Rahaa 40 euroa ja seuraava palkka 14.2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1112
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1112

Vieras
Mitä tekisitte ruuaksi kun rahaa on tasan kahden viikon ajaksi 40 euroa? Perheessä kaksi aikuista ja yksi pieni poika joka vielä rintaruokinnalla suurimmaksi osaksi, välillä saa korviketta joten sitäkin pitää ostaa muutama purkki.

Tilanne muuttuu jos puolison isyysrahasta tulisi päätös Kelasta mutta koska työnantajana mokasi ilmoitukset palkasta, niin nyt odotellaan ja odotellaan.

Oma seuraava Kelan tukeni tulee vasta kahden viikon päästä myös, samoihin aikoihin kun puolison palkka. Puolisoni ei saanut palkkaa tässä kuussa joten minun tuestani maksettiin vuokrat ja muut pakolliset menot ja laskut, kuten sairaalalaskut. Asumistukea emme saa. Siksi nyt rahat on vähissä. Että näin. Ei aina pidä yleistää että jos joku kirjoittaa päivällä tänne, että se on automaattisesti työtön!

• Tykkää
Reactions: LIEN ja Wolt
Niin, tämä pieni poika on kaksi kuukautta. Olen äitiyslomalla.

Onko mies töissä?

Mä haen tällä nyt sitä että jos miehellä on päivisin aikaa, niin lähettäisin sen aamulla kiertämään ruokakauppoja ja metsästämään alelappulihaa.

Silloin jauheliha maksaa n. 1,50e paketti, ostaisin useamman paketin ja muutamat pussit makaronia ja tekisin ison laatikon makaronilaatikkoa, osa pakkaseen.
Toinen vaihtoehto olisi kaalilaatikko, kaalia, (riisiä), jauhelihaa.

Jos mies ei ole töissä, niin sitten pärjää kevyemmälläkin ravinnolla ja yksi hyvä vaihtoehto olisi kasvissosekeitto.

Mutta jokatapauksessa ruuassa maksaa se proteiini ja siksi lähtisin niitä halvimpia metsästämään.
Ja Lidlissä on halpaa, tarkista uusin tarjouslehti.

Jos mulle kävis noin niin ostaisin visalla ruokaa ja maksaisin laskun sitten heti kun rahat tulee. Tosin aika pienellä sitä aikuiset pärjäää mutta jos rahan pitää riittää bensaan tai matkakuluihin muuten niin sitten ei tietenkään riitä.
harmi tilanne.

Mies on tosiaan nyt isyysvapaalla töistä. Ei ollut tarkoitus hänen jäädä nyt kotiin, mutta itselleni tehtiin sektio ja sain kohtutulehduksen ja olen ollut todella kipeä, joten mies hyppäsi remmiin kolmeksi viikkoa ja jäi kotia hoitaan poikaamme että saan itseni takaisin elävien kirjoihin.

Joku tuolla kirjoittikin, että makaronilaatikkoa kannattaa tehdä. Ja sitä varmasti teemmekin, siitä syö parikin päivää. Ensi viikolla kun saisi tosiaan lämmintä ruokaa, niin ne muutamat päivät ennen palkkaa ja kelan tukea, pärjäämme leivällä. Leivänkin tapaan tehdä aina itse, silloinkin kun on rahaa tilillä.

[QUOTE="MIes";29516857]Mistähän sais ilmaista rahaa kun ei nyt oikein nappais tehdä mitää? Viittiskö joku maksaa mun laskut ja tilata mulle seiskan?[/QUOTE]

Ei sulla mitään hätää ole kun jaksat vielä vittuilla toisille. Koita vaan selvitä yksin.

Oma seuraava Kelan tukeni tulee vasta kahden viikon päästä myös, samoihin aikoihin kun puolison palkka. Puolisoni ei saanut palkkaa tässä kuussa joten minun tuestani maksettiin vuokrat ja muut pakolliset menot ja laskut, kuten sairaalalaskut. Asumistukea emme saa. Siksi nyt rahat on vähissä. Että näin. Ei aina pidä yleistää että jos joku kirjoittaa päivällä tänne, että se on automaattisesti työtön!

No anteeksi nyt vain, mutta osoitapa missä minä yleistin työttömäksi?!

Kysyin: "Olisinko mä töissä vai onko mulla päivisin aikaa?"

Eikö tuo juurikin osoita että EN YLEISTÄ vaan KYSYN ONKO TÖISSÄ?

Tässä on kyse siitä että SUN mielestä on niin häpeällistä olla työtön, että vedät papusia nenäonteloon jo siitä että joku kehtaa siitä edes kysyä!

Pidä tunkkis.

Eikö teillä ole ketään sukulaisia/ tuttuja, jotka vois vähän jelpata joko lainaamalla rahaa tai antamalla ruokatarvikkeita?

Jos vaan mahdollista niin ei kannata omasta syömisestäsi tinkiä, sillä maidon tulo voi heikentyä/lopahtaa jos et syö kunnolla. Jauhelihan sijaan vois harkita pussillista soijarouhetta, se riittää jo aikamoiseen määrään esim. sitä kaali- tai makaronilaatikkoa. Puuroa aina aamu- ja iltapaloiksi.

