Olisitko mieluummin työtön vai puhelinmyyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puhelinmyyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puhelinmyyjä

Vieras
Olen koulutukseltani tradenomi, ja olen ollut viimeiset 3v puhelinmyyjänä, sillä en ole löytänyt mitään muuta työtä. Nyt alkaa todella jurppia ja mietin kumpi on parempi? Olla työtön vai puhelinmyyjä? Palkka puhelinmyyjänä on n. 1200e/kk ja työttömänä päiväraha n. 900e.

Kumman itse valitsisit ja miksi?

Mä arvostan yleensä kaikenlaisia töitä, mutta mun mielestä puhelinmyynti menee siinä rajoilla, että onko se ihmisten häiriköimistä jo eli mun mielestä voisi puhelinmyynnin lopettaa kokonaan. Keräyspuhelut ovat ok.
Eli valitsisin työttömyyden, mutta etsisin muita töitä jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lhtö;28973479:
Työtön. Työttömällä on edes jonkinlainen ihmisarvo

No niinpä, sekin vielä! Mieheni ei vain ymmärrä, mitä työ tekee itsetunnolleni, hän suuttuu kun puhunkin työttömäksi jäämisestä. Eikä kukaan voikaan ymmärtää, joka ei ole sitä itse tehnyt.

Tätä mä mietin kun viimeisenä oljenkortena halusin työn jota tehdä kotoa. Tajusin etten pysty siihen mitä puhelinmyyjät kokevat, joten työskentelin seksipuhelimessa. Toki sekin aikaa myöten osoittautui liian kovaksi hommaksi.

Mä varmaan saisin heti potkut puhelinmyyjänä, mä en osaa tuputtaa mitään ja olen muutenkin arka soittamaan vieraille. Mutta voisin mä sitä tehdä siihen asti että potkitaan pois, jos ei muuta ole tarjolla niin pakkohan se on ottaa mitä saa.

Mielummin puhelinmyyjä, pohjapalkalla. Noin pienellä palkalla en ehkä lähtis, ellei tuote ja provikka ole tosi hyvät.

Oon tehnyt 3,5 vuotta puhelinmyyntityötä. Ensin 2 vuotta 1250€/kk pohjapalkalla, tienasin 1600-2000€ brutto. Sitten äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen 10,55€ tuntipalkalla, tienasin 2000-2500€/kk. Tekisin niitä hommia varmaan vieläkin jos en olis sairastunut ja joutuis vaihtamaan alaa.

Tosin kun mietin sairauttani ja sitä että puhelinmyynti on istumatyötä ja jos en olis sitä työtä tehnyt, en välttämättä olis nyt sairaslomalla ja kuntoutuksessa, niin ehkä mielummin työtön. :D Mutta on se vaan aina mukavaa itse tienata omat rahansa. :) Nyt ahdistaa kun en tiedä yhtään koska voin palata työelämään, mille alalle lähden ja tää rahatilanne kun on pieni lapsi. Nyt saan 800€/kk brutto.

CV:ssä puhelinmyynti on tyhjää parempi, vaikka ymmärrän kyllä jos puhelinmyynti tökkii. Mikset hakisi vaikka kaupan kassalle? Olisit siellä sen aikaa, kun saisit koulutustasi paremmin vastaavan työn.

Olen hakenutkin, mutta en ole päässyt edes haastatteluun. Kaupungissani on tällä hetkellä todella huono työtilanne, kaupan kassallekin tulee kuulemma kymmeniä hakemuksia yhtä paikkaa kohti. Muuttaminen ei kuitenkaan käy, sillä miehelläni on täällä hyvä työpaikka. Töitä olen etsinyt koko maakunnasta, ei haittaa vaikka olisi pitkäkin työmatka. Minäkin ajattelin yhdessä vaiheessa, että no menen sitten vaikka kaupan kassalle, mutta se olikin helpommin sanottu kuin tehty :D Lukion jälkeen kun hain töitä, minulle tarjottiin useita paikkoja, mm. juuri noita kassatöitä, mutta nyt tradenomina en kelpaa mihinkään.

