Onko kukaan esikoisen rintakumin avulla imettänyt onnistunut imettämään toisen ilman sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse odotan nyt toista lasta, ja todella toivon, että tämän voisin imettää ilman rintakumia. Minulla on siis tavallaan nännit "sisäänpäin" normaalisti (tulevat esiin kylmällä tai tarpeeksi tuntuvan koskettelun seurauksena), ja esikoisen aikana jouduin käyttämään rintakumia koko ajan:(

Onko kellään ollut samaa ongelmaa ja miten toisen lapsen imetyksen kanssa on käynyt?

Mulla oli käytössä rintakumi esikoisen kanssa ekat 3 kk, jonka jälkeen onnistuin jättämään sen pois. Mulla ilmeisesti samanlaiset nännit kuin sinulla (sisäänpäin kääntyneet, huonosti esillä ilman ärsytystä). Nyt tässä muutaman viikon sisään pitäisi syntyä toinen ja elättelen toiveita ettei rintakumia kovin kauaa tarvitsisi käyttää. Nyt ainakin nännit enemmän esillä (jos näin voi sanoa :D ) kuin esikoista odottaessa eli toivoisin sen auttavan asiaa.

Esikoista imetin rintakumin avulla, toista en. Ekan kohdalla se annettiin jo sairaalasta ja otin sen heti käyttöön. Toisen kohdalla olin viisaampi enkä huolinutkaan sitä, vaikka taas ehdottivat. Tottakai olisin sen huolinut jos ongelmia olisi tullut enemmänkin, mutten heti luovuttanut niinkuin ekan kohdalla.

esikoisen kohdalla nännit vuosivat verta melkein kokoajan ja olivat kivuliaat. Tokan raskauden aikana aloin rasvata nännejä päivittäin joten kumia ei tarvittu.

[QUOTE="Vieras";28980006]Anteeksi kun en ymmärrä asiaa mutta etkö voi stimuloida nännejä ennen imetystä että tulisivat paremmin esiin?[/QUOTE]

Ei tuo ole niin yksinkertaista. Mulla ainakaan ei ollut esikoisen kohdalla toivoakaan että vauva olisi saanut kiinni nännistä, erityisesti jos rinta oli pakkautunut. Sisäänpäinkääntyneestä nännistä ei saada mitään senttistä töröä vaikka miten stimuloi ;)

Mutta tokan muksun kohdalla ei ongelmaa, jätin ihan kokeen vuoksi heti synnärillä rintakumin käyttämättä ja avot, kaikki sujui kuin tanssi. Ehkä vauvalla oli parempi imuote, ehkä oma itsevarmuus auttoi, toisaalta nännikin oli paremmin näkyvillä. Sittemmin kyllä paennut taas tehokkaasti..

Yhteistyössä