Lapsen harrastuksiin menee kuukaudessa noin 200 euroa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Lapsen isä maksaa elareita 180 euroa. Muuten ei osallistu eli ei osta edes synttäri-tai joululahjoja. Ei ikinä ostanut. Tapaa lastaan pari kertaa vuodessa.

Mulla on paljon huonommat tulot kuin lapsen isällä. Mutta itsepähän olen suostunut noin kalliiseen harrastukseen. Harrastuksia on kolme, joista tuo summa tulee. Yksi niistä vain kallis.

En mä kyllä ole lapsen isälle edes kertonut kuinka paljon lapsen harrastuksen maksaa. Mutta pointti tässä on se, että jotkut ajattelee että tuo 180 euroa on jotenkin paljon ja kattaa edes puoliksi lapsesta tulevat menot.

Lapsella on myös lemmikki ja menee siihenkin rahaa ja tietysti lapsella pitää olla oma huonekin. Minä tietysti maksan kaikki kouluun liittyvät menot, sekä tietysti vapaa-ajan.

Toisaalta ymmärrän lapsen isääkin, ei varmasti huvita laittaa kaikkia rahojaan lapseen. No mutta valinta kysymyksiä, isällä riittää varmasti ylimääräistä rahaa omiin menoihin, mutta minulla ei.

Sellasii ne jotkut ihmiset on. On myös olemassa paljon erilaisia ihmisiä kuin sinun lastesi isä. Kuten esimerkiksi kaverini joka päätti välittömästi omasta halustaan lisätä elatustukea eksälleen kun kuuli, että eksä oli jäänyt työttömäksi.

Elämä on laiffii.

[QUOTE="alkup.";29317185]No valinnut ja valinnut. Mielestäni en (koska raskaaksi tuleminen ei suunniteltu), tosin raskauden jatkaminen ja lapsen saaminen oli ihan oma valintani.[/QUOTE]

Ymmärrän sitten miestä. Ketään ei voi pakottaa kunnolliseksi isäksi.

Lapsellehan isässä merkitsee muu kuin raha :)
Äidille taitaa nyt merkitä raha.
Turha narista vuosien päästä, kun vahinko on tapahtunut, lapsi synnytetty ja elätetty.

Lapsi tarvitsee isäänsä ihan muuhun kuin harrastuksiinsa.
Helppohan se on nyt äidin narista, vuosien kuluttua, kun tekee tiukkaa.

Kuten itse totesit, valintakysymyksiä:

Olet itse valinnut lapsellesi isän. Tai ainakin valinnut pitää vahingon, jota isä ilmeisesti ei mitenkään riemusta kiljuen ole halunnut.

Olet itse myöntynyt tai jopa ehdottanut lapselle näitä harrastuksia, vaikka varmasti halvempiakin ihan hyviä harrastuksia on olemassa.

Olet itse suostunut lemmikkiin.

Olet itse jättänyt kertomatta lapsen isälle harrastuksista (ja lemmikistä?) siitä huolimatta, että isä saattaisi jopa osallistua jos olisi tietoinen.

Mikä on ongelma??

Sitä tosin ihmettelen, että jos lapsen isä kerran tienaa hyvin, niin kuinka elarit on noin pienet? Johan Kelan minimielatustuki on 150€/sierainpari, eikä toi ole montaa kymppiä yli sen, että varmaan kannattaa tarkistuttaa/laskettaa uusiksi ne jossain vaiheessa, jos rahatilanne noin hiertää ja isällä niin hyvät tulot on.

Lapsellehan isässä merkitsee muu kuin raha :)
Äidille taitaa nyt merkitä raha.
Turha narista vuosien päästä, kun vahinko on tapahtunut, lapsi synnytetty ja elätetty.

Lapsi tarvitsee isäänsä ihan muuhun kuin harrastuksiinsa.
Helppohan se on nyt äidin narista, vuosien kuluttua, kun tekee tiukkaa.

Olet oikeassa, ettei lapsen isä merkitse minulle juuri mitään. Jos joku seikka pitää valita, niin se on sitten se raha, jonka saan käyttää lapseeni.

[QUOTE="alkup.";29317330]Olet oikeassa, ettei lapsen isä merkitse minulle juuri mitään. Jos joku seikka pitää valita, niin se on sitten se raha, jonka saan käyttää lapseeni.[/QUOTE]

No voi voi. Eiköhän äidit yleensä halua lapselleen turvallisen vanhemman rahan sijasta mutta poikkeuksiakin on.

Kuten itse totesit, valintakysymyksiä:

Olet itse valinnut lapsellesi isän. Tai ainakin valinnut pitää vahingon, jota isä ilmeisesti ei mitenkään riemusta kiljuen ole halunnut.

