Stockan hullut päivät ja meno sen mukaista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johan on menoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne alakerran tyypit ei voineet tietää, että joku myjä on oikeasti antanut luvan ottaa pallon. Isä kun ei kysyttäessä suostunut kertomaan, kuka myyjä oli. Eli luulivat ymmärrettävästi, että mies on pallon varastanut.

[QUOTE="vieras";29085537]No "antaminen" tarkoittaa käsittääkseni sitä, että ko esineen omistussuhde vaihtuu. Annettu mikä annettu.[/QUOTE]

No eiköhän mies ymmärrä, että myyjällä ei ole valtuuksia palloa antaa, siinä vaiheessa kun palloa takaisin karhutaan. En ymmärrä millainen ihminen alkaa tuosta tappelemaan ja videioita ottamaan. Upeaa esimerkkiä lapselle.

Eiköhän jokainen parivuotias ole törmännyt tilanteisiin, että kylässä, kerhossa, kaupassa jne olevia tavaroita ei saakaan ottaa mukaan kotiin. Tuskinpa olisi jäänyt edes perään itkemään, ellei ole sitten isänsä pilalle lellimä.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Ihan uskomatonta kuinka täällä kaikki on sitä mieltä, että oli oikein otta pallo pois lapselta. En ihmettele enää yhtään miksi lapset voi huonosti kun vahemmat ovat noin kylmiä.
Näin tässä kävi: lapselle annettiin pallo josta hän tuli iloiseksi. Myyjä teki päivän hyvän teon ja koko perhe oli iloinen sitten lapselta otettiin pallo pois ja kaikilla oli paha mieli.
Teidän mielestä tässä vanhemmat olivat väärässä. Sääliks käy teidän lapsia.

Ne on ne pienet teot mitkä pelastaa jonkun päivän ja ne on ne pienet teot mitkä muistaa ikuisesti. täällä kaikki on vaan päivät pitkät naama norsun vitulla niin ei ihme ettette osaa arvostaa noita pieniä tekoja. Koittakaa tekin joskus hymyillä ja avatkaa muille ovia ja olkaa kohteliaita.

Palstan mukaan kaikilla pitää aina vaan olla paska fiilis, kenellekkään ei saa tehdä koskaan mitään kivaa, kukaan ei ansaitse kohteliasta palvelua ja pientä extraa.

Ihan oikeesti, menkää itteenne itsekkäät ämmät.

• Tykkää
Reactions: misStar
[QUOTE="diipadaapa";29085693]Mun täytyy kyllä nyt sanoa etten kyllä olisi uskonut ilmapallon olevan noin tärkeä Stockmannille. Siis ILMAPALLO!?! Ihan oikeastiko? En olis kyllä itekkään tajunnu ettei lapsi sitä olisi itelleen saanu jos myyjä on sen antanu. Huoh.. kaikkea sitä kuulee. Ja mulle on ihan sama jos niitä vasta sitten sunnuntaina kuuluisi jakaa, mutta siis ilmapallo ja oikein vartijan kans hakemaan pois..

En kyllä olis siitä tuollaista juttua tehny niinkuin tuo isä teki. Olisin varmaan nauranut ja makeasti...[/QUOTE]

millanen haloo siitä ois noussut kun 1000muun nicopetterin iskät ois nostanut metelin siitä että miksi yhdelle annetaan ja toisille ei. Kyse tuskin oli ilmapallon rahallisesta arvosta vaan siitä että ehkäistään niiden tuhannen muun petterin harmitus vaikka yhdelle isälle se pahamieli tuleekin.

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi älä jätä;29085985:
millanen haloo siitä ois noussut kun 1000muun nicopetterin iskät ois nostanut metelin siitä että miksi yhdelle annetaan ja toisille ei. Kyse tuskin oli ilmapallon rahallisesta arvosta vaan siitä että ehkäistään niiden tuhannen muun petterin harmitus vaikka yhdelle isälle se pahamieli tuleekin.

