tänään se tapahtuu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huih

Vieras
Tiedäthän sä kuinka paljon rakastan sua ja tulen aina rakastamaan ja kuinka onnellinen olen kun sun kanssa olla saan. :) Siispä päätin nyt kysyä, sua alttarille viedä en saa mut jos antaisit mun sut rengastaa? ;) näin aattelin miehelleni laittaa hui kun jännittää.. viestillä siis kysyn kun olen niin ujo sydän hakkaa ja koko kroppa tärisee jo nyt.

Suo alttarille viedä en saa. mitä tuo tarkoittaa ?

ja jos ette naimisiin koskaan ole menossa, niin mitä järkeä on kihlauksessa, kihlaus on lupaus naimisiin menosta.
Muuten se on pelkkä sormus sormessa, vähän kuin laittaisi rannerenkaan tai kaulaketjun

[QUOTE="Hmm";28993811]Suo alttarille viedä en saa. mitä tuo tarkoittaa ?

ja jos ette naimisiin koskaan ole menossa, niin mitä järkeä on kihlauksessa, kihlaus on lupaus naimisiin menosta.
Muuten se on pelkkä sormus sormessa, vähän kuin laittaisi rannerenkaan tai kaulaketjun[/QUOTE]

Se on taas meidän asiamme ja kyllä me joskus sit mennään kunhan varat paranee ja saadaan säästettyä, en vaan halua tässä tilanteessa miestä painostaa naimisiin kun kaikki laskut painaa päälle.

7 jatkaa... Nyt mäkin vasta tajusin tuon "sua alttarille viedä en saa". On hassua "kosia", mutta ei kuitenkaan kosi oikeasti. Voittehan te mennä naimisiin pieninkin menoin ja järjestää isommat juhlat vaikka myöhemmin, kun rahatilanne parempi.

[QUOTE="ttt";28993833]Ihana runo mutta jotenkin silmään tökkäs pahasti tuo "sua alttarille viedä en saa"

Miksi et saisi viedä?[/QUOTE]

En vielä vuoden sisällä siis ainakaan oltais kihlois pidempää kuin muut. Vai meneeks se enään edes niin kuin ennen muutenkaan. Halusin vain ilmaista etten ole häitä alkamassa suunnittelemaan vielä jos suostuu..

Tuo nyt omaan silmään näytti siltä ettei mies anna viedä (ei halua naimisiin).

Eikä niinkään että ei vielä mennä vaan ensin kihlat ja tulevaisuudessa sitten.

Tämä on mielipiteeni ja saan sen kyllä sanoa.

Juu taitaa vastaus tulla aikasintaa 11 aikaan mutta kerron sitten. Ja tuo tekstaril pisto on mielestäni ihan meidän näköinen niinsanotusti.. jokainen tavallaan tästä kun ei ole mitään näin tehtävä juttua. Rikoinhan muutenkin jo sääntöä kun naisena kysyin :)

Noniin vastaus tai sit ei.. mieheni: kihlaus on lupaus avioliitosta ja se on vain yksi raha reikä se rengastus. Minä: tiedän sen olevan lupaus mutta tiedän ettet ihan vielä halua naimisiin. Eikä se niin suuri raha reikä ole enkä ajatellutkaan että heti menisimme sormuksia ostamaan vaan sitten kun on varaa voihan sitä kihloissa olla ilman sormuksiakin (hetkellisesti) .. sit odotellaan meneekö tuonne 11 asti seuraava vastaus.. tämä keskustelu oli siis odotettavissa. :D laitoin viestiini myös"tiedätpähän nyt ainakin kantani asiaan" liekö joudun miehen kosintaa jäädä odottelee.. no sen näkee jos ja kun vastaa minulle vielä. Meillä.siis menee muuten hyvin mut meil ollu auto täs isona rahareikänä :) oma ajatukseni oli että tänään ois se päivä ja sormukset haetaan kun auton korjaus maksettu. Jos meil on siihen varaa laittaa hetken 200e kk kai me sormuksetkin pystytään ostaa. Ja kun mä en mitään timanttisormuksii halua ees :D

[QUOTE="vieras";28994114]Voi jos mies nyt ymmärtäisi JUOSTA JA LUJAA.[/QUOTE]

Jaa niin miksi.. onhan meil jo yhteinen lapsi.. pääl 2v oltu ja yhteen muutettiin heti..

Anteeksi että sanon, mutta ei miehesi kyllä LAINKAAN innostuneelta vaikuta. Jos mun mies sanois että kihlautuminen on "raha reikä" niin unohtaisin koko jutun enkä taitais olla kovin tyytyväinen kumppanivalintaani..

Juu taitaa vastaus tulla aikasintaa 11 aikaan mutta kerron sitten. Ja tuo tekstaril pisto on mielestäni ihan meidän näköinen niinsanotusti.. jokainen tavallaan tästä kun ei ole mitään näin tehtävä juttua. Rikoinhan muutenkin jo sääntöä kun naisena kysyin :)
Mitä ihmeen sääntöä?

Ja saahan sitä kosia vaikka savumerkeillä tai pullopostilla jos se on joku yhteinen juttu. Mun mielestä se tosin pitää ehdottomasti tehdä henkilökohtaisesti ja jos ei ole edes toiveitakaan naimisiinmenosta niin sitten se on yhteisen tulevaisuuden kannalta suurin piirtein yhtä vakavasti otettava juttu kuin luokkasormuksien vaihto jossain yläasteen limudiskossa.

Noh kyl se tais kielteinen vastaus olla kun yhdessä voi olla ilman sormustakin.. :( voih mä niin toivoin... itse olin täysin valmis ja pitkään asiaa jo miettiny, toivoin jo lapsen synnyttyä kosintaa mut mut... noh minä olen osani tehnyt tietääpähän mun olevan valmis..

Mikä kiire teillä on? Kaksi vuotta on lyhyt aika. Laittakaa elämänne siihen pisteeseen, että olette taloudellisesti kuivilla ja molemmat ovat löytäneet oman paikkansa. Oletko tällä hetkellä lapsen kanssa kotona? Tuskin tulet olemaan lopun ikääsi kotiäitinä. Miksi et odottaisi, että pääset palaamaan töihin ja teillä on silläkin tavalla tasa-arvoinen ja tasapainoinen parisuhde. Sitten, kun kaikki muut puitteet on kunnossa, voitte miettiä sitä kihloihin ja naimisiin menoa. Muutenkin kihloihin ja naimisiin meno on ihan tyhjän kanssa. Ei se parisuhteesta yhtään sen vakavampaa tee. Ymmärrän toki, että tahdot naimisiin. Monella naisella (ja miehelläkin) sellainen hinku tuntuu olevan. Mutta sinuna silti odottaisin vielä ainakin pari vuotta ja katsoisin mihin suhde lähtee menemään.

No ei täs mikään kiire oo.. mul vaan sellanen olo että nyt on oikea hetki. Kuitenkin joskus 10v sit kun näin mieheni ekan kerran olin niin niin rakastunut siitä sit meni joku 7,5 v ettei nähty ja kun näin hänet uudestaan rakastuin oitis uudelleen...

No lupasimpa nyt kuitenkin miehelleni etten enempää asiasta puhu. Enkä onneks kertonu kellekkään tutulleni tästä aikeesta eli jää meidän väliseks.. huoh kyl se silti harmittaa..