Onko aiheetonta suutahtaa,kun mies ei lähde ajelemaan hautausmaalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaikka mulla on ajokortti niin en todellakaan olisi tänään lähtenyt ajamaan hautausmaalle.
MÄ sytytin kynttilät parvekkeelle, kuolleita läheisiään voi muistella muuallakin kuin hautausmaalla. HAutausmaat on tehty vain muita ihmisiä varten, pitähän se nyt päästä vertaamaan millä haudalla oli eniten kukkia ja kynttilöitä, missä on hienoin kivi jne.
Silä ei ole mitään tekmistä sillä että kuinka sinulaon ikävä sitä vainajaa tai kuinka rakas hän on sinule ollut. se kynttilän vienti on vain tapa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kannattaisi varmaan hankkia itselleen kortti?

Ymmärrän, että harmittaa, mutta mielestäni ei ole miehen velvollisuus kuskailla sinua ja etenkin näin vapaapäivänä ymmärrän hyvin, jos ei yksinkertaisesti vaan jaksa lähteä ajelemaan.
Sitä ei välttämättä tajua, kun itse lököttelee aina vaan mukavasti vänkärissä, mutta ajaminen tosiaan vaatii keskittymistä moneen asiaan eikä väsyneenä jaksa, tai edes kannata. :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="sipsi";29169131]Kyllä se minusta on päivä, jolloin kynttilä haudalle viedään - vainajien muistopäivä. Tokihan siellä voi käydä muulloinkin. Kärjistäen, voi minä kinkkuakin syödä koska vaan, mutta jouluaatto meillä on aina 24.12.
[/QUOTE]

Muistathan käydä jouluaattonakin siellä haudalla, monien mielestä silloin juuri pitää käydä se kynttilä sytyttämässä haudalle.

Ap ei ole tainnut missään mainita, miten kaukana se hauta sitten on, kun olivat kuitenkin käyneet ilman autoa sitten jollain läheisellä hautausmaalla. On ihan toista ajella joku vartti kuin tuntikausia.

Ymmärrän ap:ta. Mullekin on tärkeää päästä pyhäinpäivänä hautausmaalle viemään kynttilät rakkaille. Kävinkin siellä tänään, kävellen nuorimman muksun kanssa, sateessa, yli 10 kilsaa...mutta kun halusin.

Ja käyn myös jouluna. Yleensä äitienpäivänä ja isäinpäivänäkin.

Mies tossa illalla lähti yksin marttyyrina hautausmaalle.Sattui lapsi oksennustaudissa olemaan.En taatusti raahaa kipeää lasta hautausmaalle tai yhtään mihinkään.No mies luonnollisesti eri mieltä.Tämähän oli loukkaus 9v sitten kuolleelle isoisälle joka ei ollut edes tätä lasta nähnytkään....Vituttaa joo todella!

vaikka mulla on ajokortti niin en todellakaan olisi tänään lähtenyt ajamaan hautausmaalle.
MÄ sytytin kynttilät parvekkeelle, kuolleita läheisiään voi muistella muuallakin kuin hautausmaalla. HAutausmaat on tehty vain muita ihmisiä varten, pitähän se nyt päästä vertaamaan millä haudalla oli eniten kukkia ja kynttilöitä, missä on hienoin kivi jne.
Silä ei ole mitään tekmistä sillä että kuinka sinulaon ikävä sitä vainajaa tai kuinka rakas hän on sinule ollut. se kynttilän vienti on vain tapa

No teillä ei ole sitä autoa...

No ei se musta niin paljon ole mieheltä "vaadittu", varsinkin jos ajomatka ei ole mikään mahdottoman pitkä (alle 30min?). Haudllakäynti voi olla läheisen menettääneelle tärkeää, kyllä puoliso pitäisi tollasissa asioissa huomioida. Eri juttu jos mies ei jaksa joka päivä kuskata kauppaan tms. tää on kuitenkin aika erityinen juttu.

