Kun mies ahdistaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainainen ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainainen ahdistus

Vieras
Siis yhdessä monta vuotta oltu ja viime aikoina tuntunut että mieheni seura ja läheisyys vain ahdistaa minua:(en ikävöi,en kaipaa kosketustaan ja oon vaan hyvilläni jos johonkin lähtee,oon vaivautunut jos halailee tms.

Hyvä mies on ja ulkonäössä ei vikaa mutta silti jokin puuttuu,eikai tämmöstä pitäs tuntea??
En halua kuiteskaan erota kun lapsikin on ja muuten kaikki perusasiat hyvin,eli miten saada tunteet takaisin(vai saako niitä?)haluan siis yrittää!

Mies on minuun hulluna joten tuntuu pahalle itse näin tuntea:(

Voisit ehkä puhua asiasta hänelle. Läheisessä suhteessa kaikki tunteet on sallittuja, jos nyt ei jatkuvaksi ahdistamiseksi tms. mene. Läheiseltä ei tarvi salata mitään noin mieltä painavaa asiaa.

pelkään vain loukkaavani kun toinen on niin rakastanut ja itse sitten ei voi vastata samalla tavalla tunteisiin...harmittaa kun tämmöset tunteet ja ajatukset on koska muuten elämä pelittää ja perusasiat on hyvin;mies on hellä,hyvä isä,pitää musta huolen ja rakastaa,antaa kaikkensa-haluaisin itsekkin tuntea samoin miestä kohtaan.

toki välitän miehestä ja siksi haluankin rakastua mieheen uudestaan,toivon vaan että se onnistuu ja tämä ahdistus häviää...

[QUOTE="a p";29301247]pelkään vain loukkaavani kun toinen on niin rakastanut ja itse sitten ei voi vastata samalla tavalla tunteisiin...harmittaa kun tämmöset tunteet ja ajatukset on koska muuten elämä pelittää ja perusasiat on hyvin;mies on hellä,hyvä isä,pitää musta huolen ja rakastaa,antaa kaikkensa-haluaisin itsekkin tuntea samoin miestä kohtaan.

toki välitän miehestä ja siksi haluankin rakastua mieheen uudestaan,toivon vaan että se onnistuu ja tämä ahdistus häviää...[/QUOTE]

Mä vertasin sitä eroa samaks kuin koiranpennun tappamista paljain käsin. Ei ole helppoa erota ihmisestä joka palvoo toista.

niin tuntuu kun vetäisisin maton jalkojen alta monenkertaisesti jos sanoisin että en rakasta sua niin kuin sä mua,ja toisen haaveissa on elää yhdessä elämän loppuun asti:(

ero on ollut ajatuksissa mutta koska muuten asiat on hyvin niin haluan vielä yrittää,mutta toki pelottaa jos nää tunteet ei poistukkaan?eihän tästä sitten mitään tule,olla suhteessa vain toisen mieliksi:/

Ero on yleensä tuossa tilanteessa ainoa oikea ratkaisu. Ja tiedän mistä puhun.. Erosta on nyt lähes puolivuotta ja olen ollut niiiin paljon onnellisempi tämän jälkeen.
Eroprosessia kyllä pyörittelin mielessäni kauan - ehkä liiankin kauan. Meilläkin vajaa 2v taapero, joten lapsen takia siitä suhteesta yritin vielä pitää kiinni. Vaikeampaa juuri tästä asiasta teki lapsi sekä se että mies ei missään nimessä olisi halunnut erota.
Mutta minkäs sille voi jos ei tunteita ole toista kohtaan. Väärin se on myös olla suhteessa miehen kanssa jos ei ole itse täysillä mukana.. Tsemppiä koitokseen, ikinä ei ole oikea hetki erolle.

[QUOTE="a p";29301247]pelkään vain loukkaavani kun toinen on niin rakastanut ja itse sitten ei voi vastata samalla tavalla tunteisiin...harmittaa kun tämmöset tunteet ja ajatukset on koska muuten elämä pelittää ja perusasiat on hyvin;mies on hellä,hyvä isä,pitää musta huolen ja rakastaa,antaa kaikkensa-haluaisin itsekkin tuntea samoin miestä kohtaan.

toki välitän miehestä ja siksi haluankin rakastua mieheen uudestaan,toivon vaan että se onnistuu ja tämä ahdistus häviää...[/QUOTE]

Et sinä ainakaan minua loukkaisi :) Minä ymmärtäisin ettei rakas ihminenkään ole rakkaus-automaatti vaan joskus joku vaivaa niin ettei se rakastaminen tunnu yhtä hyvältä ja samalta kuin toisesta. Vain saduissa on aina rakkaus täysillä. Läheisen ja ymmärtäväisen miehen uskon ymmärtävän sinua. Vähän sama kuin suhteessa saa olla pahalla päällä jne. Se on vaan elämää kuitenkin ja siitähän se suhteen syvyys tulee.

