Mitä tää nyt on? Apuja?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sadie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sadie"

Vieras
Elikkä tyttö nyt 1v7kk ja nyt viimeisen kuukauden ollu tytön suhtautuminen isäänsä aivan mahdotonta. Mun pitää tehdä kaikki: syöttää, pukea, pestä hampaat, vaihtaa vaippa ym ym ym. Heti jos isänsä jotain yrittää, alkaa tyttö huutamaan, kiljumaan, joskus jopa työntää pois. Mä en saa edes vessan mennä, ilman että alkaa itkemään. Jos isänsä siihen menee, itku vaan yltyy. Ja tää ei nyt kyllä oo mun mielestä mitään eroahdistusta.

Mä olen siis tytön kanssa kotona ja mies on töissä. Mies alkaa olla aika turhautunut tilanteeseen. Mitä tää on? Mitä tehdä?

Suunnilleen tuossa iässä oli meidän tyttärellä samanlainen kausi. Sitten (kuopuksen synnyttä ja iskän otettua enemmän kontolleen esikoisen huoltaminen) toistepäin: äiti ei kelvannut mihinkään, iskä oli ainoo jonka kans voi tehdä mitään.

Eli näitä tulee ja menee, ei kannata huolestua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28876783:
Vaikka siksi, ettei huutamalla saa tahtoaan läpi

Juu, mutta mä oon aatellu sen jotenki niin, että jos väkisin tehdään niin "kammo" vaan pahenee.. Oonkohan mä ihan pihalla ajatuksineni :D

Meillä oli pojalla tuossa 1½v ikäisenä sama homma..Paitsi niin päin, että kelpas vaan iskä. Keskenään meillä meni hyvin, mutta isän töistä tullessa, ei huolinu mua ollenkaa.Nyt reilu 2v ja edelleen selvästi isänsä perään enemmän.

[QUOTE="Sadie";28876795]Miten ootte toiminu? Väkisin tehny?[/QUOTE]

Määrätietoisesti viety asia läpi lapsen vastusteluista huolimatta, jos lapselle antoi periksi, tilanne paheni vaan ja laps roikkui entistä tiukemmin kii minus :D

Määrätietoisesti viety asia läpi lapsen vastusteluista huolimatta, jos lapselle antoi periksi, tilanne paheni vaan ja laps roikkui entistä tiukemmin kii minus :D

Okei.. mäkin olin ensiksi sitä mieltä, että miehen pitää vaan tehdä, mutta enään en tosiaan tiedä mitä tekis :D Miehellä menee järki heti, ku se huutoo alkaa samantien ku hotain yrittää ja sit mies antaa periks samantien.

On nämä kaudet nähty meilläkin. Nyt se vasta mielenkiintoiseksi muuttuu, kun teini-iässä on palattu tähän samaan asiaan: joka toinen päivä äiti on ihan perseestä ja isä on himorento ja mikäli pojan pyrkimyksiin sopii, niin se ykkösmukavan vanhemman titteli vaihtuu hyvin nopeasti. Eli tuulinen on vielä se 14-vuotiaankin vanhemman paikka:D Tärkeintä on olla kiinnittämättä asiaan ihan hirveää huomiota ja pitää aikuisten yhteinen rintama kasassa. Sillä siitä selviää. Pahinta mitä voitte tedä on se, että jos lapsi kiukuttelee isälle vaikkapa syömisestä, tulee äiti paikalle ja "pelastaa" lapsen sanomalla, että eihän sen nyt tarvitse syödä.

[QUOTE="Sadie";28876839]Okei.. mäkin olin ensiksi sitä mieltä, että miehen pitää vaan tehdä, mutta enään en tosiaan tiedä mitä tekis :D Miehellä menee järki heti, ku se huutoo alkaa samantien ku hotain yrittää ja sit mies antaa periks samantien.[/QUOTE]

Jonkun aikaa ku jaksaa ni se palkitsee sitte, toivottavasti :D

Yhteistyössä