MItä tekisit, ottaisitko asian puheeksi siskon kanssa vai antaisitko olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siskoni lapsi oli mulla hoidossa lauantai -aamusta sunnuntaihin iltaan, koska siskoni oli omien puheittensa mukaan ylitöissä. Enkä yhtään epäillytkään, koska hän on vanhainkodissa töissä ja tällaisia ylitöitä siellä on ollut välillä tarjolla.

Eilen kuitenkin ihmetyin, kun tuli puhetta yhden kaverini kanssa tästä asiasta ja hän sanoi että ei se ainakaan lauantaina missään töissä ollut, siskoni siis, vaan terassilla. Oli siis nähnyt siskoni joskus kuuden aikoihin baarissa terassilla ja osasi nimetä paikankin. Mua ottaa aivoon, enkä pidä ihan ihmeenä siskoltani, eli uskon ilman muuta kaveriani.

Mua myös ihmetytti se, että oltiin sovittu siskoni kanssa että hän hakee lapsensa viimeistään neljän aikaan. Niin hän soitti puoli neljältä sunnuntaina, että voisinko pitää lasta kuuteen. Eli sekin sitten selittyi, ilmeisesti sillä oli krapula.

Kysymys vaan kuuluu että jos olisitte minun tilanteessani, niin miten toimisitte?
Kysyisittekö asiasta siskolta (joka ilman muuta kiistäisi, sen tiedän), ja tulisi riita.
Vai antaisitteko olla ja olisitte vaan vastaisuudessa viisaampia?
Niin ja olen kyllä sanonut että en hoida ryyppyreissujen takia, koska siskon lapsi on muutenkin joka toinen viikonloppu isällään ja mulla itselläni on kaksi alle koulukäistä ja tokaluokkalainen. Että ryyppyreissut voi hoitaa silloin, kun poika on isällään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28967925:
Oliko siskosi nähty myös juovan alkoholia? Ja monelta työvuoro alkoi? Tuskin vielä kuudelta kuitenkaan? Terrasilla voi juoda myös kahvia tai muuta alkoholitonta

No,kun mulle sanoi nimenomaan, että lapsi pitää tuoda lauantaina siksi jo heti aamusta kun menee kahdeksaksi töihin ja tekee 12 -tuntisen päivän. Siksi pojan piti olla yönkin, että pääsee jo heti aamusta taas töihin. Enkä tajua, miksi se on ollut siellä terassilla ja missä välissä jos on ollut töissä.

Siskosi olisi kuulunut kertoa ihan rehellisesti, että kävi terassilla. Itse en ainakaan menisi terassille, jos tietäisin toisen hoitaneen tuntikausia lastani ja ehkä odottavan että tulen hakemaan lapsen. Aikamoista hyväksikäyttöä häneltä.

[QUOTE="eee";28967966]Onhan siskosi voinut olla työvuorojen välissä kaupungilla hengähtämässä ja yhdellä trinksulla terassilla?[/QUOTE]

En tiedä, en kyllä ala nyt enempää kaivelemaan tätä juttua. Mun käsitykseni mukaan se ei olisi ehtinyt tehdä noin, toi baari on ihan eri suunnassa kuin siskon työpaikka ja 20 km välimatkaa mutta annan olla.
Mua on ehkä kusetettu.

Mä en sanois mitään. Tulevaisuudessa olisin ehkä vähän tarkempi, jos siskollasi siis on tapana tehdä tuollaisia "källejä"...

Ei mulle ole tehnyt, mutta äidillemme on tehnyt. Mummo hoisi lasta kun sisko sanoi, että on pakko laittaa asuntoon uudet tapetit, maalata ynnä muuta. Hän sai kaupungilta vuokra-asunnon kun erosivat exänsä kanssa. Eikä ollut kuitenkaan asuntoa remppaamassa, vaan kaveriensa kanssa bilettämässä. Siksipä en ihan automaattisesti kaikkiin juttuihin luotakaan,jos niistä on luotettavampikin ihminen kertomassa.
Enkä minäkään aio sanoa mitään. Seuraavalla kerralla sanon jo etukäteen, että soitan sulle sitten pari kertaa työnumeroon. Jos seuraavaa kertaa tulee :(

