Miksi ne eivät vain kysyneet tuolta tytöltä hänen ikäänsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aikuinen nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aikuinen nainen

Vieras
Hammaskoe paljasti mysteerityttö Marian todellisen iän | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

En tajua, että miksi tuolle tytölle täytyi joku hammastesti tehdä, että hänen ikänsä saatiin selville? Eikö olisi paljon helpompi vain kysyä häneltä, että minkä ikäinen hänä on? Kyllä jo 4-vuotias, saati sitten 7-vuotias osaa oman ikänsä sanoa, ellei hän sitten ole todella vaikeasti kehitysvammainen tai jotain. Miten sitäpaitsi kyseistä tyttöä on voitu luulla 4-vuotiaaksi, jos hän onkin 7? Meillä on mieheni kanssa juuri 7v ja 4v lapset. Heistä ainakin idioottikin näkee, että kumpi on 7v ja kumpi 4v.

Varmaan siksi että tytölle tuskin on hirveästi kerrottu hänen menneisyydestään tai synttäreitä juhlittu. Ja tyttö on mahdollisesti aliravittu eikä hänen henkinen kehityksensä tuossa ympäristössä ole välttämättä missään kontekstissa hänen fyysiseen ikäänsä. Ikää on siis mahdotonta arvioida ulkonäön tai käytöksen perusteella. Älytöntä olettaa että mustalaisleiriin siepattu lapsikaupan uhri olisi verrattavissa suomalaiseen ikätoveriinsa.

Tosissasko kysyt? Mietippä millaisissa oloissa tyttö on mahtanut elää? Ajan käsite ei tule lapselle itsestään ja ajan hahmottaminen on hankalaa lapsille. Täällä lapset tietävät olevansa x vuotta vanhoja kun sitä toitotetaan heille ja juhlitaan synttäreitä..

[QUOTE="vieras";29126394]Ootko todella noin vajaa?[/QUOTE]

En minä ole vajaa, vaan olen erittäin älykäs. Älykkyysosamääräni on nimittäin testien mukaan 169 eli en todellakaan ole vajaa. Olen vain sitä mieltä, että kyllä lapsen pitää osata ikänsä kertoa. Meillä ainakin lapset ovat osanneet jo 1½-vuotiaina osanneet kertoa ikänsä.

En minä ole vajaa, vaan olen erittäin älykäs. Älykkyysosamääräni on nimittäin testien mukaan 169 eli en todellakaan ole vajaa. Olen vain sitä mieltä, että kyllä lapsen pitää osata ikänsä kertoa. Meillä ainakin lapset ovat osanneet jo 1½-vuotiaina osanneet kertoa ikänsä.
Okei ja mun lapset ei osannut edes puhua tuossa iässä

Varmaan siksi että tytölle tuskin on hirveästi kerrottu hänen menneisyydestään tai synttäreitä juhlittu. Ja tyttö on mahdollisesti aliravittu eikä hänen henkinen kehityksensä tuossa ympäristössä ole välttämättä missään kontekstissa hänen fyysiseen ikäänsä. Ikää on siis mahdotonta arvioida ulkonäön tai käytöksen perusteella. Älytöntä olettaa että mustalaisleiriin siepattu lapsikaupan uhri olisi verrattavissa suomalaiseen ikätoveriinsa.

Kyseinen lapsi ei kuitenkaan ole aliravittu, sillä kuka nyt omaa lastaan pitäisi nälässä?Sitäpaitsi ei aliravitsemus ainakaan niin paljon kehenkään lapseen voi vaikuttaa, että 7-vuotiasta luullaan 4-vuotiaaksi.

Miten sä voit luottaa siihen että 4 vuotias on 4-vuotias. Jos hän on asunut siellä sun täällä eikä koskaan juhlittu synttäreitä niin tuskin on koskaan kukaan hänelle edes sanonut kuinka vanha hän on.
Näitä lapsia on maailmassa paljon.niin surullista :(

[QUOTE="...";29126422]Tosissasko kysyt? Mietippä millaisissa oloissa tyttö on mahtanut elää? Ajan käsite ei tule lapselle itsestään ja ajan hahmottaminen on hankalaa lapsille. Täällä lapset tietävät olevansa x vuotta vanhoja kun sitä toitotetaan heille ja juhlitaan synttäreitä..[/QUOTE]

Ihan tosissani kysyn, sillä kyllä jokaisen pitää oma ikänsä tietää! Ei nyt sentään niin tyhmä saa olla, että ei edes omaa ikäänsä tiedä!

[QUOTE="Niin";29126448]Voisiko olla sellaista mahdollisuutta, että Marialle ei ole kukaan kertonut minkä ikäinen hän on? Edes pientä mahista?[/QUOTE]

No kyllä jokaisen pitää oma ikänsä tietää ilman että joku sen hänelle kertoo! Minä ainakin tiedän ilman kertomattakin, että minä olen 25!

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Sä oot sit tosi viisas. Kipaiseppas nyt sanomaan asiaa selvittäville poliisisedille, että kysykää samalla tytöltä hänen oikea nimensä ja vanhempiensa nimet. Ja kuka murhasi Kyllikki Saaren.

[QUOTE="titta";29126447]Miten sä voit luottaa siihen että 4 vuotias on 4-vuotias. Jos hän on asunut siellä sun täällä eikä koskaan juhlittu synttäreitä niin tuskin on koskaan kukaan hänelle edes sanonut kuinka vanha hän on.
Näitä lapsia on maailmassa paljon.niin surullista :([/QUOTE]

No jos minulle sanotaan, että joku lapsi on 4-vuotias, niin silloin hän ON 4-vuotias ja jos lapsi on 4-vuotias, niin ei hän mitenkään voi olla 7-vuotias. Sehän on ihan itsestään selvä asia.

Eipä sinun taida muuta auttaa, kuin pysyä siellä suloisenpumpulisessa älykkyyskuplassasi, sinulla on siellä täydellinen maailma.
Ajatella, ettei ne tajunnet vaan kysyä...

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29126442:
Okei ja mun lapset ei osannut edes puhua tuossa iässä

Kyllä lapsen pitää osata puhua jo 1½-vuotiaana, sillä lapset oppivat puhumaan 1-vuotiaina. Paitsi ehkä jonkun Palsta Mamman lapset, jotka ovat niin vajaita, että oppivat puhumaan vasta jossain rippikoulussa.