Mitä mieltä olet tulevasta takkaverosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takkavero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lopeta hengittäminen;29479606:
Lopeta hengittäminen, siitä tulee päästöjä.

Puusta tulee päästöjä poltettaessa, tai kun se aikanaan maatuu: pitäisikö saastuttavat puut kieltää?

katoppa vaan niin kohta VVM hankkii tietokone-ohjelman joka pystyy satelliittikuvista päättelemään kuinka paljon missäkin palstassa maatuu puuta ja ei muutaku kun lahomisvero maanomistajalle

puulämmitysverossahan ei ole kyse siitä, onko se lämmittäjälle ilmaista/helppoa vai ei vaan pikemminkin siitä, mikä on verokarhun saalis po. lämmitysmuodosta

sen pitäisi siis mielestäni olla megawattituntia kohden suunnalleen samalla pallokentällä kuin esim. kaukolämmössä

Joo kyllä mä sen verotuksen tavallaan ihan ymmärrän ja ne perustelut sen takana, mutta tuntuu, että tosi monella keskusteluun osallistujalla (enkä nyt tarkoita pelkästään tätä viestiketjua) ei tunnu olevan ihan puulämmityksen realiteetit kohdillaan :) Eihän se puilla lämmittäminen nimittäin ihan ilmaista ole ja kyllä siitäkin jo veroja maksetaan. Eipä meidänkään metsissä puumiehet ilmaiseksi hääri, puiden pilkkomiseen käytetyn ajan vaihtoehtoiskustannus on aika suuri, saati sitten ne, jotka maksavat alvit jokaisesta ostamastaan klapista.

puulämmitysverossahan ei ole kyse siitä, onko se lämmittäjälle ilmaista/helppoa vai ei vaan pikemminkin siitä, mikä on verokarhun saalis po. lämmitysmuodosta

sen pitäisi siis mielestäni olla megawattituntia kohden suunnalleen samalla pallokentällä kuin esim. kaukolämmössä

Tuilivoima verolle? Nythän sitä tuetaan verovaroin, joka ei voi olla oikeudenmukaista?

katoppa vaan niin kohta VVM hankkii tietokone-ohjelman joka pystyy satelliittikuvista päättelemään kuinka paljon missäkin palstassa maatuu puuta ja ei muutaku kun lahomisvero maanomistajalle

Lahomisverohan pitäisi mennä maksuun Virheille (De Fela), hehän haluavat täyttää metsät lahopuulla, eikä kasvalla ja hyvin hiilidioksidia sitovalla puulla.

Tuilivoima verolle? Nythän sitä tuetaan verovaroin, joka ei voi olla oikeudenmukaista?

Sitä tuetaan vain sen takia, että se saataisiin yleistymään. Ole huoleti, verotus kääntyy kyllä toisinpäin kun vain aletaan saada siitä riittävästi tuloja.

Suuri yleisö pitää siitä huolen, koska heillä ei tule olemaan tuollaista niin silloin ne joilla on, on myös maksettava siitä että ollaan taas samoilla eduilla.

Mun mielestä todella hyvä juttu, että tohon vihdoin tartutaan.
N.vuosi sitten sanoin miehelle, että ihme ettei takkojen päästöihin olla vielä tartuttu.

Itsekin asumme omakotitalossa ja käytämme takkaa, mutta silti olen positiivisella mielellä.
En tykkää tulla kotiin, kun jo tähön kaupunginosaan kun kurvaa, tunkeutuu sieraimiin savun haju.
Ja lähimmät naapurit lämmittävät paljunsa usein, ja se on juuri se pahin saastuttaja. Toisilla lähinaapureilla on avotakka, joten meidän lähelle on osunut juuri ne turhimmat takkasaastuttajat.
Meidän talo lämpenee maalämmöllä ja lisänä meillä on varaava takka - selvästi järkevintä ja luontoystävällisintä!

