Mä sitte väsyn tähän ainaiseen sotkuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Joka päivä siivoan mutta kun nykyään en koskaan saa siivottua niin että koko kämppä ois kerralla siisti. Nyt on pari päivää ollu että on pystyny vielä tavallista vähemmän siivoomaan niin sotku on kauhee.
Ja nyt on vasen käsi niin kipee että ei pysty tekeen ku pienen palan kerrallaan. Aamusta asti oon siivonnu ja tähän mennes oon saanu pyykit viikattua (niitä tosin oli paljo) ja lattialta kerättyä lasten tavarat, ja vähän järjestäny jotain muuta. Mutta tota kättä alkaa viiden minuutin tekemisen jälkeen särkeä aivan järjettömästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29076799:
Onko sulla minkä ikäsiä piiperoita?Voisitko niille "delegoida" jotain pikkujuttuja?

2,4,10 ja 16, vanhin on kotona vain viikonloput. Tokihan noi keräilee tavaroitaan, auttaa pyykkien yms. kans. Tosin pienin kerkiää sitte jo levittääkin leluja ennenku on kerinny imuroida.

Tuo pienin tosiaan varmaan lähinnä vain sekoittaa, mutta 4v on jo oiva apuri siivouksessa. Eikä kauaakaan, kun jo pienimmästäkin on apua, sillä meillä tuo 3v siivoaa lähes siinä missä tuo meidän 4v ikäinenkin.

Noin niinkuin muutoin ohjeeni on: paremmat säilytystilat, mikäli ongelmana on se, että tavaraa on ympäriinsä. Ja tietenkin se ylimääräisten tavaroiden hävittäminen, mutta sen jo kerroit tehneesi.

Astiat ja pyykit heti koneeseen, kun kone on täynnä, kone päälle. Kun kone sammuu, kone tyhjätään, jolloin pyykinkin suhteen sitä viikattavaa on vain koneellinen kerralla, eikä siis isoa pyykkivuorta.
Tosin mä itse "kerään" useamman koneellisen pyykit sohvalle kasseihin ja viikkaan ne sitten siinä kohtaa, kun tulee sille sopiva hetki. Koitan olla mahdollisimman tehokas, jolloin ennemmin viikkaan ne pyykit samalla kun katson vaikka salkkareita, kuin etten tekisi samaan aikaan mitään muuta :D

Joo, noi astiat ja pyykit tuppaa jäädä laittamatta heti. Ja säilytystilat on ongelma, sitä on liian vähän ja seki vähä osin epäkäytännöllistä, mutta ei voi tolle nyt mitään.

Tuttu tunne. Aloitin viime viikolla työ 16 vuoden kotona olon jälkeen. Samaan saumaan haettiin sit koiran pentu. Ite ihan sippi töiden jälkeen ja silti pitäis tää kahdeksan hengen talous saada pyörimään. Meillä siis kuus lasta, iät 6-16v. Luulis et ton ikäisistä jo apua mut ei oikeasti tapahdu mitään jos huomaavat etten oo tosissaan vaatimassa. Jokaisella kyllä on periaatteessa yks kotityö per päivä.
Nyt peräti sain tiski ja pyykkikoneen päälle mutta ei näy kyllä yhtään missään.
Välillä vaan ottaa niin päähän kun kellään muulla ei ahdista yhtään vaikka lattioita ei näy ja sohville ei mahdu istumaan jne.

Yhteistyössä