Mitä mieltä olet tulevasta takkaverosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takkavero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mies";29480354]Taida olla todella tarkka kaveri? Nyt minulla pitää olla jo huono omatuntokin kun menee seuraavan kerran terveyskeskukseen.

Tein talon itse omista puista enkä maksanut penniäkään veroa niistä, koska se maa josta ne kaadettiin ei ollut luokiteltu metsäksi vaan tonttimaaksi. Rakensin taloa itse yli 3 vuotta taloa ja palkattua väkeä oli töissä alle 20 000 euron edestä.
Entäs se minun autoiluni sitten - halpaa kuin saippua verrattuna uudella autolla autoiluun.

Taidan olla silmissäsi melkoista pohjasakkaa :-) Pitäisi varmaan vaan istua kerrostalon olohuoneen sohvalla niin arvostus kohoaisi pilviin. Nyt äkkiä siitä lisää veroja keksimään ettei minun kaltaiseni pääse kuin koira veräjästä...[/QUOTE]

sinusta on sitten varmaan reilua sekin että kaikista rikkaimmat piilottaa rahansa veroparatiiseihin eivätkä maksa mitään veroja Suomeen?

Mitä ilmeisemmin sinulla ei ole mahdollisuutta (saati halua) omaan metsään ja puulämmitykseen, kun haluat niitä omistavilta ja käyttäviltä perittävien maksujen nostoa. Sama toisinpäin, minäpä alan osaltani vaatia kaukolämmöstä nauttiville kansalaisille lisää maksettavaa koska minulla ei tule olemaan siihen mahdollisuutta eikä halua.

kyllä mä voisin halutessani ostaa metsäpalstan ja alkaa lämmittää puilla

aattelen vaan että jos valtiovalta on katsonut viisaimmaksi verottaa valtaosaa suomalaisista siitä että ne saa asua lämpimässä niin miksi ne on jättäneet veropohjan laajentamisen puun osalta kesken

Eikös Kreikassa ole jo joku tälläinen vero olemassa vai oliko se suunniteilla? Siellä ei ole ihmisillä rahaa sähköön niin he lämmmittävät mökkinsä puilla ja siitä tulee saastetta. Taitaa puhjeta kohta mellakat. Jotain tämän tapaista luin pari viikkoa sitten.

sinusta on sitten varmaan reilua sekin että kaikista rikkaimmat piilottaa rahansa veroparatiiseihin eivätkä maksa mitään veroja Suomeen?

Sinä puhut työn verottamisesta, koska sitähän puulämmityksen verottaminen käytännössä on. Samoin kuten talonrakennus, korjaus ja auton remontointi. Teen itse työtä säästääkseni ja nyt joku haluaa että minun pitää maksaa tästä työstä veroa.

Minusta Suomessa on jo melko kova työn verotus.

Veroparatiisit taas käsittääkseni eivät juurikaan liity yksityisen ihmisen työn verottamiseen, josta tässä ketjussa on ollut kyse. En tietenkään pidä tuosta, mutta en myöskään täysin ymmärrä miten ne toimivat joten kommentointi on hieman hankalaa. Samahan pätee lievemmin myös pääomatuloihin. Ne ovat ihan laillisestikin kevyemmin verotettua kuin ansiotulo.
En pidä siitäkään, mutta käsittääkseni siihen on erittäin hyvät syyt miksi niin joten siksi en myöskään vastusta sitä.

Olen myös hieman idealisti siinä, että minusta on hyvä että ihmiset tekevät töitä myös työajan ulkopuolella, muitakin hommia kuin leipätöitänsä. Tästä ei pitäisi kohtuuttomasti enää rangaista.
Myönnän kyllä - en halua mennä metsään polttopuuhommiin tai tehdä muitakaan töitä työajan ulkpuolella, mutta kun niitä vaan tekee niin on kyllä omalla tavallaan taas hieman karaissut itseään lisää. Laiskaa luonnetta kun pitää vähän ruoskia välillä.

Jotkut pelaa golffia ja saa siitä sen mitä haluavat. Minä taas en niin välitä tuosta lajista.

minusta taas työ pitäisi olla tasaisesti verotettua, se edistäisi työllisyyttä ja jakaisi kuormaa tasaisemmin.
nythän kuorman kantaa pääosin keskituloiset palkansaajat

Oma veikkaukseni ja kokemus omasta piiristä on, että kaikki puulämmittäjät ovat keskituloisia tai sen alle. Haluat siis lisätä pieni- ja keskituloisten verotusta puulämmitysverolla?

Vai meinaatko että ne 100keur/vuosi kaverit on niitä innokkaimpia puulämmittäjiä?

