Sopiiko Body Worlds -näyttely pienille lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No 3-vuotiaasta kysymys tässä tapauksessa. Heurekan sivuilla on suositusikäraja 8 vuotta, mutta se ei ole mikään kielto. Mietin vaan, että onko mitään järkeä viedä 3-vuotiasta sinne.

Sopii. Julkisuuden perusteella kuvittelin jotain pelottavaa, mutta ei ollut. Tietenkin kaikista herkemmille ei sovi, aikuisillekaan. Mun aika herkkä 4 vuotias ei pelännyt vaan näyttely oli hänestä mielenkiintoinen.

Me oltiin juuri 2 vuotta täyttäneen kanssa, ei ollut moksiskaan, kun ei tajunnut aihepiiristä mitään. Eri asia vähän vanhempi lapsi, joka tajuaa mistä on kyse ja voi nähdä painajaisia ym.

[QUOTE="vieras";28957378]kyllä siellä oli varoituskyltti että omalla vastuulla lapset sinne...en veisi, aika shokeerava[/QUOTE]

Lapset eivät koe asioita samalla tavalla, mitä aikuiset

Itse olin jotain 5-6, kun kävimme Keminmaassa katsomassa sitä muumioitunutta pappia. Minua ei pelottanut, vaan lähinnä kiehtoi.
En ole itse käynyt katsomassa noita ruumiita, mutta kuvien perustella ne eivät edes näytä ihmisiltä.

En veisi pientä lasta sinne ihan itsekkäistä syistä: a) saan itse tutustua näyttelyyn rauhassa kun ei tartte vahtia lasta ja selittää asioita sille b) ei tartte jälkeenpäin selittää asioita pelokkaalle/ahdistuneelle lapselle eikä harmitella jos lapsi näkee painajaisia..

Jos en saisi hoitoon niin 1-2-vuotiaan (nätisti rattaissa pysyvän) voisin viedäkin just kun ei tajua juttua kokonaan,ja 5-6-vuotiaallekaan en välttämättä ihan hirmu yksityiskohtasesti selittäis miten esim ne "kehot" on tehty..

Silti,en ihan ymmärrä "Millin" kommenttia että raskaana oleva "ei pitänyt" sikiö-osuuksista? Siis millä lailla "ei pitänyt"? Ei olis halunnu tietää miltä sikiö missäkin vaiheessa näyttää,vai tuntuiko pahalta ajatella miten monta sikiötä/vauvaa siihen näyttelyyn on "lannettu"? Kannattaa muistaa että näyttelyn yhteydessä ei kerrottu miten "materiaali" on kerätty.

Mekävimme viisivuotiaan kanssa, eikä todellakaan ollut mitenkään pelottava tai traumatisoiva. Lapsi piti mielenkiintoisena ja piti ihan luonnollisena asiana että ihmiset kuolevat ja kehon voi antaa tieteelle halutessaan, kun ei sitä enää tarvitse, jotta me muut voisimme oppia enemmän ja esim. Lääkärit osaisivat työnsä paremmin.

Yhteistyössä