Kun ei kestä enää itseään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!!!!

Vieras
Synnytyksen jälkeen jäi kiloja. Ei lähde vaikka mitä tekisi. Ensi viikolla menen lääkäriin asian tiimoilta.

Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa johon lääke ei auta. Olen pitänyt täysin rehellistä ruokapäiväkirjaa, kirjannut kaiken syömäni grammalleen kiloklubiin, sen mukaan söin täysin oikein. Lisäsin liikuntaa mutta ei apua.

Paino ei putoa, nousi pari kiloa synnytyksen jälkeen. Ylipainoa suunnilleen 4 kiloa.

Raskausaikana sain pidettyä painoa kurissa mutta lopussa se tuli räjähdysmäisesti.

Mulla on niin paha olla tässä kropassa. Mua hävettää niin jumalattomasti. Mua oksettaa olla ihmisten ilmoilla. Mä vihaan mun vaatekaappia kun juuri mitkään vaatteet ei mahdu päälle. Tää kroppamuutos tuli liian äkkiä.

Mulla ei saisi olla yhtään liikakiloja koska mun jalat ei kestä isoa painoa. Sen vuoksi tilanteeni hieman erilainen kuin "tavallisella" ihmisellä. Ongelmana ei siis ole pelkkä ulkonäkö vaikka sekin hirvittää.

Ihan oikeasti se neljä kiloa ei ole ongelmasi vaan joku ihan muu. Onko synnytyksestäkään kulunut sitä 9 kuukautta, jolloin painon pitäisi laskea entisiin lukemiin?

[QUOTE="a.p";29025413]Usko tai älä mutta ei ole helppoa. Ja tämä on myös fyysistä tuskaa kun lonkat ja polvet ei enää kestä kävelyä.

Se, että jalat ei toimi kunnolla on aika haasteellista pienen vauvan kanssa.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä, että jos syy on tuo. Esteettisesti tuollainen lievä ylipaino ei ole mikään suuri haitta.

Onko sulla kulumaa niissä? Joillekin kuluma tulee todella nuorena.

[QUOTE="hmmm";29025431]Jalat kuitenkin kesti raskauden mutta ei neljää kiloa...[/QUOTE]

No raskaus on 9 kk eli ohimenevä vaihe. Kyllä sitä lapsen takia on valmis kestämään monenlaista. Ainakin itse olisin.

[QUOTE="a.p";29025413]Usko tai älä mutta ei ole helppoa. Ja tämä on myös fyysistä tuskaa kun lonkat ja polvet ei enää kestä kävelyä.

Se, että jalat ei toimi kunnolla on aika haasteellista pienen vauvan kanssa.[/QUOTE]

Toi nyt on vaan varmaan imetyksen aiheuttamaa heikkoutta nivelissä eikä johdu sun "järkyttävästä ylipainosta". Menee ohi, kun lopetatat imetyksen. Pääkoppa sun kuitenkin kannattais laittaa kuntoon.

[QUOTE="hmmm";29025431]Jalat kuitenkin kesti raskauden mutta ei neljää kiloa...[/QUOTE]

Ei se helppoa ollut. Synnytystä ei päästetty yliaikaa jalkaongelmieni vuoksi. Kipulääkitystä käytin koko raskauden jotta pystyin edes vähän liikkumaan. Raskausaika oli pakko kestää.

[QUOTE="Väliaikainen";29025449]Toi nyt on vaan varmaan imetyksen aiheuttamaa heikkoutta nivelissä eikä johdu sun "järkyttävästä ylipainosta". Menee ohi, kun lopetatat imetyksen. Pääkoppa sun kuitenkin kannattais laittaa kuntoon.[/QUOTE]

En imetä. Maitoa tuli vain kuukauden. Mulla on ollut heikkoutta nivelissä lapsesta saakka että imetys tuskin on syynä.

[QUOTE="a.p";29025444]Sen kun tietäisi. Kaikilla ne ei auta. Tutkimukset on kesken sen osalta.

Ja ihmisten on helppo huudella että on helppo elämä. Tulkaa arvioimaan elämäni helppoutta siinä vaiheessa kun itse olette käyneet läpi liki 20 isoa leikkausta. Mun jalat ei kestä ylipainoa pätkääkään.[/QUOTE]

On varmasti ollut erittäin raskasta käydä läpi noin paljon leikkauksia.

Jotkut ihmiset eivät vaan pysty samaistumaan toisten ongelmiin pätkääkään, täällä kaksplussalla valitettavasti riittää noita huutelijoita. :/

[QUOTE="vieras";29025493]On varmasti ollut erittäin raskasta käydä läpi noin paljon leikkauksia.

