alan olemaan täynnä opettajan toimintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villikkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

villikkä

Vieras
Sen lisäksi että hän puuttuu asioihin jotka ei hänelle kuulu(eli.mm se mitä lapsi lukee kotona->aku ankkaa. se ei ole opettajan mielestä oikeaa lukemista).
joka tapauksessa viimesimpänä on pyytänyt minulle ilmoittamatta koulupalaveriin lapsen hoitavalta taholta sairaanhoitajan. sinänsähän minusta on mukavaa että hän tulee myös, se ei olekkaan se ongelma vaan se että minulle opettaja ei ole mitään asiasta tiedottanut, joo tälle hoitajalle opettaja oli kertonut että se on isompi verkostopalaveri ja minä olen koko ajan kuvitellut että kyseessä on vain tilannepäivityksestä, eli ei ole kerrottu sitäkään että kokous ei olekkaan vain opettajan ja ohjaajan kanssa. :O

miten tämä uusi opettaja kuvittelee että luottaisin häneen kun kaikki tehdään selän takana,kyse on kuitenkin minun lapsestani. Minusta siis asiat kulkee minun kauttani ellei erikseen ole muuta sovittu!

Kodin tehtävä on tukea oppimista. Opettaja toivoo, että lapsenne lukisi enemmän (jotta lukutaito kehittyisi), ja eihän sarjakuva ole sama asia kuin kirja (mutta parempi kuin ei mikään). Tarjoatteko te mitään muuta lukemista lapsellenne? Jos lasta ei kiinnosta, niin se on eri asia, mutta kyllä minä silti kannustaisin lukemaan muutakin. Varmasti löytyy kirjoja, jotka kiinnostaa lastanne.

Muuten olen kyllä samaa mieltä, että palaverien luonteesta olisi hyvä kertoa etukäteen.

Tutulta kuulostaa. Mun lapsella on hoitokontakti, käy lastenpsyk pkl toimintaterapiassa. Aluksi oli koulun kanssa iso vääntö ja jatkuvasti siitä, että minä olen se jonka kautta menee kaikki palaverien sopimiset, kaikki koulunkäyntiin sekä lapsen hoitoon liittyvät asiat muutenkin. Koulu kaappaa helposti homman ja alkaa mielellään hoitamaa asioita hoitotahon kanssa suoraan ohittaen lapsen huoltajan joka on kuitenkin päävastuussa lapsen elämästä, hoidosta ja koulunkäynnistä.
Minua yritettiin todella väkisin syrjäyttää lapsen hoidosta ja koulusta jopa kerrottiin mulle, että pitävät mielummin suoraan yhteyttä terapeuttiin, että jää ylimääräinen mutka pois. Ja siis se ylimäämäräinen mutka olen minä :kieh:
Pitkän ja sitkeän vääntämisen jälkeen olemme nyt tasapainossa ja kaikki tieto välittyy molempiin suuntiin niin kouluun kuin terapeutille minun kautta ja kaikki aikojen sopimiset lähtee myös minun kautta. Jos sovitaan palaveri niin minä olen se jonka kanssa asiasta neuvotellaan ensin. Tätä siis väännettiin 2 vuotta :D

[QUOTE="tii-";29255360]Kodin tehtävä on tukea oppimista. Opettaja toivoo, että lapsenne lukisi enemmän (jotta lukutaito kehittyisi), ja eihän sarjakuva ole sama asia kuin kirja (mutta parempi kuin ei mikään). Tarjoatteko te mitään muuta lukemista lapsellenne? Jos lasta ei kiinnosta, niin se on eri asia, mutta kyllä minä silti kannustaisin lukemaan muutakin. Varmasti löytyy kirjoja, jotka kiinnostaa lastanne.

Muuten olen kyllä samaa mieltä, että palaverien luonteesta olisi hyvä kertoa etukäteen.[/QUOTE]

no tuota lapsi on 3luokalla ja on osannut lukea sujuvasti 2,5vuotta.. yhtälailla lukutaito harjaantuu vaikka lukisi sanomalehteä. ihan vaan tiedoksi että muksulla on kaikki kouluaineet hallussa(luokan paras matikassa ja äikässä) että ei oo mitään perusteita.

sitäpaitsi lasta itteä sattuu kiinnostamaan eniten aku ankat ja roope sedät. koulu on koulua ja vapaa-aika vapaa-aikaa. miksi mun pitäs alkaa siis tanssimaan opettajan pillin mukaan kaikessa?

anna mulle faktaa: tutkimustietoa siitä että aku ankan lukeminen ei kehitä lukutaitoa yhtä hyvin kuin muu lukeminen. ei sun mustatuntuu tietoa joka ei pohjaudu mihinkää'n muuhn kuin omaan mielipiteeseesi,vaan oikeaa faktaa.

