Kiitos kaupan kassa joka puutuit uusavuttoman vanhemman ostopäätökseen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattikasvattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kaikenlaista";29342317]Voi elämä!!! Perheessähän olisi voinut olla isompi lapsi, jolle elokuva olisi tullut joululahjaksi.[/QUOTE]

No etkö tajua, että ei ollut. Kun pikkupiltti nosti valtavan metelin, kun ei saanut leffaa.

[QUOTE="a p";29342320]No etkö tajua, että ei ollut. Kun pikkupiltti nosti valtavan metelin, kun ei saanut leffaa.[/QUOTE]

Missä noin sanottiin? Että nosti valtavan metelin?

Mun mielestä tää holhousyhteiskunta alkaa mennä liian pitkälle. Seuraavaksi kassat voisi kieltäytyä myymästä eineksiä ja herkkuja lihaville, varsinkin jos mukana on lihavia lapsia. Tupakkaa ja kaljaa ei todellakaan tarvitsisi myydä kellekään, jolla on lapsia jne. Voi luoja sentään...

[QUOTE="Kaikenlaista";29342317]Voi elämä!!! Perheessähän olisi voinut olla isompi lapsi, jolle elokuva olisi tullut joululahjaksi.[/QUOTE]

No kun ei ollut, vaan lapsi oli valinnut elokuvan itselleen kannen perusteella.

Että kehtaakin tuo typerä mamma valittaa vielä julkisesti asiasta, vaikka itse on mokannut pahasti. Vanhemman tehtävä on kertoa lapselle, mikä on sallittua ja ei.

Ottamatta sen enempää kantaa siihen kuuluuko kassan tarkistaa filmejä myydessään perheen lasten iät, ihanko tosissaan nykyään otetaan yhteyttä iltapäivälehtiin heti kun ollaan vähänkin tyytymättömiä johonkin palveluun?? Alkaa olla melkoisen vaikeaa olla millään asiakaspalvelualalla kun heti sen jälkeen kun on asiakkaalle sanottu se "ei" tulee pomolle soitto jostain iltapäivälehdestä.

(Lisäksi käsittämätöntä sekin miten herkkiä lapset ovat; joka tarinassa ne muksut pelästyy ja järkyttyy kun joku kieltää niiltä jotain...)

[QUOTE="voi elämä";29342330]No kun ei ollut, vaan lapsi oli valinnut elokuvan itselleen kannen perusteella.

Että kehtaakin tuo typerä mamma valittaa vielä julkisesti asiasta, vaikka itse on mokannut pahasti. Vanhemman tehtävä on kertoa lapselle, mikä on sallittua ja ei.[/QUOTE]

Mokannut pahasti? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D HUUTONAURUA

Taitaa sullakin raukalla olla elämän realiteetit aika pahasti hakusessa, jos tuo oli "pahasti mokaamista" vanhempana. Otappa se lusikka pois perseestä niin helpottaa.

Kiitos aamun nauruista.

• Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Ottamatta sen enempää kantaa siihen kuuluuko kassan tarkistaa filmejä myydessään perheen lasten iät, ihanko tosissaan nykyään otetaan yhteyttä iltapäivälehtiin heti kun ollaan vähänkin tyytymättömiä johonkin palveluun?? Alkaa olla melkoisen vaikeaa olla millään asiakaspalvelualalla kun heti sen jälkeen kun on asiakkaalle sanottu se "ei" tulee pomolle soitto jostain iltapäivälehdestä.

(Lisäksi käsittämätöntä sekin miten herkkiä lapset ovat; joka tarinassa ne muksut pelästyy ja järkyttyy kun joku kieltää niiltä jotain...)

Samaa mieltä koko sydämestäni!

Kapupan kassa ei myynyt alle 7 -vuotiailta kiellettyä elokuvaa 4 -vuotiaalle ja äiskälleen. Olisipa enemmänkin valtuuksia laittaa uusavuttomat vanhemmat ruotuun, niin meille kasvaisi terveempiä lapsia.

