Mies tai nainen ystävänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyväuskoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyväuskoinen

Vieras
Voiko miehellä olla hyvänä ystävänä nainen tai toisinpäin jos toinen tai molemmat on kuitenkin omassa suhteessa ja lapsiakin on? Ihan oikeasti, voiko? Kenellä on? Vai liittyykö siihen aina joku syvempi juttu? Tunnetko itse niin vai epäiletkö että oikea syy paljastuu eli ihastuminen, seksi tai suhde? Mietin kun on vähän sellainen tilanne elämässä. Haluan uskoa hyvää kaikesta ja kaikille osapuolille. Suoraa ei viitsi kysyä vaikka nähdään usein ja ollaan tekemisissä paljon.

Kaikki tietämäni tapaukset ovat johtaneet siihen, että joku on mustasukkainen - oli syytä tai ei. Tai sitten on käynyt jotain muuta outoa, kuten että jompi kumpi kavereista, vaikka olisi varattu, ihastunut tms. Teoreettisesti uskon olevan mahdollista, mutta kuten sanottua, ei auta, vaikka lapsuudenkaverit ihan platonisina kamuina, jos kuitenkin jomman kumman partneri on kaveruutta vastaan. Siinä menee suhde tai kaveruus.

Viimeksi muokattu:
Ehkä voi olla.
Omalla kohdallani mennyt aina niin, että ne miehet ei sitten olekkaan niin puhtaasti kaveripohjalla liikkeellä, kuin ovat antaneet ymmärtää. Tai sitten mieli on muuttunut matkan varrella.

En nyt yleistä, mutta omakohtaiset kokemukset näyttää siltä, että näin naisena voi olla kyllä miehen ystävä ihan ilman mitää väristyksiä, ja miehetkin aika pitkään, mutta jossain vaiheessa ne miehet kumminkin, ainakin vähän yrittää kepillä jäätä. Mutta voihan olla, että meikeläiselle on vaan sattunut mölöpää miespuolisia ystäviä. ;) Niin ja olivatpa parisuhteessa tai eivät, niinkuin itsekin.

Haluan edelleen uskoa että voi. Omakohtaiset kokemukset sitten taas todistavat päinvastaista. Usein on joutunut pettymään ja ärsyyntymäänkin kun miehen puolelta siinä onkin ollut jotain tunnetta tai aikomusta. Tai naisenkin puolelta tietenkin voi näin olla.

En ole huomannut ongelmia. Joku on voinut ihastua mutta sellaisen voi selvittää puhumalla. Kumppanit voivat tuoda ongelmia kaveruuteen, kuten astrolabe sanoi.

Hmm, sanoisin, että voi, mutta kokemukset ikävä kyllä todistaa toisin. Pitkään olin hyvä ystävä yhden miespuolisen kanssa, mutta niinhän siinä kävi, että kun molemmat sinkkuuduttiin, eksyttiin sänkyyn. Nyt välit on enemmän tai vähemmän awkward, vaikka molemmat taas suhteissa ollaankin.
Muitakin miespuolisia kavereita on ollut, mutta lähestulkoon kaikki ovat ennemmin tai myöhemmin myöntäneet ihastuksensa. En kyllä ymmärrä miksi..

Hmm, sanoisin, että voi, mutta kokemukset ikävä kyllä todistaa toisin. Pitkään olin hyvä ystävä yhden miespuolisen kanssa, mutta niinhän siinä kävi, että kun molemmat sinkkuuduttiin, eksyttiin sänkyyn. Nyt välit on enemmän tai vähemmän awkward, vaikka molemmat taas suhteissa ollaankin.
Muitakin miespuolisia kavereita on ollut, mutta lähestulkoon kaikki ovat ennemmin tai myöhemmin myöntäneet ihastuksensa. En kyllä ymmärrä miksi..

Ai niinkun että:

En kyllä ymmärrä miksi :(

1611131.jpg

En ole huomannut ongelmia. Joku on voinut ihastua mutta sellaisen voi selvittää puhumalla. Kumppanit voivat tuoda ongelmia kaveruuteen, kuten astrolabe sanoi.

Ja siis eikö se sitten ollut ongelma, se naispuolinen kaveris, joka heti tyrkytti itteään sulle, kun minusta ensi kerran hälle mainitsit? Ihan normaalia kaveruutta vaan?

Miehen ja naisen kaveruus toimii - tyhjiössä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on/pekka30v;29263947:
Saman olen näin miehenä huomannut. Naispuolisten ystävien mies/poikaystävät poikkeuksetta hankaloittavat kaveruudesta siirtymistä seurusteluun/tapailuun. Tai edes yhdenillanjutuiksi.

Äijät pilaa aina kaiken... Tavalla tai toisella :)

Ja siis eikö se sitten ollut ongelma, se naispuolinen kaveris, joka heti tyrkytti itteään sulle, kun minusta ensi kerran hälle mainitsit? Ihan normaalia kaveruutta vaan?

Miehen ja naisen kaveruus toimii - tyhjiössä.