[QUOTE="Mies";29479644]Sitä tuetaan vain sen takia, että se saataisiin yleistymään. Ole huoleti, verotus kääntyy kyllä toisinpäin kun vain aletaan saada siitä riittävästi tuloja.

Suuri yleisö pitää siitä huolen, koska heillä ei tule olemaan tuollaista niin silloin ne joilla on, on myös maksettava siitä että ollaan taas samoilla eduilla.[/QUOTE]

Tuulivoimaa tuetaan vain koska se ei toimi. Tuulivoima ei koskaan tule yleistymään näillä leveysasteilla koska se vaatii aina saman verran varakapasiteettia eli käytännössä ydinvoimalan rinnalle.

[QUOTE="Jeppe";29479659]Mun mielestä todella hyvä juttu, että tohon vihdoin tartutaan.
N.vuosi sitten sanoin miehelle, että ihme ettei takkojen päästöihin olla vielä tartuttu.

Itsekin asumme omakotitalossa ja käytämme takkaa, mutta silti olen positiivisella mielellä.
En tykkää tulla kotiin, kun jo tähön kaupunginosaan kun kurvaa, tunkeutuu sieraimiin savun haju.
Ja lähimmät naapurit lämmittävät paljunsa usein, ja se on juuri se pahin saastuttaja. Toisilla lähinaapureilla on avotakka, joten meidän lähelle on osunut juuri ne turhimmat takkasaastuttajat.
Meidän talo lämpenee maalämmöllä ja lisänä meillä on varaava takka - selvästi järkevintä ja luontoystävällisintä![/QUOTE]

Vaadin tasa-arvon takia maalämpöä käyttäville maalämpöveronkiertoveroa.:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja maalämpö verolle;29479679:

Hyvä idea, mutta samalla kaikkien muiden lämmitysmuotojen verot pitää kiristää niin rajusti että kaikki siirtyvät käyttämään maalämpöä.

Alkuperäinen kirjoittaja maalämpö verolle;29479679:

Käy sekin mulle, en pustä vastaan :)
Verot sen mukaan, mikä saastuttaa/ kuluttaa eniten. Aivan kuten autoissa.

Koskas muuten lentokoneet ja lentopolttoaineet pannaan verolle? Täysin turhaa ja saastuttavaa toimintaa lentää pitkin ja poikin maailmaa.

Ai että koska???? Katsonpa tässä juuri laskua viime viikon lentokeikasta.
Kokonaishinta 294,64, Verojen osuus eriteltynä 211,84. Jotta laskepa siitä raukka, mitä oikeastaan verotetaan kaikkein rankimmin.

Ja voisipa olla, että ilman lentelyäni tässä maassa olisi taas viitisensataa työtöntä enemmän. Turhaa touhua, niinpä niin.

[QUOTE="vieras.";29479738]Hyvä idea, mutta samalla kaikkien muiden lämmitysmuotojen verot pitää kiristää niin rajusti että kaikki siirtyvät käyttämään maalämpöä.[/QUOTE]

Sepä olisikin kova investointibuumi, kun kaikki suomalaiset talot muutettaisiin maalämpöön. Voisi tulla itku aika monelle eläkemummollekin. Ehkä mieluummin kuolisivat pakkaseen. Toisekseen odotellaan nyt sitä lakia, joka määrittelee kuinka syvälle tontinhaltijan oikeudet riittävät maaperäämme. Kiva se on vaikkapa porailla metrotunneliin tai parkkihalliin sitä maalämmön reikää.

Mun mielestä epäreilua on Se että kerrostaloasujat maksavat lämmityksestä niin vähän, verrattuna esim. sähkölämmitteiseen omakotitloasujaan. Ja nyt sähkölämmittäjän maksut vaan kasvavat jos takkaakin aloitetaan verottamaan. Me kyllä maksamme oman osamme "lämmitysveroa" jo sähköveron muodossa.

Polttoaine kallistuu, sähkö samoin, takat verolle ja gps seuranta autoihin.. Selkeästi pienituloiset haja-asutusalueella/maalla asuvat halutaan ajaa todella ahtaalle. Kuka täältä voi kohta käydä töissä?

