...kauheeta, eikö?[/QUOTE]

No todella outoa kyllä. Miksi et halua, että lapsi liikkuu itse?

[QUOTE="aloittaja";28846441]Kysytkö minulta? Kysyt ihan tosissasi, miksi 2,5v poika haluaisi "auton" kyytiin kääntelemään rattia ja tööttäilemään? :D[/QUOTE]

Kyllä ymmärrän jos haluaa. Ihmettelin onko jokin pakkokin saada, eli eikö pysty laittamaan istumaan siihen istuinosaan kärryihin. Että kuinka pakko se auto on saada käyttöön.

Meillä 4,5 v. istuu vielä välillä yhdessä 2,5 v. pikkuveikan kanssa. Useimmiten tuo isompi kyllä jo kävelee ja auttelee ostoksissa tms. ...ja niin tekee tuo 2,5 v.:kin. Silti niiden on pakko saada tuo saat...nan autokärry, johon ei tavarat mahdu ja jota on raskas kääntää.

Kyllä ymmärrän jos haluaa. Ihmettelin onko jokin pakkokin saada, eli eikö pysty laittamaan istumaan siihen istuinosaan kärryihin. Että kuinka pakko se auto on saada käyttöön.

Itse asiassa on mahdoton saada tuota 2,5-vuotiasta enää pääsääntöisesti istuinosaan kärryyn. Hirveellä kiljunnalla tai vaihtoehtoisesti lahjomalla, mutta koko matkaa se ei siinä viihdy, vaan on lähdössä pois jo puolessa välissä. Joko itse tai auttamalla, mieluummin (ymmärrät kai miksi) auttamalla.

Mut otan usein, jos ton kanssa kaksin oon, sen tavallisen kärryn. Tuo 2,5 v. kävelee meinaan mieluummin mun kanssa mukana, jos ei ole pitkä reissu ja auttaa ottamaan tavaroita hyllyistä into pinkeenä.

Meidän 4-vuotias ei enää mahdu niihin, mielellään kyllä muuten istuisi. Meillä siis yleensä vaan niitä joissa on katto, jossain kaupassa on ollut autoja ilman kattoa ja niihin pääsi istumaan.

Periaatteessa taitaa olla 2-5v se "suositus".

[QUOTE="hei";28846538]Itse asiassa on mahdoton saada tuota 2,5-vuotiasta enää pääsääntöisesti istuinosaan kärryyn. Hirveellä kiljunnalla tai vaihtoehtoisesti lahjomalla, mutta koko matkaa se ei siinä viihdy, vaan on lähdössä pois jo puolessa välissä. Joko itse tai auttamalla, mieluummin (ymmärrät kai miksi) auttamalla.

Mut otan usein, jos ton kanssa kaksin oon, sen tavallisen kärryn. Tuo 2,5 v. kävelee meinaan mieluummin mun kanssa mukana, jos ei ole pitkä reissu ja auttaa ottamaan tavaroita hyllyistä into pinkeenä.[/QUOTE]

Koska sinulla on hankalaa niin kaikkien muiden pitäisi joustaa. Ettei vaan sinun Nico-Peesi mieltänsä pahoita, ku ei tööttäilemään pääse.

• Tykkää
Reactions: jalmir
Kuule, kyse ei varmastikkaan ole siitä, ettei isompi lapsi jaksaisi kävellä vaan on hauskaa mennä auton kyydissä. Sinäkö päätät minkä ikäinen ei saa enää leikkiä? Mäki menisin kauppareissun sellasessa jos vaan mahtuisin :D

• Tykkää
[QUOTE="aloittaja";28846441]Kysytkö minulta? Kysyt ihan tosissasi, miksi 2,5v poika haluaisi "auton" kyytiin kääntelemään rattia ja tööttäilemään? :D[/QUOTE]

Ihanko tosissasi kuvittelet, että SINUN lapsesi on ainoa, joka haluaa autokärryyn. Sinne ne ovat halunneet ne muidenkin lapset ja siksi niitä ei ole kaikille koko ajan vapaana.

Mieti nyt hetken hyvä ihminen.

• Tykkää
No, periaatteessa voisin laittaa 6-vuotiaan auto-osaan ja 5-vuotiaan siihen kärryn päällä olevaan istuimeen, jos siitä ei alkaisin pienemmän jupina, että haluaa myös sinne autoon. Koskapa autoon ei voi mennä kaksi, otamme yleensä molemmille pikkukärryn, jos nyt on ihan pakko mennä molempien kanssa kauppaan.