Tee se itse - sisutus ym ideoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Rahat vähissä mutta silti polttelis saada jotain uutta ilmettä kotiin. Millaisia tee se itse juttuja teiltä löytyy? Tai mitä olet ajatellut tekeväsi?

Mulla nyt mattoprojekti lastenhuoneeseen. Olen repinyt vanhoja lakanoita matonkuteiksi ja virkannut niistä maton. Matto tällä hetkellä ovimaton kokoinen, mutta suurennan lisää kun saan lisää materiaalia. Tein matosta neliön mallisen eli aloitin keskeltä ja isonnan sitten joka sivulta.

Tein myös kepeistä, sanomalehdistä ja sammaleista koristepalloja terassille. Ja laitoin ensin vaaleaa jäkälää kukkaruukkujen pinnalle.

[QUOTE="noh";29011285]laita kuvia[/QUOTE]

Matosta ei kuvaa. En jaksa nyt lähteä sitä kuvaamaan, eikä ehkä edes niin esittelemisen arvoinenkaan.
Sammalpallosta kuva ylempänä. Pitäis lähteä keräämään lisää materiaalia että saisin jokaiseen astiaan tehtyä. Mutta tosi nopea ja helppo tehdä kun materiaalit valmiina.

[QUOTE="vieras";29026270]Sun kannattais etsiä blogeja askartelu-sisustus-DIY aiheista. Mä teen paljon kaikenlaista mutta en nyt tiedä miten just sulle osaisin mitään ehdottaa.[/QUOTE]

En tarkoittanut että kaikki pitää sopia just mulle. Vaan jos vois kertoa/laittaa kuvia mitä itse on tehnyt niin muut vois saada sit omat inspiraationsa niistä.
En yleensä lue mitään blogeja. Jonkun linkistä voin jotain käydä katsomassa mut siihen se on jäänyt.
Ehdotuksia hyvistä blogeista?

Laitahan sammalpallojen teko-ohjetta tulemaan :)

Netistä löysin ohjeen. Mutta todella helppo. Tuohon kepin nokkaan vaan kasasin sanomalehdestä ja teipistä oikean kokoisen pallon. Sitten päällystin pallon (osa kerrallaan) sammaleella ja kieputin ohutta rautalankaa niin että sammaleet pysyy paikoillaan.
Huomasin vain että tuo keppi ois saanu olla huomattavasti tukevampi tuon kokoiseen palloon.

Tuunaan vanhasta.

projekti1.jpg

projekti2.jpg

projekti3.jpg

projekti4.jpg

projekti5.jpg

projekti6.jpg

projekti7.jpg

projekti10.jpg

projekti9.jpg

projekti8.jpg

projekti11.jpg

projekti12.jpg

projekti13.jpg

Meillä on olkkarissa sivupöytänä lasten vanha leikkipöytä. Punainen ja naarmuuntunut ikean joku lastulevy juttu.. Punaiset jalat on hyvät, kansi on pilalla. Leikkaan lehdestä kuvia ja tekstiä ja laitan ne kiinni pöydän kanteen kontaktimuovilla. Ehkä lasitan jos rahaa on ja jaksan..

Keittiönoidalla hieno kaappi. Minullakin muutama tuoli odottais maalausta (ihan tylsän valkoiseksi vaan) .
Huonekaluja en noilla kuvilla ole päällystänyt kuten PiXX mutta kaiken näköisiä pelti ja pahvipurkkeja kylläkin.

Yhteistyössä