Haluaako mies jättää minut vai....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmänä suhteessako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmänä suhteessako?

Vieras
Mää haluaisin ihan mielipiteitä, milltä tämä teistä vaikuttaa... toivottavasti ei tuu kovin sekavaa tekstiä, kun ajatukset niin ponkkoilee. elikkäs...

Haluan saman katon alle asumaan mieheni kanssa. Me on seurusteltu kohta puolin kolmisen vuotta. Molemmilla takana yksi avioliitto ja lapsia. Itselläni alakoulu ikäset lapset. Miehellä teini ja aikuisia melkein jo. Yhteenmuutosta on ollut puhetta jo kauan. lasten kanssa tullaan kaikki toimeen ja lapset keskenään. Ei sen puoleen ongelmia. Muutenkin arki niiltä osin kun ollaan ja nähdään sujuu hyvin. Meillä on rentoa ja mukavaa yhdessä. Pidetään samantyylisistä asioista ja yhteistä tekemistä löytyy. Eli ongelmia ei minun, eikä mieskään ole sanonut että olisi. Ainut mikä tökkii ja stressaa välejä ja varsinkin mun päätäni on yhteenmuuttaminen.

Tässä loppuvuodesta, kun vietettiin monta päivää minun luonani. Viikkasi hän pyykkejänsä ja sanoin, että tuolla kaapissa olisi tilaa niille. Hän lopetti viikkaamisen ja meni sänkyyn maate. menin perässä, että puhutaanko tästä, että sua ahistaa tää vissiin. Ei puhuttu ei. Mää lähin itkeen vessaan ja painelin ulos hetkeksi, jotta en sanoisi mitään harkitsematonta. Kun tulin sisälle mies oli vastassa ja halasi todella pitkään. Sanoin että rakastan häntä. Hän ei sanonut mitään. Tätä välikohtausta on puitu jälkeen päin ja hän sanoi, että häntä ahistaa kun tietää, että haluan muuttaa yhteen. Hän kuulema odottaa jotain "ääntä" päässä, että joo kyllä muutamme yhteen jne.

Mää en tiedä mitä pitäisi ajatella... hän haluaa olla kanssani. Mutta minulle ei riitä, että näemme joka toinen vkloppu kun molemmilla on lapset poissa. Siihen se on nykyisin mennyt. Ennen me tavattiin viikolla. Hän tuli luokseni vaikka asuin 15km päässä. Hän kävi töissä 60km päässä. Ja silti jaksoi tulla luokseni iltaisin. Ei nyt joka ilta mutta melkeinpä kolmena iltana viikossa ja sitten tietenkin yhteiset vkloput.

Nyt on kesän jälkeen mennyt, että nähdään lähinnä joka toinen vkloppu. Koomisinta on se, että asutaan nyt 800m päässä toisistamme. Olisko lokakuussa ollut viimeksi niin, että viikollakin hän on ollut luonani. hän ei enää käy töissä kaukana.

Oon miettinyt, haluaako hän etäisyyttä, jättää minut. Mutta ei kuulema halua että erotaan. Näin sanoi kun olen kysynyt, että erotaanko.

Mikä tää homman nimi on? Miltä tää teistä vaikuttaa?

En usko että haluaa jättää, mutta ei vaan halua muuttaa yhteen... Yksin asuessaan saa olla rauhassa ja omissa oloissaan, tehdä mitä lystää ja harrastaa mitä tahtoo. Voi olla ettei halua luopua "omasta tilastaan", ja nyt tilanne on se, että hän saa kaiken minkä tahtoo, sekä hyvän parisuhteen että "poikamieslämän" (pl. naisseikkailut). Miksi ostaa lehmä jos maitoa saa ilmaiseksi - tyyppinen tilanne. Näin minä tämän näkisin... :) Joko jatkat hommaa näin tai sanot että saman katon alle tai sitten ei homma jatku laisinkaan. Tsemppiä! :)

Hänelle on varmaan jäänyt arpia edellisestä suhteesta. Ja onhan se totta, että suhde väljähtyy, kun muutetaan saman katon alle. Mitä jos antaisit hänen olla suhteessanne niin kuin hän parhaaksi tuntee. Hän kyllä rakastaa sinua - ei hän muuten ahdistuisi siitä että kokee ristiriitaa omien ja sinun toiveittesi välillä.