Ja ei kaikilla ei ole varaa tehdä kallista maalämpöremonttia tms. Eikä ostaa asuntoa törkeän kalliilta pääkaupunkiseudulta.. Ja kukapa kohta näitä taloja enää ostaa? Kaikki vaan päällekkäin asumaan keskustaan, niin jää kaunis ja rauhallinen maaseutu rauhaan (rikkaille mökkeilyyn..)

Ja pitää muistaa että hyvin toimeen tulevien pitää saada ostaa Se uusi Mersu joka toinen vuosi, halvemmalla tietenkin. Autoverot köyhien maksettaviksi. Maalla ei ole sitä julkista liikennettä niin pakko mennä töihin autolla. Näin saadaan taas tulonsiirtoja köyhiltä rikkaille. Aika monella taitaa tosiaan jäädä kannattavammaksi olla vaan kotona.

Tämä hallitus on niin sekaisin ettei mitään rajaa.. On Se kivaa kun kohta työttömyys huutelee näillä toimilla taivaissa ja mistä sitä rahaa sitten tulee..

[QUOTE="bbb";29479912]Mun mielestä epäreilua on Se että kerrostaloasujat maksavat lämmityksestä niin vähän, verrattuna esim. sähkölämmitteiseen omakotitloasujaan. Ja nyt sähkölämmittäjän maksut vaan kasvavat jos takkaakin aloitetaan verottamaan. Me kyllä maksamme oman osamme "lämmitysveroa" jo sähköveron muodossa.

Polttoaine kallistuu, sähkö samoin, takat verolle ja gps seuranta autoihin.. Selkeästi pienituloiset haja-asutusalueella/maalla asuvat halutaan ajaa todella ahtaalle. Kuka täältä voi kohta käydä töissä?

Ja ei kaikilla ei ole varaa tehdä kallista maalämpöremonttia tms. Eikä ostaa asuntoa törkeän kalliilta pääkaupunkiseudulta.. Ja kukapa kohta näitä taloja enää ostaa? Kaikki vaan päällekkäin asumaan keskustaan, niin jää kaunis ja rauhallinen maaseutu rauhaan (rikkaille mökkeilyyn..)

Ja pitää muistaa että hyvin toimeen tulevien pitää saada ostaa Se uusi Mersu joka toinen vuosi, halvemmalla tietenkin. Autoverot köyhien maksettaviksi. Maalla ei ole sitä julkista liikennettä niin pakko mennä töihin autolla. Näin saadaan taas tulonsiirtoja köyhiltä rikkaille. Aika monella taitaa tosiaan jäädä kannattavammaksi olla vaan kotona.

Tämä hallitus on niin sekaisin ettei mitään rajaa.. On Se kivaa kun kohta työttömyys huutelee näillä toimilla taivaissa ja mistä sitä rahaa sitten tulee..[/QUOTE]

Tässä purkauksessasi ei ole juurikaan järkeä. Kerrostaloasukkaat maksavat kulutuksen mukaan. Samalla tavalla ne kerrostalotkin lämmitetään. Yleensä omakotitalojen kuutiotilavuus on suurempi kuin kerrostaloasunnon eli lämmitettävää on enemmän ja lämpöä hukkaavaa pintaa on myös enemmän. Valintakysymys.

Paljon on suunnitelmia ja asioita tutkitaan. Ei tämä hallitus mitenkään näitä asioita ole päättänyt tai päättämässä. Eikä mitään takkaveroa ole tulossa, vaan uudet vaatimukset päästörajoille. Lukekaa nyt enemmän kuin pelkkä provo-otsikko

Verotus nousee juuri siksi, että meillä kuluu yhteiskunnan pyörittämiseen koko ajan liikaa rahaa. Otetaan velkaa, kun pitäisi säästää ja saada tulot ja menot tasapainoon. Pakkohan veroja on korottaa, jos ei kerran mistään saa kuluja leikata, eikä edes pyrkiä kustannustehokkuuteen.