Ap:n tilanteessa olisin varmaan ottanut taksin - ehkä mieskin hoksaisi miten tärkeä juttu oli. Suuttua en jaksaisi, ei oo muutenkaan tapana riidellä.

[QUOTE="vieras";29169784]Muistathan käydä jouluaattonakin siellä haudalla, monien mielestä silloin juuri pitää käydä se kynttilä sytyttämässä haudalle.[/QUOTE]

Tottakai käyn jouluaattona, se on meidän perheen traditio. Jouluaattona kynttilän vienti. Aikanaan kävimme nyt edesmenneiden kanssa, nyt heidän haudoillaan :heart:

Anopin haudalla käyn uudelleen maanantaina, ja vien kanervan. Maanantaina tulee tasan vuosi hänen yllävästä kuolemastaan. Ikävä edelleen :(

Oho, onpa erikoinen mielipide. Hautausmaalla käyvät ihmiset sinusta vain vertailevat missä on eniten kukkia ja hienoin kivi? :O Olen vahvasti eri mieltä. En tiedä yhtäkään ihmistä, joka haluaisi päteä jollain läheisensä hautapaikalla.

[QUOTE="joops";29169831]No teillä ei ole sitä autoa...[/QUOTE]

enpä siloinkan kun oli auto lähtenyt , kävin silloin kun tuntui siltä, eikä pakollisen jutun takia. JA täältä oli kuljetus tuonne noin 15 km päässä olevan hautausmaalle, mutta en jaksanut lähteä

[QUOTE="vieras";29169839]No ei se musta niin paljon ole mieheltä "vaadittu", varsinkin jos ajomatka ei ole mikään mahdottoman pitkä (alle 30min?). Haudllakäynti voi olla läheisen menettääneelle tärkeää, kyllä puoliso pitäisi tollasissa asioissa huomioida. Eri juttu jos mies ei jaksa joka päivä kuskata kauppaan tms. tää on kuitenkin aika erityinen juttu.

Ap:n tilanteessa olisin varmaan ottanut taksin - ehkä mieskin hoksaisi miten tärkeä juttu oli. Suuttua en jaksaisi, ei oo muutenkaan tapana riidellä.[/QUOTE]

minusta on tyhmää vatia henkilöä joka ammatiksen ajaa vielä vapaa-aikanakin ajamaan, jos ei ole pakko.
Mutta monelle on vaikea tajuta etä se mies ei ole VAIN teitä varten!

Mun kokemuksen mukaan juuri ajokortittomat naiset ovat suurimpia kontrolloijia. Miehen menemiset, vapaa-aika ja alkoholin juonti on helppo vahtia, kun sen "on pakko tulla kuskiksi". Sitten kun tulee puhe omasta kortista "ei ole varaa" vaikka mendi-kutsuille lasahti juuri 300 euros. Johon mies tietty antoi kyydin.

minusta on tyhmää vatia henkilöä joka ammatiksen ajaa vielä vapaa-aikanakin ajamaan, jos ei ole pakko.

Joo ja jos toinen hoitaa lapsia työkseen, niin sen puoliso sitten hoitaa vapaa-ajalla lapset, ette toisen tarvii enää töiden jälkeen. Siivoja ei tee yhtään kotitöitä, eikä kokki laita ikinä perheelle ruokaa, olisihan se tyhmää vaatia sitä vapaa-aikanakin...

Kyllä mä voisin vähän tinkiä omasta mukavuudestani ja viedä ajokortittoman puolison käymään haudalla. Joka päivä en pitkin kyliä jaksaisi kuskata, mutta mun mielestä tuo on vähän spesiaalimpi tilanne. Paitsi sitten en ymmärrä ap:n harmistusta, jos hautausmaa on kävelymatkan päässä.

Harmillinen juttu, että mies suuttui. Ihan olisi voinut käyttäytyä kuin aikuinen ja sanoa, että ei jaksa lähteä ajamaan. Taksit on keksitty, joten hautausmaalle voi mennä taksillakin.