sukupuolitauti ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikon odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikon odottaja

Vieras
Hei, kysyisin teidän mielipiteitä. Odotan ensimmäistä lasta rv 28 ja testeissä minulla todettiin klamydia joka hoidettiin heti lääkkeellä pois sekä minulta että mieheltä. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 4 vuotta. Voiko todella olla niin että tämä tauti on ollut molemmilla oireettomana näin kauan? Mies kiistää käynnensä vieraissa. Molemmat olemme harrastaneet suojaamatonta seksiä edellisissä suhteissa. Kokemuksia? Mitä ootte mieltä.

Hei, kysyisin teidän mielipiteitä. Odotan ensimmäistä lasta rv 28 ja testeissä minulla todettiin klamydia joka hoidettiin heti lääkkeellä pois sekä minulta että mieheltä. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 4 vuotta. Voiko todella olla niin että tämä tauti on ollut molemmilla oireettomana näin kauan? Mies kiistää käynnensä vieraissa. Molemmat olemme harrastaneet suojaamatonta seksiä edellisissä suhteissa. Kokemuksia? Mitä ootte mieltä.

Klamydia...yms taudit voivat olla vuosia oireettomina. Varsinkin naisella oireet ovat huomattavasti miehen oireita vaikeampi tunnistaa, miehellä kun tuppaa munan pää ns.räkimään.

[QUOTE="vieras";28865900]Testattiinko miehesikin vai saiko vaan suoraan lääkkeet ilman testiä?[/QUOTE]

Sai suoraan kun minulla todettiin, ennenaikaisten supistusten vuoksi, ei testattu miestä.

No jos miehellä ei voi olla oireettomana montaa vuottaa,mutta miestäsi ei testattu...niin voisiko olla mahdollista että olet saanut sen edelliseltä kumppaniltasi? Kerta suojaamatonta seksiä olet harrastanut

Sai suoraan kun minulla todettiin, ennenaikaisten supistusten vuoksi, ei testattu miestä.

Se on kyllä testattu sulla jo joskus rv 10 paikkeilla ekan kerran, siinä yhteydessä kun otettiin veri- ja virtsanäytteet. Jossei sitä siinä näkynyt niin sitten olet saanut tartunnan vasta myöhemmin mieheltäsi.
Siis ainakin Helsingissä otetaan sukupuolitaudit rv 10 paikkeilla, oletettavasti muuallakin.

[QUOTE="Jenny";28866222]Se on kyllä testattu sulla jo joskus rv 10 paikkeilla ekan kerran, siinä yhteydessä kun otettiin veri- ja virtsanäytteet. Jossei sitä siinä näkynyt niin sitten olet saanut tartunnan vasta myöhemmin mieheltäsi.
Siis ainakin Helsingissä otetaan sukupuolitaudit rv 10 paikkeilla, oletettavasti muuallakin.[/QUOTE]

Ei oteta kaikkialla. Harkinnan mukaan.

Määkin oon kyllä ymmärtäny että kaikilta raskaana olevilta otetaan heti alkuraskaudessa nuo samat verikokeet. Ja tosi vaikee uskoo, että olis oireettomana 4 vuotta!!sehän ehtii siinä vaiheessa saada jo vaikka mitä aikaan.

Klamydiaa ei testata rutiinisti alkuraskaudessa ainakaan missään päin missä itse tiedän.
Jos tulee ennenaikaisia supisteluja tai muuta ongelmaa niin sitten kuuluu rutiininäytteisiin. Alkuraskauden puhtaasti lasketusta virtsanäytteestä tutkitaan tulehdussolut ja tarvittaesa bakteeriviljely(jossa ei näy klamydia). Klamydiapissanäyte on erikseen, siinä pitää olla ilman alapesua ennen näytteenottoa.

Yhteistyössä