Miten toimisitte tällaisen mummon kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((((((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((((((

Vieras
Tottakai äitini on mulle tärkeä, samoin lapsille. Mutta nyt taas ampuu yli!

Eli; meitä on 3 sisarusta,ja meillä kaikilla on lapsia.

Mummo järjesti yhdelle tärkeimmistä (?!) lapsenlapsista isot synttäribileet luonaan.Oli herkkuja ja leivottu, koristeltu kivasti.
Ja minun lastani ei edes onnitellut synttäreitten johdosta!!!!!!!! Ei tullut käymään (matkaa kilometri..), ei korttia,ei mitään. Valehteli että on kipeä (tekee noin melkeinpä aina).

Ongelmahan tässä on se että lapset alkavat ymmärtää olevansa eriarvoisia.
Ilmaisin mummolle pettymyksemme selvästi. Sen jälkeen ei ole kuulunut enää mitään.

Tottakai äitini on mulle tärkeä, samoin lapsille. Mutta nyt taas ampuu yli!

Eli; meitä on 3 sisarusta,ja meillä kaikilla on lapsia.

Mummo järjesti yhdelle tärkeimmistä (?!) lapsenlapsista isot synttäribileet luonaan.Oli herkkuja ja leivottu, koristeltu kivasti.
Ja minun lastani ei edes onnitellut synttäreitten johdosta!!!!!!!! Ei tullut käymään (matkaa kilometri..), ei korttia,ei mitään. Valehteli että on kipeä (tekee noin melkeinpä aina).

Ongelmahan tässä on se että lapset alkavat ymmärtää olevansa eriarvoisia.
Ilmaisin mummolle pettymyksemme selvästi. Sen jälkeen ei ole kuulunut enää mitään.
Olisikohan sinunkin aika jo katkaista napanuora,välimatkaa ruhtinaallinen kilometri.
Ilmaisit mummolle pettymyksen ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, no eikö se ole hyvä?
Ehkä hän nyt jättää teidänperheen rauhaan kun ette nhtävästi suosikkeihin kuulu,
herää stten todellisuuteen kuolinvuoteellaan, ehkä.

Onko sisaresi sinua avuttomampi ja tottunut saamaan äidiltänne kaiken? Ja käyttääkö sisaresi hyväkseen äitiäsi manipuloimalla, kuinka ei osaa leipoa kakkua, ei ole aikaa/rahaa ja pientä silmän kostumista siihen mukaan? Oletk sinä sisaruksistanne vahvin ja osaavin, joka on aina pärjännyt?

Onko sisaresi sinua avuttomampi ja tottunut saamaan äidiltänne kaiken? Ja käyttääkö sisaresi hyväkseen äitiäsi manipuloimalla, kuinka ei osaa leipoa kakkua, ei ole aikaa/rahaa ja pientä silmän kostumista siihen mukaan? Oletk sinä sisaruksistanne vahvin ja osaavin, joka on aina pärjännyt?

Juurikin näin.

Mutta onko se nyt mummolle liian rasittavaa jos onnittelisi lasta? Tulisi käymään synttäreillä niinkuin muutkin sukulaiset?

Joskus on vaikeaa olla tasapuolinen kaikkia kohtaan, mutta tuo on kyllä ihan selvää välinpitämättömyyttä! ihan kuin kostaisi jotain, onko teillä ollu jotain sanaharkkaa tms menneisyydessä?
harmi lapsen sekä toki sinun vuoksi. lapselle hankala selittää tuollaista.
et oikein voi muuta kun sanoa asiasta hänelle ja siskoillesi, kohteleeko samanlailla toisen siskosi lapsia?
voimia.

Siskot ymmärtävät asian. Meistä 2 sisarusta lapsineen jää vaille huomiota, ja lapsia esim.torutaan mummolassa ihan pienestäkin asiasta. Tilanne siis paheni nyt kuukauden sisällä radikaalisti.
Tuntuu tosi hölmöltä välejäkään katkaista. Taidan vaan ottaa etäisyyttä. Reilusti:D

Yhteistyössä