Mä oon aikoinaan ollu kaupassa töissä ja kerran tuli mummo leipäosastolla vastaan ja sanoi haluavansa syödä vastapaistettua leipää, mutta reuman takia ei sitä saa kotona leikattua. Arvaa mitä tein? No minä leikkasin hänelle sen leivän ja ei todellakaan ollut tarkoitus tehdä näin jokaiselle asiakkaalle. Se ilo minkä hän tuosta pienestä teosta sai oli korvaamaton. Ei ole väärin sillon tällöin tehdä niitä pieniä tekoja joista toinen saa hyvän mielen.
Tälläinen hyvä asiakspalvelu on ihan täysin unohtunut ajan saatossa, nykyään kaikki pitää olla kuin tehtaan liukuhinalla..samaa kaikille tai ei kenellekkään mitään. On unohtunut tilannetaju. Mua säälittää tän palstan ihmisten käytös, kun tälläistä asiaa ei tajuta.

Miten mulle heti tuosta videosta tuli mielikuva isukista, jonka missio on ollut marssia stockalle ja saada siellä sitten jokin ikävä tilanne aikaiseksi, jotta saadaan se vielä kuvattua ja jaettua kaiken kansan nähtävlille. ei oikein uppoa tällaiset "mainosvideot".

^Juu, hiukan outoa että kysyttäessä keneltä myyjältä pallo on saatu niin isä ei alkanut "vasikoimaan". Luulisi että tavan pulliainen pystyisi olemaan asiallinen ja kertomaan kuka pallon on antanut ja tilanne olisi sillä selvä.

[QUOTE="vieras";29086043]Miten mulle heti tuosta videosta tuli mielikuva isukista, jonka missio on ollut marssia stockalle ja saada siellä sitten jokin ikävä tilanne aikaiseksi, jotta saadaan se vielä kuvattua ja jaettua kaiken kansan nähtävlille. ei oikein uppoa tällaiset "mainosvideot".[/QUOTE]

Näinpä. Ei hämmentäisi ollenkaan.

^Juu, hiukan outoa että kysyttäessä keneltä myyjältä pallo on saatu niin isä ei alkanut "vasikoimaan". Luulisi että tavan pulliainen pystyisi olemaan asiallinen ja kertomaan kuka pallon on antanut ja tilanne olisi sillä selvä.

Joo näin minäkin luulen. Vartija ja infon henkilökunta todennäköisesti olettivat tuon vastauksen perusteella että pallo on omatoimisesti ja ilman lupaa otettu.

[QUOTE="vieras";29086239]Joo näin minäkin luulen. Vartija ja infon henkilökunta todennäköisesti olettivat tuon vastauksen perusteella että pallo on omatoimisesti ja ilman lupaa otettu.[/QUOTE]

No entäs vaikka olisikin varastettu pallo? Mitä sitten, oikeasti? Siitäkö se stokka sitten menee nurin koko pulju?

Samanlainen pikkusielunen vanha harakka se vartijan hälyttänyt info-tätsykkä, kuin valtaosa tämän palstan väestä. Naamat kaikki norsunvitulle ja kilpaillaan siitä, kellä on kurjinta!

Mä oon aikoinaan ollu kaupassa töissä ja kerran tuli mummo leipäosastolla vastaan ja sanoi haluavansa syödä vastapaistettua leipää, mutta reuman takia ei sitä saa kotona leikattua. Arvaa mitä tein? No minä leikkasin hänelle sen leivän ja ei todellakaan ollut tarkoitus tehdä näin jokaiselle asiakkaalle. Se ilo minkä hän tuosta pienestä teosta sai oli korvaamaton. Ei ole väärin sillon tällöin tehdä niitä pieniä tekoja joista toinen saa hyvän mielen.
Tälläinen hyvä asiakspalvelu on ihan täysin unohtunut ajan saatossa, nykyään kaikki pitää olla kuin tehtaan liukuhinalla..samaa kaikille tai ei kenellekkään mitään. On unohtunut tilannetaju. Mua säälittää tän palstan ihmisten käytös, kun tälläistä asiaa ei tajuta.

Hienoa! Tätä kutsutaan myös kehittyneeksi moraalitajuksi. Aika moni palstalainen ei näytä pääsevän Kohlbergin portaikolla periaatteellisen moraalin tasolle.

^^Jos isä olisi osannut sanoa keneltä pallo on saatu niin kenelläkään ei olisi ollut kurjaa. Jos joku on pikkusieluinen niin se on isä joka sai infossa työvuorossa olleen henkilön ja vahtimestarin sotkeutumaan asiaan johon ne kummatkaan tuskin olisivat halunneet olla edes osallisina.

