Onko aiheetonta suutahtaa,kun mies ei lähde ajelemaan hautausmaalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän perheen käsitteen koska minulla sellainen on. Ymmärrän myös sen että aina ei perheen sisällä voi olla kaikilla samanlaisia mielitekoja mutta yhtä lailla ap:n tapauksessa miehenkin toivomuksia voisi kunnioittaa ja antaa hänen olla ajamatta sinä ainoana päivänä jolloin se on mahdollista.

Mutta ei, tällä palstallahan mies on aina tarinan roisto ja tarinatkin väritetään sen mukaisesti niinkuin ap:kin teki. Nainen on aina oikeassa ja miehen tulee kuuliaisesti tehdä kaikki täsmälleen naisen toiveiden mukaan tai muuten tulee vähintäänkin kollektiivista puukkoa selkään anonyymillä internetpalstalla.

Huokaus.

Sun mielestä on siis ihan rehellisesti ok että kerran vuodessa, Pyhämiesten päivänä voi suuttua ja karjua vaimolleen kun ei halua ajaa?? On oikein olla välittämättä että se on tärkeää myös niille LAPSILLE??? Mun mielestä tuossa perheessä joudutaan tanssimaan miehen pillin mukaan, elämään kusi sukassa ja anelemaan armoa. Parasta olisi että ap hommaisi ajokortin eikä olisi tuollaisesta kusipäästä riippuvainen yhtään. Mutta veikkaanpa että sitä miestäkään ei enää kauan kuvioissa olisi...

Onneksi on niitäkin miehiä joille perhe ja se oma vaimo on sen verta tärkeää että vaikkei nyt niin hirveesti huvittaiskaan niin pystyy kuskaamaan ja viettämään aikaa perheensä kanssa muulloinkin kuin juhlapyhinä.

[QUOTE="hohhoijaa";29168946]Sun mielestä on siis ihan rehellisesti ok että kerran vuodessa, Pyhämiesten päivänä voi suuttua ja karjua vaimolleen kun ei halua ajaa?? On oikein olla välittämättä että se on tärkeää myös niille LAPSILLE??? Mun mielestä tuossa perheessä joudutaan tanssimaan miehen pillin mukaan, elämään kusi sukassa ja anelemaan armoa. Parasta olisi että ap hommaisi ajokortin eikä olisi tuollaisesta kusipäästä riippuvainen yhtään. Mutta veikkaanpa että sitä miestäkään ei enää kauan kuvioissa olisi...

Onneksi on niitäkin miehiä joille perhe ja se oma vaimo on sen verta tärkeää että vaikkei nyt niin hirveesti huvittaiskaan niin pystyy kuskaamaan ja viettämään aikaa perheensä kanssa muulloinkin kuin juhlapyhinä.[/QUOTE]Tässä taas niin tyypillistä paskaa jota voivat tuottaa vain ja ainoastaan naisen aivot. Pienestä asiasta tehdään elämää suurempi ongelma ja yhtäkkiä mies on hirviö kun ei halua auton rattiin. Vedetään johtopäätöksiä ja lyödään kelvottoman miehen leima otsaan koska kyllähän sen TÄYTYY tarkoittaa sitä että kyseinen mies ei välitä perheestään lainkaan.

Mitä mä juuri edellisessä viestissäni sanoin, tämä on juuri niin tyypillistä palstasontaa kuin voi olla. Surullisinta on se että näitä ihmisiä on ihan tosielämässä myös ja monet miespolot päätyvät tällaisten puolisoiksi.

Tässä taas niin tyypillistä paskaa jota voivat tuottaa vain ja ainoastaan naisen aivot. Pienestä asiasta tehdään elämää suurempi ongelma ja yhtäkkiä mies on hirviö kun ei halua auton rattiin. Vedetään johtopäätöksiä ja lyödään kelvottoman miehen leima otsaan koska kyllähän sen TÄYTYY tarkoittaa sitä että kyseinen mies ei välitä perheestään lainkaan.

