[QUOTE="xxx";29327769]Entäpä yksinhuoltaja-vanhempi. Oma vanhempi lapsesi esiintyy seuraavaksi, pikkusisarus ei malta olla enää paikoillaan. Onko oikein vanhempaa sisarusta kohtaan poistua salista, pienemmän kanssa? Esitykset on niille lapsille tosi tärkeitä ja varmaan tulee sille toiselle suru, jos vanhempi ei olekaan katsomassa?
Aikuisten pitäisi osata käyttäytyä ko. tilanteissa ja tietysti lastenkin. Mutta niitä asioita pitäisi punnita sen toisenkin kannalta.. Pyrkiä viihdyttämään ja käydä hetki välissä muualla, mutta kait sen oman toisen lapsen esityksen voi katsoa, vaikka nuorempi konttaisikin vieressä ja lähteä sitten pois?
Aina ei ole mahdollista saada sitä toista vanhempaa mukaan, eikä meillä olleet isovanhemmat tms. tervetulleita juhlaan. Mitä siinä sitten pitäisi tehdä? Itse ymmärrän ihan hyvin, että aina ei voi poistua. Tahallinen huono käytös on asia erikseen, jos ei poistu edes sen oman lapsen esityksen jälkeen.
PS. En ole yksinhuoltaja, ja olen tarpeen vaatiessa poistunut, kun on ollut se toinenkin vanhempi mukana. Mutta eipä sitäkään hyvällä katsottu, kun taapero 1.5v selasi kirkossa hiljakseen kirjaa eräissä hääjuhlissa..[/QUOTE]
Näinpä juuri. Mulla ei ole hoitajaa pienimmälle, kun on isompien joulujuhla eli jos tahdon mennä, tulee 1v9kk mukaan myös. On erittäin vilkas, mutta "kiltti", ei viihdy paikoillaan muttei toisaalta kilju, hypi, revi mitään tms. Olen katsonut omien lasteni esitykset ja mieluummin päästänyt pienen kävelemään käytävälle kuin pitänyt väkisin sylissä (= takuuvarma huuto, vaikka kuinka syöttäisi rusinaa tai piparia). Ei ole ollut ainoa eikä aiheuttanut mitään hämminkiä. Ensi vuonna istuu jo pidempään paikoillaan ja sitä seuraavana koko joulujuhlan ajan.
Lapsillani on käytöstavat kohdillaan ja heitä kehutaan valtavasti siitä hyvästä

Aika aikaansa kutakin, sano..