[QUOTE="vieras";28973653]Mielummin puhelinmyyjä, pohjapalkalla. Noin pienellä palkalla en ehkä lähtis, ellei tuote ja provikka ole tosi hyvät.

Oon tehnyt 3,5 vuotta puhelinmyyntityötä. Ensin 2 vuotta 1250€/kk pohjapalkalla, tienasin 1600-2000€ brutto. Sitten äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen 10,55€ tuntipalkalla, tienasin 2000-2500€/kk. Tekisin niitä hommia varmaan vieläkin jos en olis sairastunut ja joutuis vaihtamaan alaa.

Tosin kun mietin sairauttani ja sitä että puhelinmyynti on istumatyötä ja jos en olis sitä työtä tehnyt, en välttämättä olis nyt sairaslomalla ja kuntoutuksessa, niin ehkä mielummin työtön. :D Mutta on se vaan aina mukavaa itse tienata omat rahansa. :) Nyt ahdistaa kun en tiedä yhtään koska voin palata työelämään, mille alalle lähden ja tää rahatilanne kun on pieni lapsi. Nyt saan 800€/kk brutto.[/QUOTE]

Kehtaisitko vinkata, missä yrityksessä saa tienattua noin? Itse olin aiemmin lehtimyyjänä Buusterilla ja siellä sain myytyä 10-15 tilausta päivässä (6h työpäivät), mutta sillä ei vielä rahoiksi pistänyt, ja nyt puhelinoperaattorilla provisiot olisivat isompia, mutta tuotteita vaikea saada kaupaksi.

[QUOTE="aapee";28973661]Olen hakenutkin, mutta en ole päässyt edes haastatteluun. Kaupungissani on tällä hetkellä todella huono työtilanne, kaupan kassallekin tulee kuulemma kymmeniä hakemuksia yhtä paikkaa kohti. Muuttaminen ei kuitenkaan käy, sillä miehelläni on täällä hyvä työpaikka. Töitä olen etsinyt koko maakunnasta, ei haittaa vaikka olisi pitkäkin työmatka. Minäkin ajattelin yhdessä vaiheessa, että no menen sitten vaikka kaupan kassalle, mutta se olikin helpommin sanottu kuin tehty :D Lukion jälkeen kun hain töitä, minulle tarjottiin useita paikkoja, mm. juuri noita kassatöitä, mutta nyt tradenomina en kelpaa mihinkään.[/QUOTE]

Totta, ei pääsekään. (Ja kassalla asioidessaan sitä on ihmetellyt useammin kuin kerran...) Ajattelisin kuitenkin, että tradenomin papereilla ja puhelinmyyjän työkokemuksella olisi ihan hyvät eväät selvitä kassalla istumisesta. Joten hae vaan vielä :)

[QUOTE="aapee";28973667]Kehtaisitko vinkata, missä yrityksessä saa tienattua noin? Itse olin aiemmin lehtimyyjänä Buusterilla ja siellä sain myytyä 10-15 tilausta päivässä (6h työpäivät), mutta sillä ei vielä rahoiksi pistänyt, ja nyt puhelinoperaattorilla provisiot olisivat isompia, mutta tuotteita vaikea saada kaupaksi.[/QUOTE]

Nyt viimeisin paikka oli Enialla. :) Saunalahden nettitikkujen myyntiä kuluttajille. Oli vielä (mun mielestä) helppoa hommaa. :)

Edellisessä paikassa myytiin mediapalveluja yrityksille. Sekin oli mun mielestä helppoa hommaa, mut yrityksissä päätökset tehdään hitaammin ja päättäviä henkilöitä on suht hankala tavoittaa. Joissain yrityksissä ei edes tiedetty kuka päättää. :D Tossa työssä oli hauskaa sekin kun sai "sisäpiirin tietoa" yrityskaupoista ja sai jutella "isojen kihojen" kanssa.

Kaikenkaikkiaan mun mielestä puhelinmyynti kunnon palkalla on helppoa rahaa. Ja työtuntejakin vaan se n. 30 tuntia viikossa.

Lehtimyyntityötä en ehkä tekis. Kahdesta firmasta on ihan tarjottu ja kieltäydyin.

Yhteistyössä