Mitä mä juuri edellisessä viestissäni sanoin, tämä on juuri niin tyypillistä palstasontaa kuin voi olla. Surullisinta on se että näitä ihmisiä on ihan tosielämässä myös ja monet miespolot päätyvät tällaisten puolisoiksi.

Ai, sä et mulle kommentoi ollenkaan... : /

Mulle itseasiassa mies on hyvin harvoin roisto täällä. Olen tunnettu siitä että ajattelen aina miehen kantilta ja siksi puolustan miestä ja sitten saan paskaa niskaani.

Mä menin tänään haudalle ilman miestä, yhden lapsen kanssa. Ei mitään ongelmaa siinä että mies halusi jäädä kotiin.

Sen sijaan nään ongelman siinä että jos on naimisissa autottoman puolison kanssa (eli joka on tiettyjen juttujen teossa riippuvainen susta) niin raa'asti vain sanoo puolison tunteita ajattelematta että ei kiinnosta lähteä sua viemään.

Mä olisin järjettömän pettynyt jos mun mieheni tuollaisessa tilanteessa vetoaisi vain siihen ettei viitsi lähteä viemään vaikka tietäisi kuinka paljon se minulle merkitsisi päästä isäni haudalle. Mutta sitten taas, ei mun mieheni sitä tekisikään.
Viestisi jäi edellisen sivun loppuun ja siksi minulta kommentoimatta.

Mä olen ihan täsmälleen samaa mieltä siinä että jos perheessä vain toisella aikuisella on ajokortti niin on itsestäänselvää että kyseinen jeesaa ja kyydittää sitä toista mahdollisuuksien mukaan mutta se ei missään nimessä tarkoita sitä että niin tapahtuu aina. En todellakaan ymmärtäisi jos joku kategorisesti kieltäytyisi kuskaamasta puolisoaan. Itse teen niin joskus vaikka puolisollakin on kortti ja oma autokin.

Mutta ymmärrän ERITTÄIN hyvin miestä joka ei halua lähteä ajamaan lauantai-iltana jos joutuu esimerkiksi työnsä puolesta ajamaan paljon tai jopa ajamaan työkseen. Jos tässä aloittajan tarinassa NAINEN olisi se osapuoli joka ei halua ajaa niin varmaan täällä jaettaisiin sympatiaa. Mutta koska kyseessä on mies niin se ristiinnaulitaan ja kivitetään täällä porukalla välittömästi. Lue nyt näitä viestejä tässä ketjussa, aivan käsittämätöntä. Pelkästään sen takia että mies ei halua ajaa lauantai-iltana autolla niin täällä hänestä on joukolla tehty kusipää sovinisti joka alistaa ja dominoi perhettään mielivaltaisesti eikä välitä.

Joidenkin naisten ajatusmaailma on täysin sairas. Täysin sairas.

Mä olen ihan täsmälleen samaa mieltä siinä että jos perheessä vain toisella aikuisella on ajokortti niin on itsestäänselvää että kyseinen jeesaa ja kyydittää sitä toista mahdollisuuksien mukaan mutta se ei missään nimessä tarkoita sitä että niin tapahtuu aina. En todellakaan ymmärtäisi jos joku kategorisesti kieltäytyisi kuskaamasta puolisoaan. Itse teen niin joskus vaikka puolisollakin on kortti ja oma autokin.

Mutta ymmärrän ERITTÄIN hyvin miestä joka ei halua lähteä ajamaan lauantai-iltana jos joutuu esimerkiksi työnsä puolesta ajamaan paljon tai jopa ajamaan työkseen. Jos tässä aloittajan tarinassa NAINEN olisi se osapuoli joka ei halua ajaa niin varmaan täällä jaettaisiin sympatiaa. Mutta koska kyseessä on mies niin se ristiinnaulitaan ja kivitetään täällä porukalla välittömästi. Lue nyt näitä viestejä tässä ketjussa, aivan käsittämätöntä. Pelkästään sen takia että mies ei halua ajaa lauantai-iltana autolla niin täällä hänestä on joukolla tehty kusipää sovinisti joka alistaa ja dominoi perhettään mielivaltaisesti eikä välitä.

