millä tupakin haju pois vaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

savuton

Vieras
Ostin lapselle ulkovaatteita facebook kirpparin kautta, kävin siis noutamassa.
kotona huomasin, että ne haisee tupakalta. Siellä itse vaatteet pussitin mutten hajua jostain syystä huomannut.

miten saan hajun pois? Pesin ne koneessa ilman huuhteluainetta. Ei auttanut. Nyt ne on pihalla tuulettumassa mutta epäilen lähteekö sielläkään? Ja saako tuulettaa seuraavan kuukauden?

vinkkejä?

Eipä ole ikinä tullut vastaan tilannetta, että tupakanhaju ei pesussa lähtisi.

Jos vielä ulkona kuivatuksen jälkeen haisee, pese uudestaan ja laita huuhteluaineen tilalle etikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja öölpålål;28962565:
kyllä sen pitäisi pesemällä lähteä
Tupakoitko kenties itse kun kuvittelet moista?
Jos tekstiili on tarpeeksi altistunut tupakansavulle niin se haju ei todellakaan lähde muulla kuin bensaa päälle ja tikku perään.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28962574:
Tupakoitko kenties itse kun kuvittelet moista?
Jos tekstiili on tarpeeksi altistunut tupakansavulle niin se haju ei todellakaan lähde muulla kuin bensaa päälle ja tikku perään.

Puusta, nahasta, mokasta, muovista tai muusta vastaavasta materiaalista sitä hajua onkin todella vaikea saada millään pois.

Mutta normaleista vaatteista, myös ulkovaatteista, saa tuon hajun pesemällä pois.

Jos ei ekalla pesulla, niin toisella. Ja tuota etikkaa voi laittaa myös.

Puusta, nahasta, mokasta, muovista tai muusta vastaavasta materiaalista sitä hajua onkin todella vaikea saada millään pois.

Mutta normaleista vaatteista, myös ulkovaatteista, saa tuon hajun pesemällä pois.

Jos ei ekalla pesulla, niin toisella. Ja tuota etikkaa voi laittaa myös.
Yhtä anopin vaimolle antamaa ulkotakkia pestiin varmaan viisi kertaa erilaisilla myrkyillä kunnes se heitettiin roskiin.

Ostin kirpparilta nahkatakin, jonka tupakanhajun huomasin vasta kotona. Pidin sitä viikon verran ulkona ja kyllä se haku onneksi vähän hälveni. Sain ohjeeksi ripotella ruokasoodaa takille ja sulkea muovipussiin, mutta en viittinyt tehdä niin kun kyseessä oli nappanahka. ehkä toimis teillä?

Ostin lapselle ulkovaatteita facebook kirpparin kautta, kävin siis noutamassa.
kotona huomasin, että ne haisee tupakalta. Siellä itse vaatteet pussitin mutten hajua jostain syystä huomannut.

miten saan hajun pois? Pesin ne koneessa ilman huuhteluainetta. Ei auttanut. Nyt ne on pihalla tuulettumassa mutta epäilen lähteekö sielläkään? Ja saako tuulettaa seuraavan kuukauden?

vinkkejä?
Ostin myöskin takin ystävältä ja ei siellä tuoksunut tupakalta.On ihan uujsi takki ja jouduin myöskin pesemään ja parvekkeelle kuivumaann jha laita huuhteluun etikkaa.Tääl vaikeampi kuivattaaparvekkeella Polttavat parvekkeella ja sisällä.. Toivon et sai tuoksut pois.Joudun taas pesemään takin uudestaa.Tuuleta vaan kuukauden..

Yhteistyössä