Roskisdyykkauskin on yksi vaihtoehto jos vielä löytyy lukitsemattomia kauppojen roskiksia. Nyt kun on pakkasta niin pois heitetyt ruuat säilyy hyvinä.

[QUOTE="tops";29516885]No anteeksi nyt vain, mutta osoitapa missä minä yleistin työttömäksi?!

Kysyin: "Olisinko mä töissä vai onko mulla päivisin aikaa?"

Eikö tuo juurikin osoita että EN YLEISTÄ vaan KYSYN ONKO TÖISSÄ?

Tässä on kyse siitä että SUN mielestä on niin häpeällistä olla työtön, että vedät papusia nenäonteloon jo siitä että joku kehtaa siitä edes kysyä!

Pidä tunkkis.[/QUOTE]

Niinpä niin... Kiitos kuitenkin kaikille muille jotka neuvoja antoivat!

Eikö teillä ole ketään sukulaisia/ tuttuja, jotka vois vähän jelpata joko lainaamalla rahaa tai antamalla ruokatarvikkeita?

Jos vaan mahdollista niin ei kannata omasta syömisestäsi tinkiä, sillä maidon tulo voi heikentyä/lopahtaa jos et syö kunnolla. Jauhelihan sijaan vois harkita pussillista soijarouhetta, se riittää jo aikamoiseen määrään esim. sitä kaali- tai makaronilaatikkoa. Puuroa aina aamu- ja iltapaloiksi.

Roskisdyykkauskin on yksi vaihtoehto jos vielä löytyy lukitsemattomia kauppojen roskiksia. Nyt kun on pakkasta niin pois heitetyt ruuat säilyy hyvinä.

Yritämme saada lainattua puolisoni äidiltä muutaman kympin, että saamme ruokaa ostettua. Täytyy soitella hänelle illalla kun hän kotiutuu töistä. Sukulaiset on kaikki 350 km päässä :/

Onkos teillä muita menoja nyt kahden viikon aikana? Laskuja maksettavana tai bensaa ostettava parin viikon aikana siis? Vai onko teillä ihan tuo 40€ ruokaa varten? Jos on 40€ ruokaan kahdelle viikolle, niin en oikein tajua miten tuota tarvitsisi liiemmin miettiä. Mulla menee viikossa ruokaan noin 5-10€, enkä ikinä mieti edes sitä ruuan edullisuutta. Eli nyt vähän sitä oma-aloitteisuutta!

Jos on muitakin menoja... Onko luottotiedot kunnossa? Ottaisin pikavipin (tai jos joltain tuttavalta pystyisi lainata) ja maksaisin takaisin kun rahaa tulisi. Parissa paikkaa saa ensimmäisen vipin ilman korkoja ja kuluja. Eikä ne korot niin suuria muutenkaan ole, jos kertan joutuu vaan vipin ottamaan.

Diakonilta saatte varmasti ostolapun ruokaan.
Nuo tukien viivästymiset ovat p**maisia juttuja. Älä lannistu, vaikka saatkin täällä kuulla kaikenlaista.

Jos kuntosi kestää, leivo itse leivät. Edullisia ruokia kyttäisin tarjouksista, tarjousjuureksista saa hyviä sosekeittoja. Pinaattikeitto ja kananmuna ovat edullisia, mutta kaipaavat tosiaan varmasti leipää pitääkseen nälkää.

Halvoista nuudeleista ja vihanneksista wokkaamalla saa ihan ok vatsan täytettä.

Uunipuurot ovat edullisia, ja hyviä silloin tällöin.

Jos teillä on S-tili, kannattaa sekin käydä harjaamassa tyhjiin.

Soittapa surakunnan diakonityöntekijälle, ja kerro tilanne, sieltä saa tuota ruoka apua, eli saat maksusitoumuksen kauppaan. Itse olen muutamman kerran sieltä hakenut/ saanut kun on ollut pattitilanne.

Luottotiedot on kunnossa, mutta vippien ottaminen ei kuulosta kovin mukavalta. Olen luullut ettei vippipaikkoja ole enää edes :) Tyhmä minä.

Eiköhän tästä selvitä. Soitan maanantaina kirkolle, ellei saada tosiaan apua puolison äidiltä. Omaa äitiä minulla ei enää ole, jolta kysyä. Ja isäkin elää sairaseläkkeellä palvelukodissa saatua 12 vuotta sitten vakavan aivovamman. Siltäkään en siis voi kysyä.

Kyllä saa pikavippejä. Mutta jos ei innosta, niin ei oo pakko. :D

Vivus ja Ferratum tarjoaa molemmat uusille asiakkaille ensimmäisen pikavipin ilman kuluja ja korkoja. Vivuksella 30 päivän maksuaikakin. Se olisi helppo laittaa hakemus samantien ja parissa minuutissa saisitte rahat tilille. Mutta ei sitten.

Yhteistyössä