Uimahallissa nähtyä, uimataidottomat lapset ilman vanhempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Justiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Justiina"

Vieras
Eilen käytiin uimassa perheen kesken ja siellä oli 3 tyttöä joista nuorin painui koko ajan pinnan alle ja kaksi muutakin välillä. Heiltä sitten kysyttiin siellä että minkäikäisiä olette ja missä on vanhemmat. No tytöt olivat nuorin 5-vuotta ja 2 isompaa olivat 7-vuotiaat kaverukset ja tuo nuorin oli toisen sisko. Vanhemmat olivat kuulema keskenään päästäneet lapset uimaan koska itse eivät olleet kerenneet mukaan ja sanoivat lapsille että pyytäkää uimavalvojaa auttamaan ja vahtimaan nuorimmaista. Henkilökunta kävi hieman hiilenä ja soittivatkin vanhemmille jotka hyvin näreissään noutivat lapsensa.

Kyllä minä itsekkin kävin kovin nuorena jo kaverin kanssa uimahallissa mutta osasimme sentään uida emmekä tarvinneet ulkopuolisten valvontaa. Mitähän ihmettä on nuo vanhemmat ajatelleet?

No eivät ole mitään ajatelleet.

Syrjästäkatsoja voi silti olla rauhassa. Jos uimahallin henkilökunta toimii oikein, tekevät lastensuojeluilmoituksen.

(Joutuvat nykyisin tekemään niitä aika paljon.)

No eivät ole mitään ajatelleet.

Syrjästäkatsoja voi silti olla rauhassa. Jos uimahallin henkilökunta toimii oikein, tekevät lastensuojeluilmoituksen.

(Joutuvat nykyisin tekemään niitä aika paljon.)

Ihanko oikeasti? Onko tämä yhteiskunta sellaiseksi mennyt? Ihan älytöntä. Minä en tuosta tapauksesta tiedä tekivätkö ilmoitusta mutta tarkkaan ne lapsilta kirjasi yhteystiedot sun muut ja soittivat vanhemmat paikalle. Voihan olla että ovat tehneetkin lastensuojeluilmoituksen.

Miksiköhän tuon ikäiset lapset on edes päästetty ilman aikuisia uimahalliin sisään. Luulisi, että kassalla jo häätäisivät heidät pois tai soittaisivat vanhemmille.

Henkilökunnan ois varmaan hyvä kattoa sinne peiliin myös, kun on päästäny kakarat keskenään altaille saakka. Kuka pölhö rahastaa 5-7 vuotiaat eikä kysele missä huoltaja? Jotkut lapset voi saada päähänsä lähteä vaikka ilman lupaa sinne uimahalliin.

Siis aivan järkyttävää toimintaa, sekä vanhemmilta, että uimahallin kassahenkilöltä!
Ja ei voi kyllä kuin ihmetellä tätä joidenkin vanhempian ajatusten tonavaa, millaisia tuotoksia sieltä ilmoille pukkaakaan...

[QUOTE="vieras.";29227639]Miksiköhän tuon ikäiset lapset on edes päästetty ilman aikuisia uimahalliin sisään. Luulisi, että kassalla jo häätäisivät heidät pois tai soittaisivat vanhemmille.[/QUOTE]

Jos joku vanhempi kuitenkin kävi maksamassa ne lapset sisään? Kerran Hoplopissa eräs isi maksoi lapset sisälle ja teki sen jälkeen lähtöä viereiselle hiihtoladulle. Henkilökunta sitten valisti isiä ettei lapsia voi jättää tänne keskenään ja hirveän älämölön jälkeen koko porukka poistui paikalta.

Huh!

Mä en päästä edes 8v erittäinhyvätaitoista uimariani yksin halliin, saa tosin uida matkaa ja hyppiä tornista niin että vilkuilen kauempaa. 5v:n pidän koko ajan 5 metrin säteellä, vaikka hänkin jaksaa jo uida yli 10 metriä.

No hui! Itse katsoin viime viikolla, että se uimavalvoja oli siellä kopissaan ja tylsistyneen näköisenä mäykytti purukumia ja katsoi netistä jotain juttuja. Ei paljoa keskittynyt omiin työtehtäviinsä.
Ja kyllä meidänkin uimahallikäynnillä näkyi näitä lapsia, jotka olivat vaan jätetty oman onnensa nojaan.
Itse olin koko ajan täystyöllistettynä 5-vuotiaan ja 10-vuotiaan perään katsomisesta.

No hui! Itse katsoin viime viikolla, että se uimavalvoja oli siellä kopissaan ja tylsistyneen näköisenä mäykytti purukumia ja katsoi netistä jotain juttuja. Ei paljoa keskittynyt omiin työtehtäviinsä.
Ja kyllä meidänkin uimahallikäynnillä näkyi näitä lapsia, jotka olivat vaan jätetty oman onnensa nojaan.
Itse olin koko ajan täystyöllistettynä 5-vuotiaan ja 10-vuotiaan perään katsomisesta.

No ei sen uimavalvojan tietysti kuulu olla vastuussa niistä sun lapsista.

Mutta oletko nyt ihan varma että se valvoja oli netissä? Nimittäin tyttäreni (uimavalvojana toiminut myös) ainakin tuijottaa niitä ruutuja herkeämättä silloin kun on ruutuvuorossa - ja vahtii sekä lapsia että myös esimerkiksi vanhuksia ja vammaisia uimareita sieltä ruudulta...

No ei sen uimavalvojan tietysti kuulu olla vastuussa niistä sun lapsista.

Mutta oletko nyt ihan varma että se valvoja oli netissä? Nimittäin tyttäreni (uimavalvojana toiminut myös) ainakin tuijottaa niitä ruutuja herkeämättä silloin kun on ruutuvuorossa - ja vahtii sekä lapsia että myös esimerkiksi vanhuksia ja vammaisia uimareita sieltä ruudulta...

Ehkä en sitten kirjoittanut tarpeeksi selkeästi. Ilman muuta olen itse vastuussa omista kupeitteni hetelmistä.

Mutta se valvoja oli netissä. Sinne koppiin oli suora näkyvyys lastenaltaalta ja kyllä se tyyppi selasi nettiä. Kas kummaa, ettei vielä plussan sivu ollut auki... :rolleyes:

Muistan kun itse lapsena kävin kavereiden kanssa uimahallissa. Minä ja vanhempi kavereistani oltiin 8-vuotiaita ja nuorempi kaveri 6-vuotias. Nuorin ui vain lyhyitä matkoja kerralla, enkä itsekään mikään huippu-uimari ollut, mutta hyvin meni, eikä kukaan tullut valittamaan.

[QUOTE="minni";29227735]Siis aivan järkyttävää toimintaa, sekä vanhemmilta, että uimahallin kassahenkilöltä!
Ja ei voi kyllä kuin ihmetellä tätä joidenkin vanhempian ajatusten tonavaa, millaisia tuotoksia sieltä ilmoille pukkaakaan...[/QUOTE]

Jos niillä oli uintikortit?

Yhteistyössä