Kamalaa nyt sen vasta tajuaa kun sen kirjaa alas....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jälkiviisaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jälkiviisaus

Vieras
2001-2004 merkonomin opinnot(en valmistunut)

2004-2007lapsi, 3v kotona sen kanssa.

2007-2008yritän jatkaa merkonomin opintoja, suoritan 4kurssia ja työssäoppimis jakson.

2008-2011joulukuu lapsi, 3v kotona.

2012 tammikuu ilmoittaudun työttömäksi, työvoimatoimisto kannustaa jatkamaan merkonomin opintoja, sain opiskella ne sivutoimisesti menettämättä työmarkkinatukea.

2012 elokuu, jatkan merkonomin opintoja, toukokuu

2013 toukokuu valmistuin merkonomiksi.

2013 edelleen työtön. :(

työkokemusta ainoastaan kesätyöt kun olin 16 ja 17v. Opiskeluun liittyneet työharjoittelut. työkkärin työharjoittelut 6kk + 3kk.

jotenkin hirveää kirjata cv että aloittanut opinnot 2001- valmistunut 2013.
olen kyllä maininnut että oon ollu kotona 3v kahden lapsen kanssa mutta silti tuo vaivaa mua niin :(

hävettää.. eikai kellään normaalilla ihmisellä kestä opiskelu noin kauan. olihan siinä kaikkea ikävää koulukiusaamista ym mikä teki asioista hankalia mutta eihän sellaista oikein voi missään cvssä tai työhakemuksessa selventää.

en yhtään ihmettele miksen saa töitä.

Miten ihmeessä et valmistunut jo ensimmäisessä kolmessä vuodessa? Eihän merkonomin opinnot kestä kuin sen kolme vuotta?

Yhdessä VUODESSA neljä kurssia? Mitä ihmettä sä puuhasit siellä koulussa!?!?

Minäkään en ihmette miksi et saa töitä. Vaikutat laiskalta, vetelältä ja vässykältä joka luovuttaa ensimmäisen epäonnistumisen jälkeen. Sinua taisi kiinnostaa kaikki muu paitsi opiskelu.

Toisen asteen opinnoissa ei olla lapsia enää. "Koulukiusaaminen" ei ole pätevä syy mikä selittää viivästymisen. Siellä ollaan hakemassa ammattia eikä seurustelemassa ja hankkimassa ystäviä.

Kyllä kiusaaminen on hyvinkin yleistä 16-19-vuotiatten kesken. Mutta kyllähän sen tietää ettei palstalla kovin järkevää tekstiä saa. Tämä kiusaaminen alkoi jo 7luokalla ylästeella. Sattuipa vain nämä kiusaajat valita sitten samat jatko opinnot kuin minä ja jouduimme kaiken lisänä samalle luokalle.

Ny lopetat sen häpeämisen koska se kyllä näkyy kun haet töitä. Ylpeästi ja reippaasti vaan olet yhteydessä työpaikkoihim etkä anna noiden asioiden vaikuttaa omaan asenteesesi. Ei kaikilla muillakaan mikään täydellinen cv ole. Nyt sinulla on tutkinto ja intoa töihin joten ei muuta kuin työnhakuonnea! :)

Tarviiko siinä työpaikkahakemuksessa kertoa milloin olet opinnot aloittanut? Kerrot valmistumisvuoden ja sen että olet sitä ennen ollut lasten kanssa kotona. Piste.

Epäolennaisia juttuja kuten opintojen venymisiä ei tosiaan kannata paperila erikseen esitellä, jos sitä ei pyydetä.

Kyllä ne sun luonteen ja ominaisuudet näkee sitten haastattelussa jos sinne pääset.

Mulla kesti kolmen vuoden opinnot yhdeksän vuotta ja työkokemustakin oli tasan saman verran kuin sinulla. :) Minulla syy tosin viivästymiseen oli sairaus, mutta silti hävetti. Onneksi töitä kumminkin on löytynyt ihan omalta alalta.

Asiasta sadanteen, niin mielenkiintoinen termi "kirjata alas". Tuli mieleen kirjanpidon termit.
Itse kirjaan ylös, jos teen muistiinpanoja.

Tsemppejä työn hakuun. Ainakin hyvä puoli on, että työnantaja voi katsoa, ettet ehkä enää ole jäämässä äitiyslomalle, kun lapsia jo on.

Ei merkonomit saa muutenkaan töitä, joten täysin toivotonta on tuollaisella opiskelu- ja työhistorialla löytää merkonomin töitä. Opiskele uudelleen alalle, jolla töitä löytyy, esim lähihoitajaksi. Ja valmistu tällä kertaa ajoissa.

Miten ihmeessä et valmistunut jo ensimmäisessä kolmessä vuodessa? Eihän merkonomin opinnot kestä kuin sen kolme vuotta?

Yhdessä VUODESSA neljä kurssia? Mitä ihmettä sä puuhasit siellä koulussa!?!?

Minäkään en ihmette miksi et saa töitä. Vaikutat laiskalta, vetelältä ja vässykältä joka luovuttaa ensimmäisen epäonnistumisen jälkeen. Sinua taisi kiinnostaa kaikki muu paitsi opiskelu.

Toisen asteen opinnoissa ei olla lapsia enää. "Koulukiusaaminen" ei ole pätevä syy mikä selittää viivästymisen. Siellä ollaan hakemassa ammattia eikä seurustelemassa ja hankkimassa ystäviä.

mikä v*ttu sun ongelmas on !? et taida tietää mistään mitään, kaikenlisäks vaikutat aika mulkulta !

Höpönlöpön, saapas merkonomit töitä jos ei merkonomitkin saavat niitä töitä (niinkuin esim. minä)

Mutta hei, nyt lakkaat häpeämästä ja teet siitä CV:stä houkuttelevamman. Eli jätät pois nuo pätkittäiset koulu jutut ja lataset vain valmistumisvuoden :) Työkkärin järjestämää työharjoittelua sun ei tarvitse CV:ssä tuoda ilmi mitenkään kirjaimellisesti. Laitat vaan työpaikan ja tehtävät, mitä pitivät sisällään. Työhaastattelussa sitten voit asiaa lähemmin avata, mikäli kysyvät tai puheeksi tulee. CV:llä on tarkoitus markkinoida sun ammattitaitoasi ja osaamistasi, ei päinvastoin ;)

Lasten saannit kirjaisin CV:hen ja väleihin laittaisin, että opsikelit sitä merkonomin ammattia. Silloin se vaikuttaa siltä, että sun opinnot ovat keskeytyneet lasten takia, mutta olet jatkanut niitä. Ja koska sulla on jo kolme lasta, niin todennäköisesti työnantajat olettavat, ettet niitä hanki enempää, joten kyllä sut joku palkkaa :) Usko pois! Ja tsemppiä!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="zxc";29187006]Asiasta sadanteen, niin mielenkiintoinen termi "kirjata alas". Tuli mieleen kirjanpidon termit.
Itse kirjaan ylös, jos teen muistiinpanoja.[/QUOTE]

Aika monessa muussa kielessä asiat "kirjataan alas". Oudollehan se kyllä kuulostaa...

Yhteistyössä