G: sijoituksesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallupia

Vieras
Mihin olet sijoittanut?

a)kohteet?
b)vuosituotto?
c)milloin ostit?
d)mihin aiot tulevaisuudessa sijoittaa?
e)paljonko sijoitat rahallisesti vuodessa?
f)Mitä sijoitusta suosittelisit muille?

Täällä pääkaupunkiseudulla perheellisenä ei oikein rahat tahdo riittää muuhun sijoittamiseen, kuin asuntoon. Edellisen asunnon arvo kaksinkertaistui kymmenessä vuodessa (samaa tahtia taisi rahan arvo aleta), nyt maksetaan uuden asunnon asuntolainaa. Jos olisi enemmän rahaa, olisi rahat menneet vielä kalliimpaan asuntoon.

a)kohteet? Lääkefirma ja biotekniikan yritys.
b)vuosituotto? Enpä kerro.
c)milloin ostit? Perin.
d)mihin aiot tulevaisuudessa sijoittaa? Ortotiikkaan ja protetiikkaan. Ehkä.
e)paljonko sijoitat rahallisesti vuodessa? Muutamia satoja.
f)Mitä sijoitusta suosittelisit muille? Lääkefirmat. Geriatria.

Mihin olet sijoittanut?

a)kohteet?
Osakkeet.

b)vuosituotto?
Viime vuonna osinkotuottoa oli verojen jälkeen 5.36%. Yhtäkään osaketta en ole myynyt mutta niiden arvo on noin 35% korkeampi kuin ostohinta.

c)milloin ostit?
Viimeksi tänään. Aloitin kuitenkin 2009.

Osakkeisiin. Asuntosijoittaminen kiinnostaisi mutta ei ole minulle. Olen ihan liian hyväuskoinen jotta päästäisin itse valitsemaan vuokralaisia.

Riippuu ihan riskinsietokyvystä.

Alkuperäinen kirjoittaja tällaanen;29504023:
Meillä halutaan mennä 0-riskillä, joten eipä jää kuin talletus vaihtoehdoksi. Tuottoa saa alle prosentin.

No miksi vaatimuksena on 0-riski? Kyllähän nyt vaikka Aktiassakin on säästötilillä tarjolla 3.5% korko.

a)kohteet?

nainen

b)vuosituotto?

hmm... kaikki menee mitä tuleekin + hyvät luontaisedut (seksi ja kotityöt)

c)milloin ostit?

4 vuotta sitten. Ilmaiseksi sain.

naiseen

e)paljonko sijoitat rahallisesti vuodessa?

kaivo on pohjaton

naista

Ostin 2v sitten yksiön Helsingistä, joka on vuokralla.
Mulla on pari rahastoa, muutama isolla riskillä ja muutama pienellä.

Mies sijoittaa omiensa lisäksi meidän yhteisiä rahoja suuremmalla asiantuntemuksella, mä vaan nautin tuloksista :D Viimeisin isompi tuotto tuli viime kesänä bitcoineista.

b)vuosituotto?

hmm... kaikki menee mitä tuleekin + hyvät luontaisedut (seksi ja kotityöt)

Näin kylmästi sanoen, eikö tuon naisen vuosituottoa voisi optimoida palkkaamalla kotiapulaisen ja oman maksullisen naisen? Tulisi halvemmaksi pienemmällä OPO:lla.

Ostin 2v sitten yksiön Helsingistä, joka on vuokralla.
Mulla on pari rahastoa, muutama isolla riskillä ja muutama pienellä.

Mies sijoittaa omiensa lisäksi meidän yhteisiä rahoja suuremmalla asiantuntemuksella, mä vaan nautin tuloksista :D Viimeisin isompi tuotto tuli viime kesänä bitcoineista.

Millä perusteella valitsit yksiön juuri Helsingistä? Helsigissä on vaikea enää saada edes kohtuullista tuottoa.

Millä perusteella olet valinnut rahastot?

Millä perusteella valitsit yksiön juuri Helsingistä? Helsigissä on vaikea enää saada edes kohtuullista tuottoa.

Millä perusteella olet valinnut rahastot?

Ostin sen ensin itselleni kodiksi ja muuttaessani muualle en halunnut myydä sitä. Koska lainaa ei ole paljon ja yhtiövastike ja muut kustannukset siinä on naurettavan pienet, vuokratuotolla kattaa kokonaan sen asunnon tämänhetkiset kulut lainanlyhennyksineen.

Rahastot on avattu joskus aikoja sitten henkilökohtaisen pankkineuvojan avulla ja mies on myöhemmin muokannut niitä mulle. En oo ees vähään aikaan käynyt kattomassa mitä sinne kuuluu, välillä pyydän miestä vilkaisemaan ja sanomaan mitä se on mieltä. Enemmän ne on mulle sellanen piilossa oleva säästötili.

No miksi vaatimuksena on 0-riski? Kyllähän nyt vaikka Aktiassakin on säästötilillä tarjolla 3.5% korko.

Jos on kovalla työllä säästänyt palkasta ne rahat, ei halua euronkaan menevän hukkaan. Esim jos vero% huitelee lähellä 50:tä, jokaista säästettyä euroa kohti on pitänyt tehdä töitä kahden euron edestä. Pitää tutkia tuota aktiaa.

Suurta huijausta kaikki osakesijoittelut. Saadaan vaan pientenkin rahat menemään sinne samoihin isoihin taskuihin.

Rakentavat kivilinnojansa sitten niillä. Huijatuilla rahoilla.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29504897:
Suurta huijausta kaikki osakesijoittelut. Saadaan vaan pientenkin rahat menemään sinne samoihin isoihin taskuihin.

tää on pitkälti totta, osakeruletin tarkoituksena on että tavallinen kansa luovuttaa rahansa ammattisijoittajille

Yhteistyössä