Höpö höpö, mä en vaan ymmärrä puolisoa joka ei suostu omaan mukavuuteen vedoten lähteä kuskaamaan puolisoaan isänsä haudalle merkittävänä päivänä.

Asia on muotoiltu noin koska mulle on täysin sama onko osapuolet miehiä vai naisia.

Tuohon mustattuun taas valitsen olla kommentoimatta... ;)

Ootko sä koskaan käynyt haudoilla pyhämiesten päivänä? Ymmärrätkö ollenkaan mikä merkitys sillä voi jollekulle olla?

Nyt kun ei ollut kysymys mistätahansa lauantai-illasta vaan kerran vuodessa tapahtuvasta tavasta. Luulisi että ap:n mies jo tietäisi että juuri tämä lauantai-ilta on tai ainakin saattaa olla tärkeä muulle perheelle ja osaisi asennoitua hiukan positiivisemmin toisen asemaan silloin.

Mut juu, turha sulle vääntää, sä oot niitä miehiä joilla on NIIN suuri ego mutta pienet aivot ja vielä pienempi käsityskyky toisista ihmisistä.

Höpö höpö, mä en vaan ymmärrä puolisoa joka ei suostu omaan mukavuuteen vedoten lähteä kuskaamaan puolisoaan isänsä haudalle merkittävänä päivänä.

Asia on muotoiltu noin koska mulle on täysin sama onko osapuolet miehiä vai naisia.

Tuohon mustattuun taas valitsen olla kommentoimatta... ;)

Miksi mies on valinnut naisen jolla ei ole korttia jos joutuu ajamaan töissä kyllästymiseen asti. Tiedossa hänellä on varmasti se että naisella on menoja joissa tarvitsee kuskia työaikojen ulkopuolellakin...

Itselläni ajokortti on, mutta jos kuvittelisin että sellaista ei ole en varmasti jättäytyisi kuskin tarpeessa yhden ihmisen, edes puolisoni varaan. Jos siis haluan (haluaisin) pyhänpäivänä kynttilän haudalle viedä ja tiedän että mies ei erityisemmin innostu tuosta perinteestä hankkisin kyydin jostakin muualta.

Miksi mies on valinnut naisen jolla ei ole korttia jos joutuu ajamaan töissä kyllästymiseen asti. Tiedossa hänellä on varmasti se että naisella on menoja joissa tarvitsee kuskia työaikojen ulkopuolellakin...
Niin, koska ajokortin omistajuushan on täysin ratkaiseva tekijä puolison valinnassa.

No, ehkä se jollekin voi ollakin. Minä olen valinnut puolisoni ihan muilla kriteereillä enkä ihan heti jaksa uskoa että kortittomuus olisi vaikuttanut asiaan mitenkään. Ei vaikka olisin itse rekkakuski.

Minä kysyisin että miksi sellainen nainen joka kokee riippuvuuden tunnetta miehestä kortittomuuden takia ei aja sitä ajokorttia itse.

[QUOTE="hohhoijaa";29169038]Ootko sä koskaan käynyt haudoilla pyhämiesten päivänä? Ymmärrätkö ollenkaan mikä merkitys sillä voi jollekulle olla?

Nyt kun ei ollut kysymys mistätahansa lauantai-illasta vaan kerran vuodessa tapahtuvasta tavasta. Luulisi että ap:n mies jo tietäisi että juuri tämä lauantai-ilta on tai ainakin saattaa olla tärkeä muulle perheelle ja osaisi asennoitua hiukan positiivisemmin toisen asemaan silloin.

