Miten on mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yöperhonen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yöperhonen"

Vieras
Itse olen töissä, eikä silti ole varaa juosta ulkomailla jatkuvasti. Ystäväni on työtön ja käy Tallinnassa neljä kertaa vuodessa ostoksilla ja kerran vuodessa rantalomalla. En vain ymmärrä miten tämä on mahdollista.

Toiset osaa säästää ja käyttää ne matkoihin, toiset tuhlaavat rahat ties mihin tarpeettomaan krääsään.
Ps. Tallinnaan pääsee muutamalla kympillä ja ei äkkilähdötkään niin kalliita ole.

[QUOTE="...";29249839]Toiset osaa säästää ja käyttää ne matkoihin, toiset tuhlaavat rahat ties mihin tarpeettomaan krääsään.
Ps. Tallinnaan pääsee muutamalla kympillä ja ei äkkilähdötkään niin kalliita ole.[/QUOTE]

Siitä huolimatta minulla ei ole laittaa ostoksiin sellaisia summia monta kertaa vuodessa. Varsinkin kun maksan taloa. Krääsäähän hän sieltä tuo mukanaan.

Sä ehkä käytät rahasi fiksusti, asuntoon, autoon ja muihin "kestäviin" hankintoihin. Toinen taas elä halvemmin ja törsää rahansa matkailuun. Eipä siinä sen kummempaa.

Sä ehkä käytät rahasi fiksusti, asuntoon, autoon ja muihin "kestäviin" hankintoihin. Toinen taas elä halvemmin ja törsää rahansa matkailuun. Eipä siinä sen kummempaa.

Kyllä minäkin tahtoisin matkustelemaan mutta rahaa ei ole. Siksi onkin omituista, että ystäväni joka on työtön ja saa vielä matalinta Kelan päivärahaa matkustelee ja shoppailee minkä ehtii. Melkein tulee sellainen olo, että voisi itse myös heittäytyä työttömäksi niin voisi elää paljon leveämmin mitä nyt. En todellakaan ymmärrä sitä valitusta, että ei ole työttömillä rahaa jos voi huolettomasti vain tuhlata.

[QUOTE="yöperhonen";29250407]Kyllä minäkin tahtoisin matkustelemaan mutta rahaa ei ole. Siksi onkin omituista, että ystäväni joka on työtön ja saa vielä matalinta Kelan päivärahaa matkustelee ja shoppailee minkä ehtii. Melkein tulee sellainen olo, että voisi itse myös heittäytyä työttömäksi niin voisi elää paljon leveämmin mitä nyt. En todellakaan ymmärrä sitä valitusta, että ei ole työttömillä rahaa jos voi huolettomasti vain tuhlata.[/QUOTE]

Voi että.. Kyllä ystäväsi pitäisi ymmärtää lopettaa eläminen kun on kerran työtönkin - eikö hän tajua että joku (sinä) työssäkäyvä voisi olla kateellinen kun työtön tekeekin jotain muuta kuin syö pelkkää kaurapuuroa ja väliajat makaa liikkumatta paljaalla olohuoneen lattialla. Melko törkeää käytöstä, ei voi muuta sanoa..

[QUOTE="yöperhonen";29250322]Siitä huolimatta minulla ei ole laittaa ostoksiin sellaisia summia monta kertaa vuodessa. Varsinkin kun maksan taloa. Krääsäähän hän sieltä tuo mukanaan.[/QUOTE]

Valintoja. Täälläkin palstalla hehkutetaan omistusasumista. Ei ymmärretä että kaikki ei edes sellaista asumismuotoa halua, sillä se vie rahat.

Kyllä minäkin mielummin asuisin vuokralla ja käyttäisin rahaa kaikenmoiseen humputtamiseen kuin kituuttaisin omistusasunnossa. No onneksi tilanne se, että maksan asuntolainaa, mutta varaa on myös humputella.

Yhteistyössä