Olisitko mieluummin työtön vai puhelinmyyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puhelinmyyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puhelinmyyjä

Vieras
Olen koulutukseltani tradenomi, ja olen ollut viimeiset 3v puhelinmyyjänä, sillä en ole löytänyt mitään muuta työtä. Nyt alkaa todella jurppia ja mietin kumpi on parempi? Olla työtön vai puhelinmyyjä? Palkka puhelinmyyjänä on n. 1200e/kk ja työttömänä päiväraha n. 900e.

Kumman itse valitsisit ja miksi?

Mä arvostan yleensä kaikenlaisia töitä, mutta mun mielestä puhelinmyynti menee siinä rajoilla, että onko se ihmisten häiriköimistä jo eli mun mielestä voisi puhelinmyynnin lopettaa kokonaan. Keräyspuhelut ovat ok.
Eli valitsisin työttömyyden, mutta etsisin muita töitä jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lhtö;28973479:
Työtön. Työttömällä on edes jonkinlainen ihmisarvo

No niinpä, sekin vielä! Mieheni ei vain ymmärrä, mitä työ tekee itsetunnolleni, hän suuttuu kun puhunkin työttömäksi jäämisestä. Eikä kukaan voikaan ymmärtää, joka ei ole sitä itse tehnyt.

Tätä mä mietin kun viimeisenä oljenkortena halusin työn jota tehdä kotoa. Tajusin etten pysty siihen mitä puhelinmyyjät kokevat, joten työskentelin seksipuhelimessa. Toki sekin aikaa myöten osoittautui liian kovaksi hommaksi.

Mä varmaan saisin heti potkut puhelinmyyjänä, mä en osaa tuputtaa mitään ja olen muutenkin arka soittamaan vieraille. Mutta voisin mä sitä tehdä siihen asti että potkitaan pois, jos ei muuta ole tarjolla niin pakkohan se on ottaa mitä saa.

Mielummin puhelinmyyjä, pohjapalkalla. Noin pienellä palkalla en ehkä lähtis, ellei tuote ja provikka ole tosi hyvät.

Oon tehnyt 3,5 vuotta puhelinmyyntityötä. Ensin 2 vuotta 1250€/kk pohjapalkalla, tienasin 1600-2000€ brutto. Sitten äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen 10,55€ tuntipalkalla, tienasin 2000-2500€/kk. Tekisin niitä hommia varmaan vieläkin jos en olis sairastunut ja joutuis vaihtamaan alaa.