Kiitos teille kommenteista. Tiedän että entinen avioliitto on jättäny häneen kauhu kuvan ns suhteesta. Mää en halua erota mutta en jaksa pitkään tälläkään tavoin.

Olisko se nyt niin kamalaa jos molemmilla on omat asunnot, varsinkin kun asutte noin lähekkäin? Veikkaanpa, että kun sanot miehelle, että asia on ok, niin tulette näkemään huomattavasti enemmän, kun asia ei enää ahdista koko aikaa taustalla.

En usko etteikö halua lapsiperhe elämää. lapset ei näytä olevan ongelma. Nuorin hänellä 9v kuten minulla. Muut hänen lapset teini-ikäisiä ja yksi täysi-ikäinen

Pisti silmään tuo että asutte alle kilometrin päässä toisistanne ja tapaatte suurinpiirtein kerran kahdessa viikossa vaikka olette olleet kohta 3 vuotta yhdessä? Ei vaikuta siltä että olisitte menossa yhteen muuttoa kohti kun ottaa huomioon kaiken muunkin kertomasi.

Joo liian harvoin nähdään. Päivittäin kuitenki viestitään. Mutta syyt ettei nähä on aina samat. On ollu niin väsy , kiire jne. Tiedän et opiskelu ja työharjoittelut verottaa mutta...

Omissa asunnoissa on se paha, että mää kaipaan yhteistä elämää. Sitä että toinen on tässä eikä puhelimen päässä. Saa herätä toisen vierestä. Haluan vakautta. Yhteistä elämää ja tulevaisuutta. Näin se ei onnistu.. Mies kyllä ymmärtää mitä tahdon.

Mun kaveri (nainen) teki juuri noin, mutta teki kyllä miehelle hyvin selväksi, että ottaa vain rusinat pullasta, enempää ei tule saamaan.

Muutaman vuoden "viikonloppupariskuntana" elelivät kunnes erosivat.

Mielestäni teidän kannattaa nostaa kissa pöydälle ja katsoa mihin kukin on valmis, ja mitä kumpikin teistä haluaa ja mitä ei ja edetä siitä sitten joko eteen- tai taaksepäin.

Jos mä jostain kumman syystä joskus eroaisin niin en muuttaisi enää kenenkään kanssa yhteen, joten ymmärrän kyllä miestäsi. Poikamies kämpän hyvät puolet yhdistettynä parisuhteeseen. Mikäs sen parempaa?

Omissa asunnoissa on se paha, että mää kaipaan yhteistä elämää. Sitä että toinen on tässä eikä puhelimen päässä. Saa herätä toisen vierestä. Haluan vakautta. Yhteistä elämää ja tulevaisuutta. Näin se ei onnistu.. Mies kyllä ymmärtää mitä tahdon.

Eihän omat asunnot tuota estä. Yhdessä voi herätä ja viettää arkea ja välillä molemmat omissa kodeissaan.

Monikin +-40v on sitä mieltä, että jos nyt eroaisivat/aloittaisivat uuden suhteen, eivät missään nimessä muuta samaan osoitteeseen. Oma rauha ja oma tila on tärkeää, suhteeseen jaksaa antaa sitten ne parhaat hetket.

Mulla kans sama periaate.. ei koskaan saman katon alle enää. Mies luopuu silloin oikeudestaan omaan reviiriin ja koko suhde muuttuu. Aluksi se muuttuu mukavaksi ja hiljalleen naisen toimesta helvetiksi. Miksi pilata hyvää juttua?

Yhteistyössä