Olen lähes masentunut kun näen niin paljon sitä, että lapset määräävät täysin, mitä perheessä tehdään.

Lapsiperheelle ei myyty lastenelokuvaa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mitä muuta pitäisi kodeista holhouksen nimissä takavarikoida, ettei "koska se olisi voinut joutua liian nuoren katsojan käsiin."? Tupakat, alkoholi, seksiin liittyvät tavarat, veitset? Nekin voivat kotona "joutua liian nuoren käsiin". Naurettavaa.

No huh huh.. K7 elokuviinkin saa pienemmän viedä aikuisen seurassa. Kyllä minun 5v katsoo esim. Niko lentäjänpoikaa joka on K7 ja ihan lasten elokuva on. Peruste ikärajalle oli muistaakseni et ne sudet on pelottavia. No.. Susia kyllä kannattaakin pelätä :whistle:

• Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
[QUOTE="äiti88";29342344]Mokannut pahasti? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D HUUTONAURUA

Taitaa sullakin raukalla olla elämän realiteetit aika pahasti hakusessa, jos tuo oli "pahasti mokaamista" vanhempana. Otappa se lusikka pois perseestä niin helpottaa.

Kiitos aamun nauruista.[/QUOTE]

Mun mielestä se mokaaminen tapahtui siinä, että otti yhteyttä iltapäivälehtiin. Teki itestään ihan naurunalaisen. Ei saatu lehvaa, yhyyyyyy....

Wt-mamma, ihan selkeästi, kasvatusasiat ihan hukassa. Lapsi saa varmaan GTA:n joululahjaksi, kun sen nyt vaaan haluuuuuu......

[QUOTE="äiti88";29342386]pysyppä asiassa :D Lasten piirretystä on vielä aika pitkä matka GTA:han.[/QUOTE]

Nyt tämä wt-mamma on tullut palstallekin meuhkaamaan. Voi pyhä jysäys. En enää yhtään ihmettele, mistä niitä huonokäytöksisiä pikkupenskoja sikiää.

Voi pyhyy. Ideana on kuitenkin se että suojellaan lapsia. Ei ole paljoa keinoja säädellä näitäkään ikärajoja, muuta kuin ottaa pois jos näkee tuotteen liian nuorella. Moni aikuinen tämän jo ymmärtää ja ottaa vastuun itse ostamalla pelit alaikäisille lapsilleen tai lapsi on ilman.

Ei luulisi olevan ylläripylläri että kaupat vahtii ikärajoja.

Nykyään julkisuudella uhkaillaan aika useassa tapauksessa jossa asiat ei mene niinkuin asiakas haluaa. Joissakin jutuissa se on ihan ok, mutta oliko tämä nyt uutisoinnin arvoista? Samoin kuin se kun joku oli ilmeisesti ottanut lehteen yhteyttä kun hänen hernepussissa oli ollu joku yks porkkanan palanen..

Tuntuu, että tarvitsiko tuosta nyt tehdä kauheeta numeroo, ois mamma käyny ostamassa leffan joku kerta yksin ja sillä selvä, nielly tappionsa kun kassa ei myynykkään. Itellä ois kans saattanu jäädä haavi auki jos kassa ois alkanu lasten ikää kysellä ja ois jättäny myymättä, mutta elämä ois jatkunu kuitenkin :) Tässä elämässä kun ei muutenkaan aina saa mit haluaa.

Mun mielestä 4-vuotiaan ei tarvitse katsoa k7 elokuvia. On ne ikärajat ihan tarkoituksella säädetty. Kyllä kassa voi ihan aiheesta olettaa, että elokuva on tulossa pikkupojalle, jos se on hänen kädessään. Eiköhän tilanteessa olisi myös joustettu, jos äiti olisi selittänyt, että elokuva tulee isoveljelle tms. Näinhän tilanne ei ole.

Yhteistyössä