Kuka henkilöistä ajatteli lapsen parasta? Kenen palstalaisen kommentti ajaa lapsen etua? Kuinka moni kirjoituksissaan syyllistyy muiden arvosteluun , lynkkaamiseen ja mielivaltaiseen päättelyyn?

[QUOTE="vieras";29086263]No entäs vaikka olisikin varastettu pallo? Mitä sitten, oikeasti? Siitäkö se stokka sitten menee nurin koko pulju?

[/QUOTE]

Minun moraalintajuni sanoo, että varastaminen on väärin. Oli kyse sitten mistä tahansa. Ilmapallo, pikkupatukka, lehti, kirja, neule, takki... Ei se Stokka siitä nurin mene jos vähän varastaa. Vai meneekö?

Ikävää jos tässä kyseisessä tapauksessa on tullut jokin väärinkäsitys. Ymmärrän jos joku myyjä on halunnut olla ystävällinen ja antaa tai lainata pallon. Ymmärrän, että isä on voinut ymmärtää, että sen saa ottaa kotiin. Ymmärrän, että infotiskillä tai vartija ei ole tiennyt tilanteesta. Ja ymmärrän, että Stockmann ei halua, että kaikki pallot viedään noin vain itse irrottelemalla (eli varastamalla). Isä toimi mielestäni väärin heti kun selvisi, että kyseessä oli jokin väärinkäsitys. Hänen olisi pitänyt ensisijaisesti yrittää selvittää asia asiallisesti paikan päällä eikä alkaa riidellä. Pidän myöskin tämän videon ottamista ja levittämistä netissä mauttomana, etenkin kun kyse on oikeasti pienestä asiasta: väärinkäsityksestä.

[QUOTE="vieras";29086292]Minun moraalintajuni sanoo, että varastaminen on väärin. Oli kyse sitten mistä tahansa. Ilmapallo, pikkupatukka, lehti, kirja, neule, takki... Ei se Stokka siitä nurin mene jos vähän varastaa. Vai meneekö?

Ikävää jos tässä kyseisessä tapauksessa on tullut jokin väärinkäsitys. Ymmärrän jos joku myyjä on halunnut olla ystävällinen ja antaa tai lainata pallon. Ymmärrän, että isä on voinut ymmärtää, että sen saa ottaa kotiin. Ymmärrän, että infotiskillä tai vartija ei ole tiennyt tilanteesta. Ja ymmärrän, että Stockmann ei halua, että kaikki pallot viedään noin vain itse irrottelemalla (eli varastamalla). Isä toimi mielestäni väärin heti kun selvisi, että kyseessä oli jokin väärinkäsitys. Hänen olisi pitänyt ensisijaisesti yrittää selvittää asia asiallisesti paikan päällä eikä alkaa riidellä. Pidän myöskin tämän videon ottamista ja levittämistä netissä mauttomana, etenkin kun kyse on oikeasti pienestä asiasta: väärinkäsityksestä.[/QUOTE]

Miten tämä on varastamista? Tämähän olisi ollut ilmaista mainosta stockkalle, kun lapsi kävelee kadulla mainospallon kanssa.Se pallo annettiin sille lapselle se ei ollut lainassa vaan se annettiin. Nämä pallot kuitenkin jaetaan pois niin miten tämä on varastamista jos antaa vähän ennakkoon jollekkin pallon? Tilannetaju se tilannetaju!

[QUOTE="vieras";29086292]Minun moraalintajuni sanoo, että varastaminen on väärin. Oli kyse sitten mistä tahansa. Ilmapallo, pikkupatukka, lehti, kirja, neule, takki... Ei se Stokka siitä nurin mene jos vähän varastaa. Vai meneekö?
[/QUOTE]

Ilmapallo, joka ei ole myyntiartikkeli eikä missään tilanteessa tuota kaupalle senttiäkään versus myynnissä oleva tuote. Et näe näissä eroa?