Sanoin hänelle että ei kiinnosta ja siten ainoaksi ongelmaksi jäi puolisot. Ymmärrän kyllä että puoliso tulee mustasukkaiseksi tuollaisesta.

Mun miehen paras ystävä on nainen. Ovat tunteneet ala-asteelta saakka. Mun yksi parhaista ystävistäni (se jota näen eniten) on mies.
Toimii. Ei puolin eikä toisin ongelmia. Nähdään yksin ja yhdessä, joskus kaikki yhdessä ja joskus ei ollenkaan.
Kaikki tahoillaan suhteissa/liitoissa ja hyvin tullaan juttuun.

Mies oli ystävänsä kanssa tossa keväällä katsomassa yhtä bändiä kauempana, itse hoidin kaikkia meidän lapsia sen aikaa.

Voi. Tiedän tapauksia, jossa kaveruus ei ole koskaan muuttunut mihinkään, kumpikaan ei ole koskaan ihastunut. Mulla on itsellä ollut vuosia parhaana ystävänä mies. Kun molemmat ollaan oltu sinkkuja, meillä on ollu vähän säpinää, mutta suhteeseen ei olla koskaan alettu, koska tiedetään, että siitä ei tulis mitään. Kun toisella tai jommalla kummalla on ollut puoliso, ei ole ikinä ollut mitään säpinää.

Hetki, puitte omia parisuhdeuttuja samalla palstalla? Ihanaa :D Kauanko olette seukanneet ja oletteko palstalla kohdanneet?

Itse aiheeseen. Mielestäni voi. Itselläni on hyvä ellei jopa paras ystävä mies. Työkuvioissa ollaan tavattu ja hetula lentää niin maan perskeleesi. Kumpikin on sittemmin "varautunut" mutta kumppanit on ihan mukana tässä jengissä :) Ei mitään ongelmaa.

Voi. Tiedän tapauksia, jossa kaveruus ei ole koskaan muuttunut mihinkään, kumpikaan ei ole koskaan ihastunut. Mulla on itsellä ollut vuosia parhaana ystävänä mies. Kun molemmat ollaan oltu sinkkuja, meillä on ollu vähän säpinää, mutta suhteeseen ei olla koskaan alettu, koska tiedetään, että siitä ei tulis mitään. Kun toisella tai jommalla kummalla on ollut puoliso, ei ole ikinä ollut mitään säpinää.

Siis tarkoitin tietysti, että kun toisella tai molemmilla on ollut puoliso :D

Mä vähän takerrun.

Jotain ylimääräisiä tunteita vähintään toisella teistä on toista kohtaan. Mielestäni tuo teidän ystävyyssuhde ei ole ihan viaton. Vai miten sen sanoisi.

Mä vähän takerrun.

Jotain ylimääräisiä tunteita vähintään toisella teistä on toista kohtaan. Mielestäni tuo teidän ystävyyssuhde ei ole ihan viaton. Vai miten sen sanoisi.

Sä saat ajatella ihan mitä itse haluat. Viatonta ei toki siinä mielessä, että jotain juttua meillä on ollut. Mutta se ei ole johtunut siitä, että olisi tunteita toista kohtaan vaan siitä, että se on kätevää kun saa sinkkunakin läheisyyttä jostakin. Tällä hetkellä ollaan taas molemmat sinkkuja, mutta aikaisemmat partnerit on kyllä tiennyt siitä, että ei me ihan viattomalla pohjalla olla tässä ystävyyssuhteessa ja silti eivät ole tulleet väliimme.

onpa Kiusallista , että puitte omia parisuhde sotkuja palstalla. No anyways ei ainakaan Omalle kohdalle ole sattunut miespuolista Kaveria,jota ei jossain Vaiheessa ole Osoittanut Kiinnostusta Johonkin enempään. Olin siis Varattu tai en.

Ja en todellakaan näytä tuolta Ken Gurun linkittämältä tytöItä (näyttäisikin)

sori isot kirjaimet Opettelen Käyttämään Samsung noten Kynää. Hauska peli :D

Tiedän ihmisiä jotka ovat hyviä ystäviä ja omalla miehellänikin on naispuolinen ex-työkaveri joka sattumalta sai samaan aikaan esikoisen kuin me eli ollaan oltu perheystäviä nyt jo pidempään. Tapaamme yleensä koko perheinä.

Mutta kokemusta on muustakin, nuorempana mulla oli yksi hyvä miespuolinen kaveri joka sitten kuintekin aina välillä halusi jotain muutakin. Seurustelua yritettiin lyhyen hetken aikaa eikä siitä mitään tullut.

Mulla on miespuolinen hyvä ystävä, eikä mitään ihastumista ole tapahtunut vaikka ollaan molemmat oltu sinkkuja. Hänen kautta tapasin mieheni viisi vuotta sitten, ollaan oltu 3 vuotta naimisissa ja meillä on lapsi. Mun kaverit on suurimmaksi osaksi miespuolisia, osa on yrittänyt olla enemmän kuin kaveri, osa ei.

• Tykkää
Reactions: Lispetti