Mies myymässä autoa ilman lupaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sandra"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sandra"

Vieras
Eli mies hankki auton 2009. Me alettiin seurustelemaan 2011. Ollaan siis seurusteltu 3 vuotta. Eilen mies sano että se aikoo vaihtaa auton koska nykyinen vie paljon bensaa. Sanoit etten anna sille lupaa että toi on ihan hyvä auto. Se sano ettei ole mun autoni. Mitä pitäis tehä? Ollaan oltu niin pitkään yhessä. Pitäskö mun hankkia lakimies tai ilmottaa poliisille?

[QUOTE="sandra";29303088]Eli mies hankki auton 2009. Me alettiin seurustelemaan 2011. Ollaan siis seurusteltu 3 vuotta. Eilen mies sano että se aikoo vaihtaa auton koska nykyinen vie paljon bensaa. Sanoit etten anna sille lupaa että toi on ihan hyvä auto. Se sano ettei ole mun autoni. Mitä pitäis tehä? Ollaan oltu niin pitkään yhessä. Pitäskö mun hankkia lakimies tai ilmottaa poliisille?[/QUOTE]

Kumman nimissä auto on ja kuka maksanut?

onneksi mulla on oma auto ja omissa nimissä niin saan tehdä sille mitä huvittaa ilman mieheni lupaa :D ei sulla ole oikein oikeutta siihen millään tavalla jos sun nimi ei siellä auton papereissa lue.

[QUOTE="sandra";29303138]En ymmärrä miks pitää tulla tänne puhumaan paskaa. Kiitos niille jotka vastas viisaasti. En tiedä kumman nimissä se on. En oo täyttäny mitään lappuja. Bensat oon joskus maksanu. En muuta.[/QUOTE]

Auto on siis miehen nimissä + vakuutukset. Jos sinä omistaisit auton niin sinun allekirjoitus olisi pyydetty johonkin. Ja jos mies on maksanut auton ja vakuutukset niin sinulla ei nyt vaan valitettavasti ole oikeutta vaatia mitään

[QUOTE="sandra";29303088]Eli mies hankki auton 2009. Me alettiin seurustelemaan 2011. Ollaan siis seurusteltu 3 vuotta. Eilen mies sano että se aikoo vaihtaa auton koska nykyinen vie paljon bensaa. Sanoit etten anna sille lupaa että toi on ihan hyvä auto. Se sano ettei ole mun autoni. Mitä pitäis tehä? Ollaan oltu niin pitkään yhessä. Pitäskö mun hankkia lakimies tai ilmottaa poliisille?[/QUOTE]

Jos ei osaa laskea kolmea vuotta vuodesta 2011 eteenpäin, en ihmettele ettei osaa laskea sitäkään että autohan on miehen ja hänen päätettävissä vaikka tekisi siitä ulkohuussin.

Ja sitten viesti itse AP:lle. Parempi provo ensi kerralla.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Mitä se sua haittaa, jos se sen auton vaihtaa, kai sä saisit sitäkin sitten käyttää, niinkuin tätä nykyistäkin?

Ei se sun lupia siihen kyllä tartte.

Osta sä se siltä, jos sä siitä niin tykkäät.

Jos mies on ostanut auton 2009 ja te olette alkaneet seurustella 2011, ei sulla kyllä ole mitään sanomista siihen että mies haluaa sen auton myydä. Siinä ei poliisit, lakimies eikä Karpo auta

Jos olisitte naimisissa niin mies ei voisi myydä autoa ilman sinun lupaa (vallinnanrajoitus), vaikka kuinka olisi pelkästään miehen nimissä. Mutta kun ette ole niin kyllä mies saa auton myydä ilman sinun suostumusta.. sanoit että on vaihtamassa autoa eli saisit joka tapauksessa toisen auton tilalle?

[QUOTE="sandra";29303138]En ymmärrä miks pitää tulla tänne puhumaan paskaa. Kiitos niille jotka vastas viisaasti. En tiedä kumman nimissä se on. En oo täyttäny mitään lappuja. Bensat oon joskus maksanu. En muuta.[/QUOTE]

Jos et ole täyttänyt mitään lappuja autoon liittyen niin sulla ei ole silloin mitään nokan koputtamista äijäs autoon, se voi tehdä autollensa mitä lystää sulta lupaa kyselemättä.

Jos ette olleet edes yhdessä autoa ostaessa, niin tod.näk. mies on sen maksanut. Auto on ilm. rah.yhtiön tai miehen nimissä, jos siitä ei oo tehty omistajanvaihdosta Sinulle. Avoliitto/seurustelusuhde = Miehen oma auto, ja saa myydä lain mukaan sen ihan niin kuin itse haluaa.

[QUOTE="ville";29303241]En voi uskoa, että ap:n kaltaisia tolvanoita on oikeasti olemassa. Tämän on pakko olla päivän porvoolainen.[/QUOTE]

Provo tai sitten se vaan on oikeasti niin yksinkertainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;29303205:
Jos olisitte naimisissa niin mies ei voisi myydä autoa ilman sinun lupaa (vallinnanrajoitus), vaikka kuinka olisi pelkästään miehen nimissä. Mutta kun ette ole niin kyllä mies saa auton myydä ilman sinun suostumusta.. sanoit että on vaihtamassa autoa eli saisit joka tapauksessa toisen auton tilalle?

Miten niin ei voisi? Eikö se koske ainoastaan asuntoa ja sen irtaimistoa? Muuten omissa nimissä olevan omaisuuden saa myydä ilman puolison lupaa.

Miksi hitos autoa ei Sais myydä pois, miehen omaisuuttahan Se on? Käsittääkseni naimisissa ollessa ei saa myydä kiinteistöä ilman puolison lupaa mut ite ollaan vissii lakeja rikottu useasti kun omissa nimissä olleet autot on aina myyty lupia kyselemättä toiselta. Ei nyt puoliso hallinnoi kaikkea.. Erossakin ilman ehtoa Saa pitää omansa mut ahneille tasinkoa joutuu maksaan. Outo, pakko olla provo.. Kuinka Se auto kuuluis mitenkään ap:lle?

Yhteistyössä