Kruutin kaltaiset kokoomuslaiset kannattaa unohtaa jo ihan noiden tekstien perusteella mikään ei muu kiinnosta kuin se et rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy se on kokoomuslaisten periaate.

Kokoomuslaiset ajattelevat vain omaa napaansa eivät nenäänsä pidemmälle.

Krut saa minun puolestani nutista niin paljon kuin haluaa, minäpä päätän osaltani tämän keskustelun tähän, vedän pilkkihaalarin päälle ja lähden tekemään tulet pannuhuoneelle. Saatanpa tuoda sisälle tullessani mukanani muutaman korillisen takkapuitakin lämpiämään, jos vaikka iltapalaksi laittaisi pätkän hampparinväärää tikun nokkaan sitten kun takassa hiillos on parhaimmillaan. Ehkäpä siinä takan loisteessa sohvalla seurana istuskeleva siippakin alkaa lämpiämään... ;)

Krut saa minun puolestani nutista niin paljon kuin haluaa, minäpä päätän osaltani tämän keskustelun tähän, vedän pilkkihaalarin päälle ja lähden tekemään tulet pannuhuoneelle. Saatanpa tuoda sisälle tullessani mukanani muutaman korillisen takkapuitakin lämpiämään, jos vaikka iltapalaksi laittaisi pätkän hampparinväärää tikun nokkaan sitten kun takassa hiillos on parhaimmillaan. Ehkäpä siinä takan loisteessa sohvalla seurana istuskeleva siippakin alkaa lämpiämään... ;)

Samaa mieltä makkarat tikun nokkaan ja takkaan kunnon loimutulet niin siinä saa viherpiipertäjät repiä pelihousunsa ja me vuan naatiskellaan ;)

Vihernatsismi voi ja elää hyvin, mutta sitähän tämä kansa saa mitä haluaa: lisää veroja mitä mielikuvituksellisimmista asioista.

Odottakaaa vain kun asuntotuloa aletaan verottamaan...

Voisiko verotusta lähestyä siitä näkökulmasta, että Suomen verotuksessa on jotain pielessä jos tuloja ja omaisuutta pitää piilottaa ulkomaille, vai onko se sulle ihan mahdotonta?

Kannattaa muistaa myös se, ettei niin paljon veroja pystytä keräämään ettei julkinen sektori saisi rahoja tuhlattua ja jäisi vielä velkaakin.

minusta taas työ pitäisi olla tasaisesti verotettua, se edistäisi työllisyyttä ja jakaisi kuormaa tasaisemmin

nythän kuorman kantaa pääosin keskituloiset palkansaajat

Jos taakkaa pitää tasata, niin sitten pitää nostaa pienituloisten verotusta, koska Suomi on pienituloisen veroparatiisi.

Toinen asia on se mitä meidä pitäisi tehdä yhteiskunnan vapaamatkustajille, eli tulonsiirtojen varassa eläville, he vasta ovatkin vastuunpakoilijoita ja veronkiertäjiä.

Surkein juttu tässä on se, että nämä "jättiläispäästöt" ovat naurettavia kissanpieruja, eikä niitä verottamalla tai hillitsemällä pelasteta maapalloa. Suomessa on todennäköisesti suunnilleen yhtä monta takkaa kotitalouksissa, kuin Kiinassa ylisaastuttavia tehtaita, jos riittääkään? Enpä tiedä. Mutta juttuhan on vaan taas yksi valenimi jollekin ylimääräiselle rahankeruulle. Miksi näitä hulluja veroja pitää keksiä. Jos ollaan niin kusessa, että tarvitaan lissää rahhoo, niin kerrotaan kansalaisille, ja otetaan rehellisesti verot sillä nimikkeellä, mikä sille kuuluu. ?

• Tykkää
Reactions: ilaria
What the f...! Ei riittänyt naurettavat jätepäästölait Suomen erittäin harvalla harva-asutusalueella, nyt vielä tämäkin! Syö jo usko erittäin myönteisellä EU-kannattajallakin. Unohdetaan lämmitys, kuollaan kylmyyteen! EU palkitsee sähkönsäästö- ja päästö- mitalilla. P.S. Mihin saa viedä ruumiit etteivät aiheuta päästöjä?

[QUOTE="Liisi";29481044]What the f...! Ei riittänyt naurettavat jätepäästölait Suomen erittäin harvalla harva-asutusalueella, nyt vielä tämäkin! Syö jo usko erittäin myönteisellä EU-kannattajallakin. Unohdetaan lämmitys, kuollaan kylmyyteen! EU palkitsee sähkönsäästö- ja päästö- mitalilla. P.S. Mihin saa viedä ruumiit etteivät aiheuta päästöjä?[/QUOTE]

saksalaisilla on kokemusta asiasta, päästöistä en osaa sanoa mitään. :rolleyes:

Yhteistyössä