Onko täällä ketään jolle on tullut ero hullujen appivanhempien vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lily.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lily.

Vieras
Olen vauvan kanssa kotona ja aika lähellä tavaroiden pakkaamista ja pois muuttoa... Jälleen kerran aivan kammottava tilanne miehen kanssa liittyen appivanhempiin. He ovat luonnehäiriöisiä, dominoivia ja erittäin väkivaltaisia. Edelleen ulottavat varjonsa mieheni yli aina silloin tällöin. Lietsovat paniikkia, riitaa ja kaikkea ikävää. Nyt tuli semmoinen tunne, että ei tätä enää jaksa... Elävät tastusti vielä ainakin 20 vuotta.

Onko täällä ketään joka olisi päätynyt eroon sekopäisten appivanhempien takia!

Luuletko että nyt enää (kun teillä on jo lapsikin) pääset eroamalla "pakoon" niitä? Et pääse ja eron myötä annat heille vallan vaikuttaa lapseen ilman sinun valvontaasi.

Parempi on järjestellä elämänsä niin että pystyt tarkkailemaan heitä (ja vaikutusta lapsiin) ja pärjäät heidän kanssaan, mitä se sitten tarkoittaakin (vaikka sitä ettei ole tekemisissä ollenkaan). Keep your friends close, enemies even closer.

Koittakaa järjestää asiat niin, ettei niitä tarvitse enää nähdä. Jos on väkivallan uhka, ottakaa poliisiin yhteys. Jos sä eroat, et pysty kontrolloimaan, miten paljon ja missä tilanteissa lapsi joutuu olemaan isovanhempiensa kanssa.

Jos ovat väkivaltaisia, niin todisteet peliin ja haet heille lähestymiskiellon joka kattaa ainakin sinut ja lapsesi. Mitä mieltä miehesi on asiasta? Ei isovanhemmilla ole mitään lakisääteisiä tapaamisoikeuksia, jos miehesi niin päättää niin teidän ei heitä ole pakko nähdä.

Väkivalta on henkistä. Liittyy vallankäyttöön, kiristämiseen, ahdisteluun ym. Jos olisin koko komeuden tajunnut viisi vuotta sitten niin en olisi mennyt naimisiin...

Ai te ette siis osaa tehdä selkeää eroa että pojalla on nyt oma perhe piste
Te annatte ehkäpä narsististen isovanhempien teitä komennella?
Muuttakaa muualle vai onko isovanhemmat takavarikoineet teidän auton, jätesäkit mihin rojut läjään jne.

No ei nyt appivanhempien takia eroa kannata ottaa. Sehän tuollaisten tavoitteena taitaa ollakin?

Silloin tietysti olisi kamalaa, jos mies on niiden talutushihnassa.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti vielä;29072852:
No ei nyt appivanhempien takia eroa kannata ottaa. Sehän tuollaisten tavoitteena taitaa ollakin?

Silloin tietysti olisi kamalaa, jos mies on niiden talutushihnassa.

Tietyllä tapaa varmasti onkin... Ei tajua / näe miten hulluja ovat.. Kun on ikänsä joutunut kestämään... :(

No, et välttämättä pääse eroon niistä appivanhemmista vaikka eroaisit, tuon lapsukaisen takia. Olette vain paljon erossa niistä. Kukaan ei pakota tapaamaan. Jos äijä haluaa ne tavata, niin tavatkoon ilman sinua.

Teidänhän ei tarvitse olla tekemisissä appivanhempien kanssa.

Jos eivät pysy selkeän pesäeroilmoituksen jälkeen teistä erossa anotte lähestymiskiellon.

Jos taas miehesi ei osaa/halua irrottautua vanhemmistaan vaikka ovat väkivaltaisia ja luonnehäiriöisiä on vika miehessä.

Kummasta kyse?

:( Itse tein selväksi ettei meidän elämä kuulu niille,sitten vain pakolliset näkemiset! mieheni saa käydä siellä niin useasti kun haluaa (käynyt ehkä 3kertaa vuoden aikana) ilman minua. Te elätte omaa elämää ja ne omaansa,NIILLÄ EI OLE MITÄÄN OIKEUTTA PUUTTUA TEIDÄN ELÄMÄÄN!! Oletko jutellut miehellesi tästä?tee selväksi myös miehellesi että nyt päättää kumman puolella oikein kulkee..ja kerro että olet miettinyt jopa lähtemistä asian takia. Ilmeisesti sun mieskään ei tajua miltä sinusta tuntuu??? minun mies kyllä ymmärsi,mutta silti ei tajunnut millaista käytöstä hänen vanhemmilla oikein on...kun väänsin ja käänsin tajusi myös mieheni ettei tuollainen ole normaalia.

Täällä kohtalotoveri:(
Meidänkin tilanteessa mies ei tajunnut tai halunnut tajuta tilanteen vakavuutta. Huusin ja itkin kun appiukko tappoi lemmikkieläimemme. Kuka mies antaa tuollaista tapahtua?'
Oikeita vaaratilnateita sattui myös,verhoiltu vahingoiksi.
Valehtelua,haukkumista,kontrollointia,nolaamista jne...

Kesti yli 2 vuotta!

Valitettavasti en voi kertoa miten tilanne ratkesi,täällä sen verran pyörii tuttuja. Mutta sen sanon että kaikesta huolimatta tajusin pitää miehestäni kiinni. Hän on hyvä mies,ei vaan päässyt irti vanhemmistaan.
Nykyään minä sanon HETI jos appivanhemmt yrittävät jotain. Enkä käy heidän luonaan, mies saa käydä niin paljon kuin haluaa.
Appivanhemmat voivat etukäteen ilmoittamalla tulla meille.Mutta välit ovat lopullisesti pilalla (ovat olevinaan katuvaisia nyt).
Mieti keinot..Ne voivat olla radikaalejakin,esim muutto. Mulla se oli työpaikan vaihto.

Yhteistyössä