Mut juu, turha sulle vääntää, sä oot niitä miehiä joilla on NIIN suuri ego mutta pienet aivot ja vielä pienempi käsityskyky toisista ihmisistä.[/QUOTE]Näihin tämäntasoisiin viesteihin ei viitsisi edes kommentoida mutta kommentoin nyt sen verran että se pieniaivoisuus ja pieni käsityskyky saattaa nyt olla ongelma ihan toisessa päässä kuin täällä. Jos tässä nyt halutaan lähteä yläastetasoiseen solvaamiseen kun muut argumentit eivät näköjään riitä.

Jos tässä aloittajan tarinassa NAINEN olisi se osapuoli joka ei halua ajaa niin varmaan täällä jaettaisiin sympatiaa.

Jotenkin minusta tuntuu että näin ei todellakaan olisi. Varmasti palstan mammat melkein itkisivät jos kuulisivat että mies tahtoisi viedä lasten kanssa kynttilän haudalle, mutta kun vaimoa v*tuttaa koko pyhäinpäivä niin älyttömästi että on vain pakko viskoa kapuloita rattaisiin ja pahoittaa sekä puolison että lasten mieli.

Oma mies kävi minun kanssa parilla hautausmaalla, sateessa, vaikka häntä ei pyhäinpäivä erikoisemmin kiinnostanut.

Mun mielestä tässä ei ole nyt millään tavalla oleellista se kumpaa sukupuolta henkilöt ovat.

Mielestäni tässä kortittomien (vaimo+LAPSET) toiveet ajavat kortillisen toiveiden ohi. Tämä on vuodesta vain yksi ja ainoa lauantai-ilta, johon liittyy kaunis tapa ja syvempi merkitys. Kortillinen pitäköön ajovapaata joskus muulloin.

Niin, koska ajokortin omistajuushan on täysin ratkaiseva tekijä puolison valinnassa.

No, ehkä se jollekin voi ollakin. Minä olen valinnut puolisoni ihan muilla kriteereillä enkä ihan heti jaksa uskoa että kortittomuus olisi vaikuttanut asiaan mitenkään. Ei vaikka olisin itse rekkakuski.

Minä kysyisin että miksi sellainen nainen joka kokee riippuvuuden tunnetta miehestä kortittomuuden takia ei aja sitä ajokorttia itse.

No onhan se iso pointti silloin jos/kun miehen pitää saada pitää ajamattomia päiviä. Eihän sillä muuten liene väliä oliskaan.

Eihän ap koe riippuviiden tunnetta. Häntä vain vituttaa kun mies ei viitsi hänen takiaa vaivautua.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä.;29169108:
Houston, we have a dick in the house. Ja sitten on meitä joilla ei ole :D

Jos mulla ei sattuisi tuota (välillä erityisen älyvapaata) kultakimpaletta olemaan tuossa sohvalla röhnöttämässä (älä vielä oksenna :D ) niin olisin päätynyt naiseen. Niiden kanssa sentään saa keskusteltua järkevästi. ;)

Näihin tämäntasoisiin viesteihin ei viitsisi edes kommentoida mutta kommentoin nyt sen verran että se pieniaivoisuus ja pieni käsityskyky saattaa nyt olla ongelma ihan toisessa päässä kuin täällä. Jos tässä nyt halutaan lähteä yläastetasoiseen solvaamiseen kun muut argumentit eivät näköjään riitä.

Pata kattilaa soimaa. Kyllä säkin aikamoisia kierroksia vedät tällä palstalla ja se myös kuuluu.

Sukupuoleen kantaa ottamatta, miinä olisin tuossa tilanteessa ainoana kortillisena kyllä vienyt kortittoman vanhempansa haudalle pyhäinpäivänä,. Kyllä se minusta on päivä, jolloin kynttilä haudalle viedään - vainajien muistopäivä. Tokihan siellä voi käydä muulloinkin. Kärjistäen, voi minä kinkkuakin syödä koska vaan, mutta jouluaatto meillä on aina 24.12.