Tutulta kuulostaa. Mun lapsella on hoitokontakti, käy lastenpsyk pkl toimintaterapiassa. Aluksi oli koulun kanssa iso vääntö ja jatkuvasti siitä, että minä olen se jonka kautta menee kaikki palaverien sopimiset, kaikki koulunkäyntiin sekä lapsen hoitoon liittyvät asiat muutenkin. Koulu kaappaa helposti homman ja alkaa mielellään hoitamaa asioita hoitotahon kanssa suoraan ohittaen lapsen huoltajan joka on kuitenkin päävastuussa lapsen elämästä, hoidosta ja koulunkäynnistä.
Minua yritettiin todella väkisin syrjäyttää lapsen hoidosta ja koulusta jopa kerrottiin mulle, että pitävät mielummin suoraan yhteyttä terapeuttiin, että jää ylimääräinen mutka pois. Ja siis se ylimäämäräinen mutka olen minä :kieh:
Pitkän ja sitkeän vääntämisen jälkeen olemme nyt tasapainossa ja kaikki tieto välittyy molempiin suuntiin niin kouluun kuin terapeutille minun kautta ja kaikki aikojen sopimiset lähtee myös minun kautta. Jos sovitaan palaveri niin minä olen se jonka kanssa asiasta neuvotellaan ensin. Tätä siis väännettiin 2 vuotta :D

tuttua! en vaan ymmärrä mihin sillä tähdätään? loppupeleis kuitenkin päävastuu on vanhemmalla

Alkuperäinen kirjoittaja villikkä;29255708:
tuttua! en vaan ymmärrä mihin sillä tähdätään? loppupeleis kuitenkin päävastuu on vanhemmalla

Koetko sinä olevasi ainoa joka ymmärtää lapsesi parhaan? Vastustatko usein opettajien tai lastasi hoitavien henkilöiden ajatuksia?

Teksteistäsi saa sen käsityksen, että etsimällä etsit opettajasta virheitä. Opettajan tehtävä on opettaa lastasi mm. lukemaan ja sinun tehtäväsi on tukea opettajaa tässä. Aku Ankka on ihan ok lukemista, kunhan se ei ole ainoa, mitä lapsi lukee. Opettaja on siis aivan oikeassa pyrkiessään siihen, että lapsesi lukisi muutakin. Oma kirjoitustaitosi on ainakin sitä luokkaa, että luottaisin opettajasi arvioihin lapsesi kehittymistarpeista. En tarkoita sitä pahalla.

Sinuna pyytäisin nätisti opettajalta, että tiedottaa myös sinulle aina etukäteen, mitkä kaikki tahot ovat palavereihin tulossa. Ei siinä sen kummempaa.

Mitä ihme palavereita? Ei 70-luvulla ollut sellaista ajanhukkaa. Eikä vanhemmat vetäneet hernettä nenään, jos opettaja kehotti lasta lukemaan. Sehän on opettajan työtä. Curlingia on nyt vahvasti pelissä. Mimäminävanhemmat eivät käsitä, että se penttihillevi ei ole ainoa lapsi koulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja villikkä;29255708:

Näinpä :) itse tein todella suuren työn vakuutamalla koululle, että MINÄ olen se joka ottaa kantaa ja välittää tiedon ja on vastuussa lapsesta lapsen huoltajan ominaisuudessa. Hoitotaho ei ole päävastuussa vaan koti. Se ei meninannu koulussa mennä jakeluun ei sitten millään. Kaksi vuotta kun sitä on jankattu on se vihdoin auennut koulussakin. Jesss työvoitto!

Mitä ihme palavereita? Ei 70-luvulla ollut sellaista ajanhukkaa. Eikä vanhemmat vetäneet hernettä nenään, jos opettaja kehotti lasta lukemaan. Sehän on opettajan työtä. Curlingia on nyt vahvasti pelissä. Mimäminävanhemmat eivät käsitä, että se penttihillevi ei ole ainoa lapsi koulussa.

Kaikenlaisia palavereja, oppilashuoltoryhmä jne :) 70-luvulta on tultu eteenpäin :D

Koetko sinä olevasi ainoa joka ymmärtää lapsesi parhaan? Vastustatko usein opettajien tai lastasi hoitavien henkilöiden ajatuksia?

No olipa ihme kommentti. Päävastuu lapsesta on kotona. Se vaan joskus unohtuu koululta ja siltä hoitotaholtakin. Meillä on onneksi myös terapeutti sillä linjalla, että vastuu on kodin ja viestintä kulkee meidän kautta. Koululla se ei välillä meinaa millään mennä jakeluun ;)

Yhteistyössä