Ei mulle ole tehnyt, mutta äidillemme on tehnyt. Mummo hoisi lasta kun sisko sanoi, että on pakko laittaa asuntoon uudet tapetit, maalata ynnä muuta. Hän sai kaupungilta vuokra-asunnon kun erosivat exänsä kanssa. Eikä ollut kuitenkaan asuntoa remppaamassa, vaan kaveriensa kanssa bilettämässä. Siksipä en ihan automaattisesti kaikkiin juttuihin luotakaan,jos niistä on luotettavampikin ihminen kertomassa.
Enkä minäkään aio sanoa mitään. Seuraavalla kerralla sanon jo etukäteen, että soitan sulle sitten pari kertaa työnumeroon. Jos seuraavaa kertaa tulee :(

Tämä kuulostaa kyllä ihan hölmöltä. Miksi et sano mitään? Jos kuitenkin aiot seuraavalla kerralla tehdä tarkistussoittoja siskosi töihin ja aiot siitä mainita etukäteen. ??
Mä varmaan sun asemassasi asennoituisin niin, että kun sisko pyytää lapsen vahtia, miettisin mitä haluan tehdä. Haluanko katsoa siskoni lasta ? Jos vastaus on myöntävä niin ottaisin lapsen hoitoon. Olipa siskoni hoidontarpeen syy mikä vain. Ja josvastaukseni olisi kieltävä (en jaksa, haluan viettää aikaa vain oman perheen kesken.. t,ms) sanoisin ei, olipa siskon hoidon tarpeen syy mikä tahansa tälläkin kertaa.

Tämä kuulostaa kyllä ihan hölmöltä. Miksi et sano mitään? Jos kuitenkin aiot seuraavalla kerralla tehdä tarkistussoittoja siskosi töihin ja aiot siitä mainita etukäteen. ??
Mä varmaan sun asemassasi asennoituisin niin, että kun sisko pyytää lapsen vahtia, miettisin mitä haluan tehdä. Haluanko katsoa siskoni lasta ? Jos vastaus on myöntävä niin ottaisin lapsen hoitoon. Olipa siskoni hoidontarpeen syy mikä vain. Ja josvastaukseni olisi kieltävä (en jaksa, haluan viettää aikaa vain oman perheen kesken.. t,ms) sanoisin ei, olipa siskon hoidon tarpeen syy mikä tahansa tälläkin kertaa.

Siksi en sano mitään, kun se ei kannata. Tiedän että siskoni kiistäisi kaiken ja väittäisi kivenkovaan olleensa töissä. Väittäisi, että kaverini joko valehtelee tai sitten on vaan nähnyt siellä terassilla jonkun häneltä näyttävän henkilön, muttei se tunnusta.
Ihan turhaa alkaa väittelemään tästä asiasta.

Tietysti voisin olla tosi paskamainen ja soittaa sinne siskon työpaikalle.
Jos keksisin jonkun kieron tarinan, niin senkin avulla saisin kyllä selville onko se ollut siellä vai ei. Kertoisin nimeni ja että olen xx:n sisko, hän oli täällä ylitöissä viikonloppuna ja hänellä oli mun tosi kallis puhelin lainassa, se on ilmeisesti hukkunut johonkin sinne teidän vanhainkodin tiloihin, plääp plääp.

Kohtahan sieltä sitten kerrottaisiin, ettei meidän työvuorolistassa näy että siskosi olisi ollut täällä töissä viikonloppuna.

Sun sisko käyttää kyllä sua törkeästi hyväkseen. :( Itse kyllä ottaisin asian puheeksi riippumatta siitä, myöntääkö vai ei.

Voi olla kyllä että otankin tämän puheeksi, vaikka siskoni miten kiistäisi ja kiukuttelisi.
Muakin nimittäin alkaa suututtaa ihan tosissaan tää juttu. Tosin, sehän menee niin että siskoni ei myönnä. Myöntäisi vasta, jos kaverini olisi tajunnut ottaa siitä kuvan kun se istui siellä terassilla.
Niin no, eihän baarien terassit kuulu yleisiin tiloihin mitä saa kuvata, mutta kaverini olisi voinut kuvata vaikka "taivasta" tai "kiviä" ja siskoni olisi voinut sattua siihen kuvaan sattumalta. Tollaisista asioista se ei tiedä mitään.
Saamari kun harmittaa.

Yhteistyössä