Vihervasemisto rötösteli taas Tampereella!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunnon kanslainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="antimateria";29466733]Niin, mitä vikaa toisen omaisuuden luvattomassa käytössä voi olla...[/QUOTE]
Kyllä jos minun tontillani olisi ränsistynyt rakennus jolle minulla ei olisi käyttöä, saisi siellä oleskella.

[QUOTE="Noh";29466742]Kyllä jos minun tontillani olisi ränsistynyt rakennus jolle minulla ei olisi käyttöä, saisi siellä oleskella.[/QUOTE]

Aivan varmasti. Juu juu.

[QUOTE="Noh";29466742]Kyllä jos minun tontillani olisi ränsistynyt rakennus jolle minulla ei olisi käyttöä, saisi siellä oleskella.[/QUOTE]

Niin, mutta saako muuta sinun omaisuutta ottaa käyttöön ilman lupaa?

Entä rikkoa ikkunat sisäänpäästäksesi ?

[QUOTE="Niin";29466759]No kerroppa uuno mikä ongelma siinä olisi?[/QUOTE]

no olisko semmonen ongelma että tuo ränsistyny rakennus tönöttää arvokkaalla tontilla johon omistaja haluaisi rakentaa jotain ihan muuta

ei ne talonvaltaajat koskaan valtaile syrjäseuduilla olevia hökkeleitä vaikka niissä kyllä sais pössytellä ihan mielin määrin

Mikä vihervasemmisto? Missä sanotaan noiden valtaajien puoluetaustasta yhtään mitään?

Tamperelaisena vituttavat myös tarrat, joita joku laittaa tagien viereen ja joissa lukee: "Tämänkin tagin teille tarjoaa vasemmistonuoret". Yksikään mun tuntemani vasemmistolainen ei harrasta toisten omaisuuden tuhoamista.Ja tiedoksenne: yksi aktiivisimmista tagien tekijöistä on Rela-niminen porukka, joka koostuu keski-ikäisistä pulsumiehistä.

[QUOTE="antimateria";29466772]Niin, mutta saako muuta sinun omaisuutta ottaa käyttöön ilman lupaa?[/QUOTE]
"Kysykää multa lupa sen purkutuomion saaneen hökkelin käytölle tai suutun!"

[QUOTE="suvaitsevainen";29466785]Entä rikkoa ikkunat sisäänpäästäksesi ?[/QUOTE]
Ne lasithan menee rikki jokatapauksessa kun rakennus puretaan.
Mutta toki mukavampihan se on oleilla siellä kun ikkunat on ehjät ja ovesta rikottu lukko.

no olisko semmonen ongelma että tuo ränsistyny rakennus tönöttää arvokkaalla tontilla johon omistaja haluaisi rakentaa jotain ihan muuta

ei ne talonvaltaajat koskaan valtaile syrjäseuduilla olevia hökkeleitä vaikka niissä kyllä sais pössytellä ihan mielin määrin
En minä näe tuossa mitään estettä etteikö omistaja voisi siihen edelleenkin rakentaa tilalle jotain muuta.

Koskaan en ole kuullut minkään hökkelin omistajan kiroavan että hitto kun ei viitsi tuota paskaläjää purkaa kun haluaisin rakentaa siihen jotain uutta, ei vaan millään viitsi.

[QUOTE="Noh";29466824]"Kysykää multa lupa sen purkutuomion saaneen hökkelin käytölle tai suutun!"[/QUOTE]

Olisit edes yrittänyt vastata yksinkertaiseen kysymykseen.

[QUOTE="Noh";29466834]Ne lasithan menee rikki jokatapauksessa kun rakennus puretaan.
Mutta toki mukavampihan se on oleilla siellä kun ikkunat on ehjät ja ovesta rikottu lukko.[/QUOTE]

Eipä välttämättä, hyvin useasta vanhasta purkutalosta otetaan talteen kaikki mahdollinen ehjä ja hyväkuntoinen tavara, esim ikkunat, ovet, koristeelliset listat, kahvat, nupit...

Ne ovat "kuumaa kamaa" remontoijille, jotka remontoivat vanhaa taloa vanhaa kunnioittaen.

