Onko sosiaalitoimistolla velvollisuus auttaa yli täysi-ikäistä koditonta saamaan koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi sinulle ei käy tietyt työajat? Miksi et ITSE ota vastuuta elämästäsi ja mene töiihin ja hanki asuntoa? Tai edes kouluun? Nyt iion muuten yhteishaku aika keväällä alkaviin koulutksiin.

Koska sit mä joutusin olemaan nälässä koko päivän, koska mulla on vatsaongelmia. Niin esimerkiks joku aamusiivous vois olla jees.. oon miettiny sellasta. Koska sit pääsis kotia syömään, eikä tarviis pistää rytmejä ihan sekasin ja siitähän toi suolisto vasta tykkäis...

Ja niinhän mä yritänkin. Mut kun oon koittanu asuntoo saada ja sieltä sossusta sanottiin, et sun täytyy ite saada se asunto hommattuu, nii monilla ihmisillä ei oo sydäntä.. Ne sanoo että meillä on parempia vuokralaiskandidaatteja, et sori vaan, päädy vaikka kadulle bye bye

Vaikka oon sanonu että sossu auttais kyllä vuokranmaksussa ja tälleesti, mut mun pitäs eka löytää se asunto alle ja olisin myös valmis tekemään just jotakin työtä. Aamusiivousta, lehtien jakoa tms...

[QUOTE="vieras";29045452]Kysytkö tosissasi?

Yli 18-vuotias henkilö.[/QUOTE]
Ehei. Täysi-ikäinen on 18-vuotias ja yli. Sen halusin tietää, että koska täysi-ikäisyys päättyy, jonka jälkeen on yli täysi-ikäinen.

[QUOTE="vieras";29045469]Koska sit mä joutusin olemaan nälässä koko päivän, koska mulla on vatsaongelmia. Niin esimerkiks joku aamusiivous vois olla jees.. oon miettiny sellasta. Koska sit pääsis kotia syömään, eikä tarviis pistää rytmejä ihan sekasin ja siitähän toi suolisto vasta tykkäis...
[/QUOTE]

Onhan työssäkin ruokatunnit ja tauot? Miten eroaa siitä että teet aamusiivousta , ja sitten kotiin syömään kuin että teet aamun työt, pidät lounastauon, ja jatkat töitä? :)

Onhan työssäkin ruokatunnit ja tauot? Miten eroaa siitä että teet aamusiivousta , ja sitten kotiin syömään kuin että teet aamun työt, pidät lounastauon, ja jatkat töitä? :)

Siten et kotona pääsee heti vessaan ja olee siellä niin kauan kun tarvis jos vatsa rupeaa oireilemaan pahemmin tai menee sekaisin.

Aamulla kävisit taas tekee duunit ja et syö mitään, niin se ei voi mennä sekaisin kun ei oo mitään sisällä mitä tulla ulos.

[QUOTE="vieras";29045552]Siten et kotona pääsee heti vessaan ja olee siellä niin kauan kun tarvis jos vatsa rupeaa oireilemaan pahemmin tai menee sekaisin.

Aamulla kävisit taas tekee duunit ja et syö mitään, niin se ei voi mennä sekaisin kun ei oo mitään sisällä mitä tulla ulos.[/QUOTE]

Olethan sä ollut tutkimuksissa ton vatsasi takia, mistä se johtuu? Allergiat, intoleranssit? Keliakiaa kenties?

Voi hyvänen aika ap. Ymmärrätkö että muualla maailmassa asutaan vanhempien luona vaikka 30-vuotiaiksi tai maksetaan omalla työllä asunto.

Miten Suomella olisi varaa kustantaa asuntoja ihmisille jotka eivät tee yhtään mitään?

[QUOTE="vieras";29045552]Siten et kotona pääsee heti vessaan ja olee siellä niin kauan kun tarvis jos vatsa rupeaa oireilemaan pahemmin tai menee sekaisin.

Aamulla kävisit taas tekee duunit ja et syö mitään, niin se ei voi mennä sekaisin kun ei oo mitään sisällä mitä tulla ulos.[/QUOTE]

Elämä on just niin vaikeeta kuin teet siitä, mene lääkäriin, jotta voit työskennellä normaalisti normiaikoina, niin kuin muutkin.

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Jos sulla on joku sairaus joka estää tekemästä työtä kirjoittaa lääkäri sulle siiitä lausunnon. Toki näitä "sairauksia" on myös sellaisia jotka on näitä seliselienvoimennätöihinkoska... Aikuinen ihminen hankkii työpaikan ja asunnon jonka jäkeen voi muuttaa. Ei voi olettaa, että on jokin ytheiskunnan taho joka hoitaa sulle kaiken valmiina eteen. Ja hei yleensä ihmiset ottaa töihin eväät, ettei tarvi olla nälässä. Yleensä työpaikoilla on myös vessa missä voi käydä :)

Olethan sä ollut tutkimuksissa ton vatsasi takia, mistä se johtuu? Allergiat, intoleranssit? Keliakiaa kenties?

On tutkittu. Mitään ei löytynyt. Diagnoosi toiminnalliset vatsavaivat ja sun pitää oppia elämään sen kanssa. Luontaistuotteista oon saanu apua ja toivon että paranisin niillä lopullisesti tuosta vaivasta ja muutamasta muustakin, mutta rytmejä ei kannattais kuitenkaan pistää ihan sekasin tämän sairauden kanssa.

