Turhis. Mutta ärsyttää silti, että kun perheellä ollaan lähdössä johonkin, mies huolehtii vain itsestään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse kun niin ei voi tehdä. Pitäisi kaiketi voida, jos kaikki jakautuisi tasapuolisesti, mutta kun ei se mene niin. Ei ainakaan meillä.

Mies on meillä se, joka vain vetää takin niskaansa, laittaa kengät jalkaansa ja menee pihalle odottelemaan. Minä taas huolehdin lapset (pieniä) valmiiksi kaikin tavoin, jotta se reissu, mille ikinä ollaankaan lähdössä, sujuisi mahdollisimman hyvin. Homma ottaa oman aikansa vaikka kuinka nopeaa tekisin ja silti mies saattaa kysellä, mikä taas oikein kesti.

Tietenkään näin ei tapahdu aivan joka kerta, yleensä nyt kuitenkin.

Turhis. Mutta ärsyttää silti.

Kiitos ja anteeksi.

Mites teillä muilla?

No meillä mies pakkaa vaan itselleen ja koiralle, minä sitten pakkaan omat ja lasten kamppeet, sekä tuliaiset jne. Mies sitten kyllä pakkaa tavarat, rattaat ja koiran autoon. Mies myös ennen reissun lähtöä käy huoltoasemalla tarkastamassa renkaiden ilmanpaineet, sekä tankkaamassa. Tarkastaa öljyt ja lasinpesunesteet yms. Tarkastaa myös silloin auton lähtökuntoon, jos olen vaikka yksin lähdössä reissuun.
Minä puen lapset sillä aikaa, kun mies pakkaa auton.
Eli aika tasan meillä menee hommat. Yhdessä sitten vyötetään lapset penkkeihinsä.
Yleensä aina mies ajaa. Minä luen lehtiä, virkkaan, viihdytän lapsia jos tarttee. Kaikki on tyytyväisiä. :) järjestelyihin.

Kyllä mies pukee muksuja siinä missä minäkin, mutta esim. Pakkaamista vaativille reissuille mies kyllä huolehtii vain omat kamansa kassiin, minä kaikkien muiden. Näin haluankin toimia, miehelle en pakkaamista vastuuttaisi.

Kuulostaa siltä, ettei miehesi käsitä mitä kaikkea joudut tekemään kun kyselee "mikä taas kesti". Ens kerralla otat miehen valmisteluihin mukaan, niin voi itsekkin hoitaa valmistelut.

Pakkaamisesta ei kyllä tuu mitään jos on useampi pakkaaja. Paljon selkeämpää että minä pakkaan lasten ja omat tavarani ja mies omansa. Mies sitten puolestaan siivoaa keittiön, vie roskat, kastelee kukat ja muutenkin laittaa kämpän lähtökuntokn kun ollaan lähdössä pidemmälle reissuille.

Toki sun kannattaa sanoa miehelle että laita sinä lapset valmiiksi sillä aikaa kun minä kerään tavarat tms. Ei se pyytämättä ymmärrä.

Mitäs jos ihan nätisti pyytäisit mieheltäsi, että hoitaisi lähtöön liittyviä juttuja? Esim. "veisitkö nico-petterin potalle?", "katsoisitko liisa-jenniferille ulkovaatteet valmiiksi?", "tarkistaisitko tuliko matin uninalle mukaan?" tms. Kerro sille miehelle, että mikä siinä lähdössä kestää ja pyydä KONKREETTISTA apua.

[QUOTE="vieras";29056867]Itse kun niin ei voi tehdä. Pitäisi kaiketi voida, jos kaikki jakautuisi tasapuolisesti, mutta kun ei se mene niin. Ei ainakaan meillä.

Mies on meillä se, joka vain vetää takin niskaansa, laittaa kengät jalkaansa ja menee pihalle odottelemaan. Minä taas huolehdin lapset (pieniä) valmiiksi kaikin tavoin, jotta se reissu, mille ikinä ollaankaan lähdössä, sujuisi mahdollisimman hyvin. Homma ottaa oman aikansa vaikka kuinka nopeaa tekisin ja silti mies saattaa kysellä, mikä taas oikein kesti.

Kiitos ja anteeksi.

Mites teillä muilla?[/QUOTE]

Meillä sama, mutta mies saattaa joskus jäädä eteiseen oottamaan, kun itse valmis. Ensin alkaa raskas huokailu ja en siihen vastaa yleensä mitään. Puen vaan tytölle vaatteita. Hetken päästä mies tuskastuneena kysyy, että meneeks viä kauan? Miten kauan voi yks pukeminen kestää ja sitten viä ootetaan, että sä saat puettuu? Kyl muakin välillä tuo ärsyttää.

[QUOTE="vieras";29056867]Itse kun niin ei voi tehdä. Pitäisi kaiketi voida, jos kaikki jakautuisi tasapuolisesti, mutta kun ei se mene niin. Ei ainakaan meillä.

Kiitos ja anteeksi.

Mites teillä muilla?[/QUOTE]

Niihän se tollakin oli kunnes avauduin eräänä kertana kun herra taas huokaili autosssa..kerroin miten koen vääränä sen että hän huolehtii vain itsensä ja vain itsensä ja jättää mulle loput. Että ei voi olettaa mun ehtivän mukaan yhtä vikkelään kera lapsen ja kaiken muun. Laitoin sen myös huolehtimaan ja kokemaan mitä se on eroa lähteä vain itse ja huolehtia toinen mukaan+kamat jne. Muutenkin olettaa aina että mä pakkaan ja mä huolehdin jne. Sitten se kiukuttelee miten kestää taas ja aina kestää. Se menee ulos 2min ja mä katon ton huupo 5v ja vkonlopun tavarat ja itteni ja.Päästää lapsen vaikka puolpukeissa lähtemään kun ei "jaksa"ettiä sille tavaroita.

Kun mies on itse valmis, mä vien sille alakertaan sekä lapset että niille vaatteet.Saa pukea ne sillä välin ku mä laitan itteni ja tavarat. Voivat sitten mennä jo ulos/autoon. Tee samoin.

Miten te jaksatta olla tuollaisia kynnysmattoja? Sit tuutte nettiin valittamaan kun ette osaa sille luuseriukollenne avautua asiasta?! Ettekö te osaa vaatia jos koette epätasa-arvoa?! Ihan on oma mokanne.

No siis mitä ne miehenne sitten vastaavat, kun pyydätte apua/jaatte hommia..? Näinkö: 'pue lapset, jos oot jo valmis'... 'Ei kiinnosta, huolehdin vain itsestäni' ???

mä haluan pukea lapset jos ollan menossa esim juhliin. Mies ei tee mitään eroa kuraisten pihalenkkarien ja juhlakenkien välillä, eikä nä eeroa siistillä, uudella paidalla ja kulahtaneella vähän liian pienellä paidalla.

MUTTA: siinä kohtaa saan hepulin, kun ollaan lähdössä ja mä huolehdin kolmesta eli itsestä ja lapsista, niin mies tulee kyseleen multa ääliömäisyyksiä kuten: laitanko mä valkoisen paidan (no mustan puvun kanssa yleensä jees pliis. Laitanko mä mustat kengät (eiku kumisaappaat!?!?!) Laitanko mustan kravatin (herrasväki, nää ei oo sun elämän ekat hautajaiset!!! ja hanskat, kerta kannat arkkua)

Yleensä pyydän miestä huolehtimaan, että mukana on kamera jossa on riittävästi sähköä. Siihen se pystyy.

Yhteistyössä