Sitä paitsi, eihän kerätyt verorahat hallituksen ministerien taskuun mene, vaikka näistä palstan jutuista usein sellaisen kuvan saakin. Verot käytetään meidän kaikkien hyväksi ja suuri osa palstalaisistakin taittaa olla jollain tuella tai sitten julkisen hallinnon töissä.

Olette aivan unohtaneet lämpökeräimet katolta.

Juuri ne pahimmat lusmuilijat eli puulämmittäjät joilla on se varaaja valmiina alkavat jo suurin joukoin valmistua keräimien asentamiseen. (Niiden hinnat laskevat koko ajan yhdessä hyötysuhteen nousun kanssa).

Nyt olisi tasapuolisuuden kannattajilla oiva tilaisuus alkaa jo ennakoivaan iskuun ja alkaa lobata keräinveroa ennen kuin muutama aikaisin keräimet asentanut kotitalous kohtuuttomasti välttää veroja!

Ehdottomasti kansalaisaloitteen paikka ja pian. Haluammeko näyttää nuorisollemme huonoa esimerkkiä sillä miten jotkut röyhkeästi laistavat velvollisuuksistaan?

---

Tästä ajattelumallista joka tässä ketjussa on esitetty on 10 vuoden päästä enää todella pieni askel siihen tee-se-itse verottamiseen. Kohta autoilijan pitää esittää kuitit huolloista ja talon omistajan myös, ettei vaan ole vältetty veroja ja röyhkeästi itse maalattu taloa.

Tämä tullaan taas perustelemaan tuolla kuuluisalla yhdenmukaisilla eduilla.

Suuri osa ihmisistä asuu kerrostalossa, ajaa uudehkolla autolla ja ei tiedä kuinka päin varasta pitää pitää kiinni. Joten verolle löytyy aina riittävästi kannattajia ja poliitikoille äänestäjiä. Kepukin taitaa pettää aina - joten sen varaankaan ei voi laskea.

Ei käy kateeksi tulevaisuuden talonrakentajia verotuksen kannalta. Lisäksi itse tehdyt talot oli ennen arvossa koska ne oli itselle hyvin tehtyjä, nykyisin mietitään voiko niitä edes ostaa.

Maksan jo veroa metsästäni ja siitä saadusta tuotosta, pitäisikö jatkossa maksaa vielä siitäkin että lämmitän oman torppani omasta metsästä itse tekemilläni klapeilla?

Suomesta on aikaa sitten poistunut pinta-alaverotus, tuotosta maksetaan toki silloin kun on tehnyt puukauppoja

mun mielestä kotitarvepuusta pitäis maksaa veroa niinkuin muustakin lämmöstä

Suomesta on aikaa sitten poistunut pinta-alaverotus, tuotosta maksetaan toki silloin kun on tehnyt puukauppoja

mun mielestä kotitarvepuusta pitäis maksaa veroa niinkuin muustakin lämmöstä

Miksi pitäisi? Jos lämmitän oman torppani omilla puillani, se ei ole keneltäkään toiselta pois. Minun metsänihän siinä vähenee kun sen klapeiksi teen.

[QUOTE="vieras.";29479993]Pinta-alaverotus on naurettavan pieni, myytuloja ei ole kun poltat omat puut. Metsänomistajalle puulämpö on käytännössä ilmaista verrattuna sähkölämmitykseen.[/QUOTE]

...harva taitaa omistaa metsää ihan pelkästään omien takkaklapien takia.

Miksi pitäisi? Jos lämmitän oman torppani omilla puillani, se ei ole keneltäkään toiselta pois. Minun metsänihän siinä vähenee kun sen klapeiksi teen.

no mun mielestä on outoa että verottaja on katsonut viisaimmaksi verottaa lämmitysmuotoja aa, bee ja cee mutta jättää verottamatta muodot dee ja ee

se että maanomistajat eivät kanna omaa osuuttaan taakasta kasvattaa maattomien rasitusta

Yhteistyössä