Perhekerho, huh mikä meininki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päiväkotien pihaan virka-aikana pph ei saa mennä ellei erikseen ole kutsuttu jonkun teeman merkeissä.

Perhekerhoon ei ole 4 lapsen äitikään tervetullut kun sen villit äänekkäät lapset täyttää tilan heti.
Miettikääs vähän!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja perhekerhon "täti";29000737:
Perhekerhon vetäjän tehtävä ei ole komentaa/paimentaa vanhempien/pph:n lapsia.Vetäjät tarjoavat tilan,lelut ja kahvit ym.

Meillä perhekerhossa niin ihania tätejä et auttavat mielellään.
Katsovat lapsia wc käynnin ajan. Saattavat ohjata lasta pukemisessa.
He ovat aina valmiita auttamaan.
Jos jollain vauhti kiihtyy niin ojentavat, kävellenkin ehtii.

Toivottavasti muuallakin on ihania tätejä jotka nauttivat työstään.

[QUOTE="mona";28999414]Tuota miksi vertaat perhekerhoa päiväkotiin? Eihän niitä voi verrata. Perhekerhohan on kaikenikäisille lapsille ja aikuisille. Meidän perhekerhossa ei tosin käy perhepäivähoitajia eikä siellä oo meteliäkään. Äideillä on 1-2lasta mukana.

Toisekseen avoin kerho missä lapseni käy päiväkodin sijasta 3kertaa viikossa 3h on ihan eri juttu. Siellä on ryhmässä max 10 3-5vuotiasta ja kaksi hoitajaa. Mikä meteli siellä on?[/QUOTE]

No ei ollu täälkään kerhoissa meteliä ja kaaosta. Kiva oli käydä ja lapsikin viihtyi. Jokunen pph saattoi välillä olla seassa, pääasiassa äitejä ja yksi isä. Hyvin pystyi juttelemaan ja seuraamaan oman muksun touhuja. Muutkin kyllä katto omiensa perään. Ei ap kaikki kerhot oo semmosia metelipesiä.

Kerhoja on erilaisia niinkuin tässä keskustelussa on jo käynytkin ilmi. Nuo kaoottiset tilanteet useimmiten syntyvät kuitenkin siitä, että äidit tulevat kerhoon tapaamaan toisia aikuisia ja unohtavat/eivät välitä huolehtia lapsistaan. Avoimessa pk:ssa työskennellessäni työni oli järjestää lauluhetki ja askarteluhetki, jossa lapsen oma aikuinen voi lapsen kanssa askarrella. Toki vessareissujen ajan hoidettiin lapsia ja leikittiinkin lasten kanssa, mutta äidit (tai kenen kanssa lapsi tulikin paikalle) olivat vastuussa lastensa kaitsemisesta. Mikä joiltakuilta unohtui usein...

Hah :D todellakin haluan että lapseni hoitaja menee kerhoihin, juttelee puistossa hoitajien kanssa ! On äitit kyllä kamalia hoitajia kohtaan. Meidän lapsen hoitaja käy kerhoissa ja jaksaa hyvin tehdä työtään. Ei minun lapsi tarvi kokoaikaista viihdykettä herranjumala sentään etteikö hoitaja saisi puhua jonkun toisen aikuisen kanssa vaikka sitten toisen perhepäivähoitajan. Kunhan seuraa muruani sen verran ettei loukkaa itseään pahasti. Se että perhepäivähoitaja linnottautuu lapsen kanssa neljän seinän sisälle, ilman aikuiskontakteja, ilman vaihtelua ja joutuu puistossa Äiti Teressojen kytättäväksi ei todellakaan edistä hoitolasten olotilaa hoidossa. Ootte te äidit yksiä pirulaisia :D ettei vaan jollakin ole kivaa ja helppoa työssään . Onneksi meidän hoitaja on aktiivinen ihminen ja tiedän hänen jaksavan työssään pitkään. Eikä naama ole norsulla vitulla lapsille kun me vanhemmat emme hössötä. Tervemenoa perhepäivähoitajat kerhoihin, puistoilkaa, jutelkaa ja nauttikaa työstänne!

[QUOTE="Vieras";29000611]Päiväkotien pihaan virka-aikana pph ei saa mennä ellei erikseen ole kutsuttu jonkun teeman merkeissä.

Perhekerhoon ei ole 4 lapsen äitikään tervetullut kun sen villit äänekkäät lapset täyttää tilan heti.
Miettikääs vähän!!!![/QUOTE]

Missä perhekerhossa ei suvaita 4 lapsen äitiä? täälä ainakaan sellasta oo ollu vaikka onkin niitä useamman lapsen äitejä. Voisi sanoa että se yksikin voi mölytä ja riehua enemmän kun ne 4 yhteensä.

:D

Jos aloittaja ja muutkin olisitte kaiken aikaa päiväkodin melussa ja tohinassa, tietäisitte mitä se oikeasti on. Vaikka siellä olisi vain 15 lasta.

Tiedätkö, mä olen ollut 5 vuotta päiväkodissa 5 päivänä viikossa 8-9 tuntia kerrallaan. Mitään traumoja ei ole jäänyt, päinvastoin. Meillä oli oikein kivaa ja edelleenki pidetään tarhakavereiden kanssa yhteyttä vaikka omat lapsetkin alkaa olla jo koululaisia! Traumat mulla on pph ajoista.

[QUOTE="vieras";29000391]On kai niitä kerhoja erilaisia.. Itse olen kuten kerroin käynyt monissa kerhoissa joissa on aina ollut mukavaa :) Siksi arvelenkin, että kyse on sun asenteesta.[/QUOTE]

Anteeksi kun en vieläkään ymmärrä, että miten sinun hyvät kerhokokemuksesi kumoavat minun kertomukseni yli kahdestakymmenestä lapsesta ja organisoimattomasta kerhotouhusta, jossa jokainen juoksee ja huutaa sen 3h miten tykkää ja vetäjät vaan palloilevat ympäriinsä? Asenteeni oli oikein hyvä kerhoon lähdettäessä. Jos seuraava kerta tulee, lähden skeptisin mielin, mutta olen valmis muuttamaan mieltäni, mikäli uusi käynti sen osoittaa tarpeelliseksi :)

Tiedätkö, mä olen ollut 5 vuotta päiväkodissa 5 päivänä viikossa 8-9 tuntia kerrallaan. Mitään traumoja ei ole jäänyt, päinvastoin. Meillä oli oikein kivaa ja edelleenki pidetään tarhakavereiden kanssa yhteyttä vaikka omat lapsetkin alkaa olla jo koululaisia! Traumat mulla on pph ajoista.
eli olet mennyt pph nolla-v ja päiväkotiin 1v jissa ollut 6 v saakka. On sulla hyvä muisti. Mutta nautit kun saat haukkua yhtä ammattiryhmää.

No ei ollu täälkään kerhoissa meteliä ja kaaosta. Kiva oli käydä ja lapsikin viihtyi. Jokunen pph saattoi välillä olla seassa, pääasiassa äitejä ja yksi isä. Hyvin pystyi juttelemaan ja seuraamaan oman muksun touhuja. Muutkin kyllä katto omiensa perään. Ei ap kaikki kerhot oo semmosia metelipesiä.

Ei olekaan. Jos luit koko ketjun, niin olen jo pahoitellut sitä yleistämistä, minkä kuvan kirjoituksistani saattoi saada :)
Mutta meidän tapauksessa olen nyt todennut, että 10h viikossa päiväkodissa ei ole ollenkaan paha juttu, kun kerhoilu on tälläistä (täällä meillä).

Uusimmat

Yhteistyössä