Jotkut ihmiset eivät vaan pysty samaistumaan toisten ongelmiin pätkääkään, täällä kaksplussalla valitettavasti riittää noita huutelijoita. :/[/QUOTE]

Ei näköjään pysty ei :/ Kaikki ei vaan aina ole niin mustavalkoista.

Kauan on synnytyksestä?

Minä olen perusterve, mutta raskauden aikana alkoi erityisesti jalat vaivata todella paljon, en meinannut päästä edes sohvalta ylös. Sitä jatkui ehkä n. 3kk synnytyksen jälkeen, nyt ei enää ole. Johtuu siis myös hormoneista nuo vaivat, eli jos sinulla jo valmiiksi niitä on, niin hormonien takia varmasti pahentunut huomattavasti.

Siis kuinka pitkä aika synnytyksestä? Itselläni paino oli loppuraskaudessa 86kg ja jalat joutui koville. Ajattelin että loppuu synnytyksen jälkeen. Paino jämähti 72kg ja jalat oli huonona monta kk. Sitten se loppui ja painokin alkoi pudota jonkin ajan päästä.

Siis kuinka pitkä aika synnytyksestä? Itselläni paino oli loppuraskaudessa 86kg ja jalat joutui koville. Ajattelin että loppuu synnytyksen jälkeen. Paino jämähti 72kg ja jalat oli huonona monta kk. Sitten se loppui ja painokin alkoi pudota jonkin ajan päästä.

Synnytyksestä 5 kk. Lyhyt aika toisaalta mutta kyllä se pitkältä tuntuu kun joutuu olemaan melkein neljän seinän sisällä kun ei pääse liikkumaan.

Voisin melkein pistää pään pantiksi että paino ei putoa kilpparin ja/tai hormonien takia. Et vissiin kirjoittanut kuinka kauan sinulla on vajaatoiminta ollut ja kuinka paljon olet siitä itse opiskellut, mutta olethan tietoinen ettei suurin osa lääkäreistä osaa hoitaa sairautta oikein. tuijotetaan vain viitearvoja ja määrätään vain 2 koetta vaikka syytä olisi otta muitakin kokeita jos on oireita. Minä olin itse pari vuotta tosi huonossa kunnossa ennen kuin itse aloin "hoitaa" itseäni ja selvittelin missä mättää. Funktionaaliset lääkärit ovat tosi hyviä kilppariasioissa, mutta heille kaikille onkin pitkät jonot. Facebookissa on myös kilppariryhmiä josta saa tietoa ja tukea. En toivoisi epätasapainossa olevaa kilpparia edes vihamiehelleni, se kun saattaa vetää ihmisen ihan maihin. Jos lääkäristä ei kunnon apua tule niin suosittelen perehtymään asioihin itse enemmän. Tsemppiä :)

Voisin melkein pistää pään pantiksi että paino ei putoa kilpparin ja/tai hormonien takia. Et vissiin kirjoittanut kuinka kauan sinulla on vajaatoiminta ollut ja kuinka paljon olet siitä itse opiskellut, mutta olethan tietoinen ettei suurin osa lääkäreistä osaa hoitaa sairautta oikein. tuijotetaan vain viitearvoja ja määrätään vain 2 koetta vaikka syytä olisi otta muitakin kokeita jos on oireita. Minä olin itse pari vuotta tosi huonossa kunnossa ennen kuin itse aloin "hoitaa" itseäni ja selvittelin missä mättää. Funktionaaliset lääkärit ovat tosi hyviä kilppariasioissa, mutta heille kaikille onkin pitkät jonot. Facebookissa on myös kilppariryhmiä josta saa tietoa ja tukea. En toivoisi epätasapainossa olevaa kilpparia edes vihamiehelleni, se kun saattaa vetää ihmisen ihan maihin. Jos lääkäristä ei kunnon apua tule niin suosittelen perehtymään asioihin itse enemmän. Tsemppiä :)

Olen menossa yksityisellekin asian tiimoilta. Yli 5 vuotta on vajaatoiminta ollut ja koskaan ei ole oireet hävinnyt hyvistä arvoista huolimatta.

Olen kyllä miettinyt että raskaus on heittänyt kilpirauhasasiani päälaelleen ja miettinyt jopa että voiko jotkut raskauteen/synnytykseen vaikuttavat hormonijutut vaikuttaa edelleen mutta kuulostaa kuitenkin näin kuukausien jälkeen jo epätoivoiselta.

Yhteistyössä