Nimivaihtoehtoja Markkulille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Markkulin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Markkulin äiti

Vieras
Eilen kysyin mielipiteitänne nimestä Markkuli ja tyrmäsitte sen yhtä kovasanaisesti kuin mieheni.
Ehdotelkaa sitten parempaa nimeä. Toivoisin sen olevan erikoisempi ja sopivan isosiskon nimeen (Kerttuli).

Omia suosikkeja, joita mies ei ole hyväksynyt:
Jantero, Anttu, esim. Markus Kuisma Liinus (=Markkuli), Santtuli (uusi suosikkini).

Miehen ehdotukset, joista itse en syty:
Joona, Jaakko, Joni, Eero, Lauri.

Noita nimiä miettiessään kannattaa muistaa, että ne Markkulit kasvaa aikuisiksi ja joutuvat kantamaan sitä nimeä koko ikänsä. Jos mun lapset olisivat Markkuli tai Kerttuli, he varmasti vaihtaisivat itse nimensä heti kun siihen laillisesti kykenevät. Miltä kuulostaa "yhtiön X hallituksen puheenjohtaja Markkuli Paavilainen"?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Noita nimiä miettiessään kannattaa muistaa, että ne Markkulit kasvaa aikuisiksi ja joutuvat kantamaan sitä nimeä koko ikänsä. Jos mun lapset olisivat Markkuli tai Kerttuli, he varmasti vaihtaisivat itse nimensä heti kun siihen laillisesti kykenevät. Miltä kuulostaa "yhtiön X hallituksen puheenjohtaja Markkuli Paavilainen"?

Niin...kuten jo itse totesit, nimen voi vaihtaa niin halutessaan. Joten ei sitä nimeä tarvitse koko elämäänsä kantaa.

Mutta lähtökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että nimeä miettiessä kannattaa vähän sitä lastakin ajatella. Joskaan ei sekään aina riitä. Mulla itselläni oli aivan tavallinen, 80-luvulla suosittu nimi, jonka vaihdoin pois, koska en sitä nimeä kantaa halunnut. Nimi itsessään ei ollut mikään Kerttuli tai Markkuli, eli ei se aina mene niinkään, että nimestä haluaa luopua siksi että se on niin kamala, vaan syitä voi olla muitakin.

Markkuli mitä helvettiä
derp.jpg

[QUOTE="vieras";28955495]http://www.etunimet.net/harvinaiset-etunimet/[/QUOTE]

Jotkut olivat todella outoja, mutta muutamat sytyttivät (en tiedä vielä, mitä mies sanoo):
Aaveli, Bani, Elbertti, Ertti, Enti, Hillari, Kaarli (erityisesti Kerttulin kanssa), Massi, Miihkali, Oleksei, Sihvertti, Vilmari, Vilmeri esimerkiksi.

[QUOTE="vieras";28955601]Jos isosisko on Kerttuli, ei veljelle enää -li päätettä. Mielummin Valtteri, Iivari, Tuomas, Kalevi

Sulla on jotain ihme pakkomielteitä nimien suhteen.[/QUOTE]

Hyviä nimiä, mutta haluaisin että nimessä olisi jotain omaa. Voisin ajatella esimerkiksi Veltteriä, Iivakkia tai Kallevia.

Mietin myös, jos antaisin miehelle periksi ja mies saisi päättää etunimen mutta minä seuraavat nimet.
Tyyliin Joona Markku Liinus
Mies voisi kutsua poikaa haluamallaan nimellä, mutta minulle poika olisi aina äitin oma pikku Markkuli. Tuskin tähän päädymme :) Yritämme löytää vielä yhteisen hyvän nimen, josta tulee molemmille hyvä olo - mies tuskin haluaa lapselleen nimeä isäpuoleltaan.

Etkö vain voisi antaa lapselle normaalin nimen, ilman mitään älyttömiä li-päätteitä
herranen aika sentään.
tyttärelläsi on li-pääte, mutta onneksi on tyttö niin saa hiukan anteeksi, tytöt eivät ole niin julmia kuin pojat.

Anna ihan normaali nimi lapselle, mutta kutsu sitten lasta aina silloin tällöin hellittelynimellä Markkuli.
Kaikki vanhemmat kutsuu välillä lasta "hellittelynimellä" mutta ei siitä tarvi mitään virallista tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja Markkulin äiti;28955625:
Hyviä nimiä, mutta haluaisin että nimessä olisi jotain omaa. Voisin ajatella esimerkiksi Veltteriä, Iivakkia tai Kallevia.

Olen avoin aina kaikille ehdotuksille ja omilla lapsillakin harvinaiset nimet, mutta täytyy sanoa, että kyllä nuo sun suosikit vaikuttaa väkisin väännetyiltä. Ymmärrän syyn, miksi ovat edelleen harvinaisia. Käytännössä ovat tosi hankalia. Mun suosikit tällä hetkellä ehdotetuista Valtteri ja (just ja just) Vilmeri. Kaarli suht' ok, mutta käytännössä tulee hankaluuksia eikä hyvä tuon -li -lopun vuoksi. Miksi ei Kaarlo? Unohda Kerttulin kaveriksi -li -loppuinen.

Etkö vain voisi antaa lapselle normaalin nimen, ilman mitään älyttömiä li-päätteitä
herranen aika sentään.
tyttärelläsi on li-pääte, mutta onneksi on tyttö niin saa hiukan anteeksi, tytöt eivät ole niin julmia kuin pojat.

Anna ihan normaali nimi lapselle, mutta kutsu sitten lasta aina silloin tällöin hellittelynimellä Markkuli.
Kaikki vanhemmat kutsuu välillä lasta "hellittelynimellä" mutta ei siitä tarvi mitään virallista tehdä

Ja selvitä, että mikä merkitys sillä -li -loppuisella nimellä on.

Yhteistyössä