[QUOTE="vieras";29045586]On tutkittu. Mitään ei löytynyt. Diagnoosi toiminnalliset vatsavaivat ja sun pitää oppia elämään sen kanssa. Luontaistuotteista oon saanu apua ja toivon että paranisin niillä lopullisesti tuosta vaivasta ja muutamasta muustakin, mutta rytmejä ei kannattais kuitenkaan pistää ihan sekasin tämän sairauden kanssa.[/QUOTE]

Oletko itse kokeillut esim. täysin gluteenitonta ruokavaliota? Keliakia ei aina näy testeissä mutta apu löytyy silti ruokavaliosta. Nimimerkillä 20 v. mahavaivoja, ja nyt 3 kk viimeinkin normaali olo :)

[QUOTE="vieras";29045574]Voi hyvänen aika ap. Ymmärrätkö että muualla maailmassa asutaan vanhempien luona vaikka 30-vuotiaiksi tai maksetaan omalla työllä asunto.

Miten Suomella olisi varaa kustantaa asuntoja ihmisille jotka eivät tee yhtään mitään?[/QUOTE]

Minähän sanoin just että voin tehdä! mutta toivon että se vois olla vaikka sitä aamusiivousta tai lehtienjakoa...

Eikö oo hyvä??

[QUOTE="vieras";29045586]On tutkittu. Mitään ei löytynyt. Diagnoosi toiminnalliset vatsavaivat ja sun pitää oppia elämään sen kanssa. Luontaistuotteista oon saanu apua ja toivon että paranisin niillä lopullisesti tuosta vaivasta ja muutamasta muustakin, mutta rytmejä ei kannattais kuitenkaan pistää ihan sekasin tämän sairauden kanssa.[/QUOTE]

Eiköhän vatsasi totu uuteen rytmiin vai ajattelitko olla koko elämäsi kotona?

[QUOTE="vieras";29045577]Elämä on just niin vaikeeta kuin teet siitä, mene lääkäriin, jotta voit työskennellä normaalisti normiaikoina, niin kuin muutkin.[/QUOTE]

Lääkärissä on käyty, ...

Toiminnalliset vatsavaivat eivät ole sairaus :) eikä se myöskään ole este työllistyä tai puolet suomalaisista olisi sitten kyvyttömiä tekemään juuri mitään töitä. Pään sisällä toki voi olla sellaista vaivaa, että se on työllistymiselle este kuten epäilen olevan sinun tapauksessasi.

[QUOTE="vieras";29045597]Eiköhän vatsasi totu uuteen rytmiin vai ajattelitko olla koko elämäsi kotona?[/QUOTE]

Joo, eiköhän. 8-16 esim nälässä sit sen jälkeen iso ateria vatsaan ja vielä ehkä jotain pientä iltapalaa ja nukkumaan. Hyvin menee.

[QUOTE="vieras";29045592]Minähän sanoin just että voin tehdä! mutta toivon että se vois olla vaikka sitä aamusiivousta tai lehtienjakoa...
[/QUOTE]

No esim. Kouvolassa on varhaisjakelijalle paikkoja auki koko ajan. Itella on siis työnantajan nimi.

Kyllä toiminnalliset vatsavaivat ovat myös sairaus. Kato ei mulla ollu tätä ennen, kun jouduin stressaavaan elämäntilanteeseen ja stressasin aivan liikaa.

Mut tuota eiköhän tää keskustelu ollu tässä. Minä en rupea näistä asioista tappelemaan jotka on ollu mulle jo muutenkin tarpeeks vaikeita ja aiheuttanu nimenomaan kans kyllä päänsisäsiä ongelmia kuten masentumista.

Jospa minä jotenkin selviän ja saan sellasta työtä mitä minäkin pystyisin tekemään. Kun haluan kyllä, ei oo siitä kiinni.

Moikka!

[QUOTE="vieras";29045629]Kyllä toiminnalliset vatsavaivat ovat myös sairaus. Kato ei mulla ollu tätä ennen, kun jouduin stressaavaan elämäntilanteeseen ja stressasin aivan liikaa. [/QUOTE]

Toiminnalliset vatsavaivat eivät ole sairaus vaan ihmisen suoliston ominaisuus :)
Voithan toki kokeilla hakea lääkärinlausuntoa työkkäriin em. "sairauden" perusteella jos sun ei vaikka tarvi enää ikinä mennä töihin :kieh:

[QUOTE="vieras";29045613]Joo, eiköhän. 8-16 esim nälässä sit sen jälkeen iso ateria vatsaan ja vielä ehkä jotain pientä iltapalaa ja nukkumaan. Hyvin menee.[/QUOTE]

Et sä olevasi ainoa ihminen maailmassa joka kärsii vatsavaivoista. Toiminnalliset vatsavaivat on TOSI yleisiä, ja silti valtaosa ihmisistä käy töissä. Joissa on vessa ja taukoja. Itse kärsinyt teini-iästä saakka ripulista ruoan jälkeen ja ilmavaivoista, mutta ei tullut kyllä missään elämän vaiheessa mieleen että se ois este töihin menolle!

Elämä ON just niin vaikeeta kun siitä haluaa tehdä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe