A
Ansa Ikonen
Vieras
Kuka katsoi dokumenttia USA:n kodittomista lapsista? Siis mä ihmettelen tuota amerikkalaista uusavuttomuutta. Miksi eivät syö puuroa? Miksi jenkkilässä ei harrasteta mitään puutarhakasvatusta? Onko muka niin paljon saasteita vai vaan laiskuutta eikä kuulu kulttuuriin? Kyllä tuolla ex-Neuvostoliiton puolellakin vähän joka paikassa yritetään viljellä ravintoa omassa pihassa (tai datsalla). Amerikkalaisten pihat on vaan ruohikkoa tai joutomaata.
Ja toiseksi. Miksi siellä foodbankeissa ei anneta täysjyväviljahiutaleita? Siitä vaan aamuksi puuroa. Menee ilman maitoakin eikä ole niin kuivaa kuin mitä murot ilman maitoa. Niistä voi tehdä sämpylöitäkin. Mutta se taitaa jo jenkkiläisille olla liian vaikeaa kun pitäisi itse oikeasti jotain leipoa. Ei muuta kuin suomalaisia marttoja opastamaan jenkkien köyhille ruoanlaittoa ja puutarhan kasvatusta.
Ja toiseksi. Miksi siellä foodbankeissa ei anneta täysjyväviljahiutaleita? Siitä vaan aamuksi puuroa. Menee ilman maitoakin eikä ole niin kuivaa kuin mitä murot ilman maitoa. Niistä voi tehdä sämpylöitäkin. Mutta se taitaa jo jenkkiläisille olla liian vaikeaa kun pitäisi itse oikeasti jotain leipoa. Ei muuta kuin suomalaisia marttoja opastamaan jenkkien köyhille ruoanlaittoa ja puutarhan kasvatusta.