Ja ei tuo pv nyt varmasti ihan ainoa päivä ole kun ei tarvitse ajaa... Uusia vapaita tulee. Toki, jos tietää kuolevansa seuraavana päivänä, asia on toinen.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Näihin tämäntasoisiin viesteihin ei viitsisi edes kommentoida mutta kommentoin nyt sen verran että se pieniaivoisuus ja pieni käsityskyky saattaa nyt olla ongelma ihan toisessa päässä kuin täällä. Jos tässä nyt halutaan lähteä yläastetasoiseen solvaamiseen kun muut argumentit eivät näköjään riitä.

Niin, olisi minunkin pitänyt jättää kommentoimatta niihin ala-astetasoisiin viesteihin vai oliskohan ne olleet amistasoisia ;)
Kaikilla vaan ei ole käsitystä mikä on oikeudenmukaista ja mikä ei. Eikai siitä sinua voi syyttää, sääliä vain mikäli perhe joutuu kärsimään moisesta asenteesta. Se kun sattuu olemaan yleensä niin että kun näitä sinun mielestäsi "pikkuasioita" alkaa tulemaan enemmän, niin ei se parisuhde tai perhe voi kovin onnellinen olla :/

Luulen että suhteessa on muutakin pielessä kuin kuskaaminen. Jos puoliso on rakas, niin kyllähän pitäisi olla itsestäänselvyys että auttaa, ymmärrän että haudalla käynti on tärkeää. Tai ehkä mies on siihen kyllästynyt että saa aina kuskailla, eihän aloittaja pääse lasten kanssa minnekään ilman miestään (en tiedä kulkeeko siellä julkisia). Saattais itselläkin hermo kiristää jos toinen on noin riippuvainen. Mun mielestä ajokortti on niin perusasia elämässä etten todellakaan jaksaisi kuskailla. Eihän tuossa miehen reaktiossa olisi mitään ongelmaa jos aloittajalla olisi ajokortti ja olisi näin riippumaton. Voisi hypätä autoon ja mennä minne mieli tekee, aatteles miten vapauttavaa. Itseäni ärsyttäisi olla kyselemässä kyytejä milloin minnekin, en ksaa kuvitellakaan ettei olis ajokorttia ja autoa.

Mehän emme aloittajan tilanteesta tiedä kuin tämän asian, mites muu arki? Tekeekö mies kenties ympäripyöreetä työpäivää elättääkseen perheensä kun vaimo hoitaa lapsia kotona, kenties ei ammattia tai työtä mihin palata? Ajatteleeko mies että aloittaja senkuin lepäilee kotona (joo joo ei se nii ole, tiedetään) ja ei ehkä jaksa harvoina vapaapäivinä muuta kuin olla kotona? Asiat ei ole niin mustavalkoisia...

No jos se on oikeasti kaukana, eli automatkan päässä se hauta, niin ehkä asiasta olisi voinut tiedustella etukäteen, nyt tuosta sai sen vaikutelman, että olet ottanut koko vierailun puheeksi vasta tänään.

Lisäksi, jos sinulla ei tosiaankaan ole korttia, mies voi oikeasti olla väsynyt siihen, että joutuu aina toimimaan kuskina. Yritä miettiä, mitä itsenäisempiä liikkumisratkaisuja voisit käyttää, niin että mieskin saisi levätä.

Tuo karjuminen ei toki ollut mieheltä paras mahdollinen ratkaisu, mutta yritä jatkossa rohkaista häntä puhumaan mielipiteistään ilman huutamista.

Hyvä ratkaisuhan tuo on, että menette isäsi haudalle myöhemmin, kun asiasta on sovittu hyvissä ajoin.

Voihan se olla niinkinpäin, että ap ja lapsensa kärttävät joka ikinen ilta kyytiä sinne ja tänne. Voihan olla, että miehen versio tapahtumista olisi vähän erilainen.

Tai sit se on vaan sika ja jssap (tosin, kuka sua enää kuskaa mihinkään jos miehen jätät?) ja aja se kortti itse, niin ei tarvitse kyytiä ruinailla.