[QUOTE="vieras";29086291]Kuka henkilöistä ajatteli lapsen parasta? Kenen palstalaisen kommentti ajaa lapsen etua? Kuinka moni kirjoituksissaan syyllistyy muiden arvosteluun , lynkkaamiseen ja mielivaltaiseen päättelyyn?[/QUOTE]

Jos iskä olisi ajatellut lapsensa ja muidenkin etua niin se olisi voinut sanoa esim. että nuori naismyyjä viherosastolta antoi pallon ;)

Mikäköhän haloo nousis jos jollekkin palstamamman lapselle annetaisiin jotain extraa ja sitten se tultaisiin vartijan toimesta hakemaan takaisin. Vannon ja vakuutan, että valitusta tulisi, mutta nyt kun joku muu lapsi sai extraa niin sehän on vaan kermaperse ja saakin kärsiä.

Onko varastaminen aina väärin, jos esim. on kuolemassa nälkään? En ole itse koskaan varastanut mitään, eikä tulisi mieleenkään varastaa,mutta minut on ryöstetty. Toisaalta ajttelen, että minut ryöstäneet henkilöt harjoittivat vain tulontasausta. Onko esim.yhden rikkaan turistin ryöstäminen nyt niin vaarallista? Varastaja toisaalta universalisoi varastamisen idean ja hänen pitäisi sallia myös, että häneltä itseltään varastetaan( Kantin kategorinen imperatiivi)

Mikäköhän haloo nousis jos jollekkin palstamamman lapselle annetaisiin jotain extraa ja sitten se tultaisiin vartijan toimesta hakemaan takaisin. Vannon ja vakuutan, että valitusta tulisi, mutta nyt kun joku muu lapsi sai extraa niin sehän on vaan kermaperse ja saakin kärsiä.

Ehkä tuo pallolapsen isä on palstaisä kun ei osaa yksinkertaiseen kysymykseenkään vastata :whistle:

[QUOTE="sirkkeli";29085937]Ihan uskomatonta kuinka täällä kaikki on sitä mieltä, että oli oikein otta pallo pois lapselta. En ihmettele enää yhtään miksi lapset voi huonosti kun vahemmat ovat noin kylmiä.
Näin tässä kävi: lapselle annettiin pallo josta hän tuli iloiseksi. Myyjä teki päivän hyvän teon ja koko perhe oli iloinen sitten lapselta otettiin pallo pois ja kaikilla oli paha mieli.
Teidän mielestä tässä vanhemmat olivat väärässä. Sääliks käy teidän lapsia.[/QUOTE]

No voi nyt jumalauta. Millainen tulee lapsesta, joka ei koskaan opi sietämään pienintäkään pettymystä? Tämä vauhko olisi aiheellista, jos vartija olisi tosissaan tullut kovistelemaan pientä lasta ja tylysti/kovakouraisesti irrottanut pallon lapsen kädestä.

Isä tässä ei taas ole ollenkaan ajatellut lapsensa parasta, vaan lähtenyt hänen kasvoillaan ajamaan omaa "ISOT HERRAT JA VIRKAVALTA ON NATSI" -tyylistä sontaansa.

Kehittynyt moraalitaju sisältää ajatuksen, että asioihin osataan suhtautua relatiivisesti ja soveltaen, eikä aina vain mietitä mitä säännöissä sanotaan. Ilmapallohan ei ollut myyntiartikkeli eli taloudellista tappiota ei kertynyt kenellekkän, Seurauseettisesti tarkastellen se vain tuotti iloa lapselle!!!

Miten tämä on varastamista? Tämähän olisi ollut ilmaista mainosta stockkalle, kun lapsi kävelee kadulla mainospallon kanssa.Se pallo annettiin sille lapselle se ei ollut lainassa vaan se annettiin. Nämä pallot kuitenkin jaetaan pois niin miten tämä on varastamista jos antaa vähän ennakkoon jollekkin pallon? Tilannetaju se tilannetaju!

Luetunymmärtäminen, se luetunymmärtäminen (ja oikeakielisyyskin on plussaa). Vastaukseni oli kommenttiin, jossa kysyttiin, että entäs sitten vaikka pallo olisi ollutkin varastettu, että ei Stockmann siihen kaadu. En kommentoinut sitä oliko pallo mielestäni varastettu vai ei. Jos menet takaisin kommenttiini ja luet sen ajatuksen kanssa tällä kertaa, huomaat, että ensimmäinen kappale käsittelee yleisemmin aiempaa väitettä siitä, että JOS pallo olisi ollutkin varastettu, ja toinen kappale käsittelee tätä kyseistä tapausta.