Arvostan sitä ettet halua tuottaa tuskaa rakkaallesi. Mutta siitä ei edes ole kyse vaan rehellisyydestä. Ethän oikein voi nauttia miehen hellyysosoituksista tai seksistä jos susta tuntuu huonolta. Yleensä "hyvä mies", läheinen ja kärsivällinen, ymmärtää kyllä tällaisen ailahtelun. Musta se on jopa naiselle kuuluvaa :)

[QUOTE="mies";29301317]Et sinä ainakaan minua loukkaisi :) Minä ymmärtäisin ettei rakas ihminenkään ole rakkaus-automaatti vaan joskus joku vaivaa niin ettei se rakastaminen tunnu yhtä hyvältä ja samalta kuin toisesta. Vain saduissa on aina rakkaus täysillä. Läheisen ja ymmärtäväisen miehen uskon ymmärtävän sinua. Vähän sama kuin suhteessa saa olla pahalla päällä jne. Se on vaan elämää kuitenkin ja siitähän se suhteen syvyys tulee.

Arvostan sitä ettet halua tuottaa tuskaa rakkaallesi. Mutta siitä ei edes ole kyse vaan rehellisyydestä. Ethän oikein voi nauttia miehen hellyysosoituksista tai seksistä jos susta tuntuu huonolta. Yleensä "hyvä mies", läheinen ja kärsivällinen, ymmärtää kyllä tällaisen ailahtelun. Musta se on jopa naiselle kuuluvaa :)[/QUOTE]

todella hyvin ja osuvasti krjoitettu,kiitos:)keskustelen miehen kanssa,ei auta itsellään pitkään näitä ajatuksia pitää...mieskin sen ansaitsee.j en todellakaan loukata ja satuttaa halua,enkä yhteisiä vuosia ihan pienestä hukkaan heittää:)

[QUOTE="a p";29301346]todella hyvin ja osuvasti krjoitettu,kiitos:)keskustelen miehen kanssa,ei auta itsellään pitkään näitä ajatuksia pitää...mieskin sen ansaitsee.j en todellakaan loukata ja satuttaa halua,enkä yhteisiä vuosia ihan pienestä hukkaan heittää:)[/QUOTE]

Olet kyllä tosi hienon kuuloinen tyttö tai nainen, annan virtuaalihalauksen :-) Onnea matkaan. Hän ymmärtää, ettet halua loukata etkä mitätöidä hänen tunteitaan ja unelmiaan. Kun teet selväksi että haluat yhä olla mukana näissä kuten tähän asti ja rakastat yhä, olosi vain on ailahtanut hetkeksi, kuten joskus voi käydä. Ja muistat kiitollisuuden häntä kohtaan.

Rehellisyys on mulle tosi tärkeä arvo ja nykyään valitettavasti paikoin harvinaista. Se kuitenkin helpottaa. Se liittyy läheisyyteen kiinteästi. Ja kun asian esittää oikein ja vilpittömin mielin, melkein mitä vaan voi tunnustaa toiselle.

On järkyttävää miten kevyesti ihmiset suosittelee ero. Ihme porukkaa! Lapsi kantaa eron seurauksia koko elämänsä ja samoin aikuiset rikkoo itseään. Ala tietoisesti ajattelemaan positiivisa ajatuksia miehestäsi. Tunteet seuraavat ajatuksia, sitä saa mitä ruokkii! Puhu miehellesi menkää avioliittoleirille vaikka. Siellä on moni rakastunut uudelleen :) ei kannata uskoa mediamyllytystä eron puolesta. Rakastaa voi kuivienki aikojen jälkeen!

[QUOTE="A.p.";29301528]Mies, annatko munaa mulle jos eroan?[/QUOTE]

Haha! Sä et taida olla ap. Mut jos olisit niin kuulostat naiselta jota kyllä halukkaasti naisin vaikka yön ja olisin hyvä muutenkin. Jos ap sanoisi mulle jotain tuollaista niin sulkisin syliin ja lohduttaisin jos hän itkee :) Mut en ole naisen hyväksikäyttäjä eli en menis seksiin ellei hän haluais. Mutta jos haluais niin mielelläni. Tilanteen mukaan ihan.

[QUOTE="mies";29301590]Haha! Sä et taida olla ap. Mut jos olisit niin kuulostat naiselta jota kyllä halukkaasti naisin vaikka yön ja olisin hyvä muutenkin. Jos ap sanoisi mulle jotain tuollaista niin sulkisin syliin ja lohduttaisin jos hän itkee :) Mut en ole naisen hyväksikäyttäjä eli en menis seksiin ellei hän haluais. Mutta jos haluais niin mielelläni. Tilanteen mukaan ihan.[/QUOTE]

Kuulostat kyllä mahtavalta mieheltä:)t:oikea ap;)

ei nyt missään nimessä heti erota voi! Terapia ja sitä ennen kerrot miehelle miten tunnet. Sattaa olla että sun elämästä puuttuu jotain. eikä sinänsä liity mieheen joka on vaan sijaiskärsijä

Haha! Kiitos. Oot hienoimpia naisia mitä oon täällä nähnyt ketjun pohjalta. Sun tapaisia ei kaikki ole.

No, ens viikolla mun pitäis tutustua muutamiin naispuolisiin ihmisiin... :) En ehkä ehdi täällä niin pyöriä. Mut mulle on tosi kiva auttaa hädässä naista, sun tyylistä varsinkin :)

Yhteistyössä