[QUOTE="antimateria";29466848]Olisit edes yrittänyt vastata yksinkertaiseen kysymykseen.[/QUOTE]
Minähän vastasin, en minä sille mitään voi jos et osaa lukea rivien välistä.

[QUOTE="rakentaja";29466855]Eipä välttämättä, hyvin useasta vanhasta purkutalosta otetaan talteen kaikki mahdollinen ehjä ja hyväkuntoinen tavara, esim ikkunat, ovet, koristeelliset listat, kahvat, nupit...

Ne ovat "kuumaa kamaa" remontoijille, jotka remontoivat vanhaa taloa vanhaa kunnioittaen.[/QUOTE]
Onhan siellä vielä loput lasit ehjinä, ei muutaku purkamaan ja myymään.

Tästä vinkumisesta tulee mieleen ihan pikkulapset jotka haluaa aina juuri sen lelun minkä joku toinen ottaa käteensä, ihan vaan koska se on MINUN LELU!
Ja tyypilliseen pikkulapsen tapaan, lelun saadessaan se unohtuu heti ja sitten halutaankin jo sitä seuraavaa lelua jonka toinen on ottanut käteensä.

[QUOTE="Joo";29466892]Onhan siellä vielä loput lasit ehjinä, ei muutaku purkamaan ja myymään.

Tästä vinkumisesta tulee mieleen ihan pikkulapset jotka haluaa aina juuri sen lelun minkä joku toinen ottaa käteensä, ihan vaan koska se on MINUN LELU!
Ja tyypilliseen pikkulapsen tapaan, lelun saadessaan se unohtuu heti ja sitten halutaankin jo sitä seuraavaa lelua jonka toinen on ottanut käteensä.[/QUOTE]

Minä olen käynyt katsomassa vallattuja taloja, joista on hajotettu jokainen asia mikä on ollut vähääkään ehjä, kustu nurkkiin ja maalattu seinät täyteen pillun kuvia.

Aina sen asunnon, auton, tontin tai lelun joku omistaa. Ei se, että joku on hetken käyttämättä tarkoita sitä, että sen saa kuka hyvänsä, missä hyvänsä ottaa käyttöönsä.

Se on luvaton käyttöönotto, joskus jopa varkaus. Rikos.

[QUOTE="Joo";29466892]Onhan siellä vielä loput lasit ehjinä, ei muutaku purkamaan ja myymään.

Ja tyypilliseen pikkulapsen tapaan, lelun saadessaan se unohtuu heti ja sitten halutaankin jo sitä seuraavaa lelua jonka toinen on ottanut käteensä.[/QUOTE]

Sulla ei lapsena ollut omia leluja, vaan varastit muilta lapsilta leikkikalusi.

[QUOTE="rakentaja";29466909]Minä olen käynyt katsomassa vallattuja taloja, joista on hajotettu jokainen asia mikä on ollut vähääkään ehjä, kustu nurkkiin ja maalattu seinät täyteen pillun kuvia.

Aina sen asunnon, auton, tontin tai lelun joku omistaa. Ei se, että joku on hetken käyttämättä tarkoita sitä, että sen saa kuka hyvänsä, missä hyvänsä ottaa käyttöönsä.

Se on luvaton käyttöönotto, joskus jopa varkaus. Rikos.[/QUOTE]
Minä taasen olen käynyt vain sellaisissa vallatuissa taloissa joissa ihmiset asuu, ei todellakaan ole mitään nurkkia kustu ja paikkoja rikottu.
Katsos kun jonkun hökkelin palasiksi laittaminen ihan huvin vuoksi ei ole yhtäkuin talonvaltaus.

Hetken käyttämättä, no kerro nyt sitten milloin ja mihin käyttöön ko. hökkeli oli tarkoitus ottaa ennenkuin kamalat ihmiset ottivat sen käyttöönsä?

Barcelonassa on keskustassakin vallattuja taloja, asuttujen talojen seassa.
Enkä niissäkään haistanut pissaa nurkissa.

Uusimmat

Yhteistyössä