Olet itse myöntynyt tai jopa ehdottanut lapselle näitä harrastuksia, vaikka varmasti halvempiakin ihan hyviä harrastuksia on olemassa.

Olet itse suostunut lemmikkiin.

Olet itse jättänyt kertomatta lapsen isälle harrastuksista (ja lemmikistä?) siitä huolimatta, että isä saattaisi jopa osallistua jos olisi tietoinen.

Mikä on ongelma??

Sitä tosin ihmettelen, että jos lapsen isä kerran tienaa hyvin, niin kuinka elarit on noin pienet? Johan Kelan minimielatustuki on 150€/sierainpari, eikä toi ole montaa kymppiä yli sen, että varmaan kannattaa tarkistuttaa/laskettaa uusiksi ne jossain vaiheessa, jos rahatilanne noin hiertää ja isällä niin hyvät tulot on.

Me olemme yhdessä sopineet. Otetaan huomioon, että hän maksoi alussa elatusta 150 euroa ja pyysin korotusta, koska lapsi vanhempi (kuluttaa enemmän) ja muutenkin eläminen kallistunut. Lapsen isällä ei ole erityisen kovat tulot, vaan paremmat kuin minulla. Minulla erityisen huonot.

Ärsyttää kun lapsestani puhutaan vahinkona. Lapseni ei ole vahinko, joten olisi mukavaa jos ette kirjoittaisi hänestä niin.

No voi voi. Eiköhän äidit yleensä halua lapselleen turvallisen vanhemman rahan sijasta mutta poikkeuksiakin on.

Kyllä lapsen isä saisi olla lapselle turvallinen, hyvä ja läsnä oleva isä, jos vaan haluaisi. Mutta kun hän haluaa koko paketin, tai mielellään vain minut ja lapsi tulee siinä sivussa. Joten voinet ymmärtää miten vähän arvostan tuollaista. Ehkä ajattelisin hänestä erilailla, jos lapsi tulisi hänelle ykkosenä.

Onhan se surullista ja kauheaa, että isää ei kiinnosta lapsesi. Mutta mitä me tai kukaan sille voimme? Ei yhtään mitään.

On luultavasti parasta vain hyväksyä tosiasiat ja mennä eteenpäin, eikä jäädä surkuttelemaan tilannetta. Varsinkaan uhriutua ja ruveta marttyyriksi.

[QUOTE="alkup.";29317367]Me olemme yhdessä sopineet. Otetaan huomioon, että hän maksoi alussa elatusta 150 euroa ja pyysin korotusta, koska lapsi vanhempi (kuluttaa enemmän) ja muutenkin eläminen kallistunut. Lapsen isällä ei ole erityisen kovat tulot, vaan paremmat kuin minulla. Minulla erityisen huonot.

Ärsyttää kun lapsestani puhutaan vahinkona. Lapseni ei ole vahinko, joten olisi mukavaa jos ette kirjoittaisi hänestä niin.[/QUOTE]

Onko suunnittelematon sitten parempi sana? Valinta on joka tapauksessa ollut omasi, ainakin teksteistäsi saa sen kuvan että olet yh ihan oman valintasi seurauksena, olet alusta asti tiennyt että isällä ei ehkä ole intoa ainakaan läsnäolollaan osallstua lapsen elämään, ja rahankin kanssa niin ja näin?
Silloin sä olet tiennyt alusta asti, että sä et voi sille lapselle tarjota kaikkea lapsen/sun haluamaa, ja sen asian kanssa on elettävä.

Toinen vaihtoehtohan on aina tehdä sille omalle tulotasolleen jotain sen sijaan, että itkee lapsen isän rahojen perään varsinkin, jos se osallistumattomuus on jo positiivisesta testistä asti ollut tiedossa. Mutta sehän tuntuu monelle olevan täysin poissuljettu vaihtoehto...

Kolmas vaihtoehto on joko kysyä isältä enemmän rahaa jos ne keskenään on sovittu, tai laskettaa ne elarit ihan virallisesti siellä lastenvalvojalla, sen enempää isä kuin lastenvalvojakaan ei varmasti täältä palstalta sitä hammastenkiristelyä tule lukemaan.

[QUOTE="alkup.";29317418]Mä en oikein tykkää noin sydämettömistä ihmisistä, jotka tosta vaan voisi tehdä abortin.[/QUOTE]Minua taas suututtavat ihmiset, jotka synnyttävät lapsia köyhyyteen ja sairauteen, rikkinäisiin perheisiin, paljon sinun tilannettasi huonompiin oloihin. Mutta meitä on toki moneen junaan.

Yhteistyössä