Mitä kouluja on teidän mielestä käynyt korkeasti koulutettu ihminen?

Vähintään yksi ylempi korkeakoulututkinto yliopistotason oppilaitoksesta. Eli maisteri, arkkitehti, (ei rakennusarkkitehti), diplomi-insinööri, (ei insinööri) tai lääketieteen lisensiaatti.

Yliopiston, vähintään tohtoritasolle. Joillain aloilla jo maisteritason miellän korkeaksi, mutta ei kaikilla. Eikä missään nimessä mitään AMK-pelleilyä.

Miksi amk on pelleilyä? En ole ikinä ymmärtänyt näitä jotka väheksyvät opiskelua niin valaisetko kerrankin, että miksi amk on pelleilyä?
Miten kukaan järkevä ihminen voi väheksyä opintoja vai oletko vähän yksinkertaista sorttia? :O

Meidän piireissä opiskelua arvostetaan niin tämä netissä opintojen väheksyminen on ihan uusi asia minulle.

Maisteritasoinen kai yleensä. Eli tähänhän kuuluu YAMK, Yliopistot ja hmm mitäs näitä nyt on? Tietysti siitä ylemmät myös.

Amk on myös toki korkeakoulu, mutta jos puhutaan yleisesti korkeasti koulutetuista niin eiköhän se Yamk/ylioistosta ole puhe tai jos oikein painotetaan sanaa KORKEA niin sitten tohtoritasoiset.

Te kenen mielestä maisterikaan ei ole vielä korkeasti koulutettu. Uskotteko suurimman osan ihmisistä ajattelevan samalla tavalla kuin te? Eli esimerkiksi kun joku sanoaa haluavansa korkeasti koulutetun puolison, tarkoittaako se teille sitä, että hän etsii tohtoria?

Te kenen mielestä maisterikaan ei ole vielä korkeasti koulutettu. Uskotteko suurimman osan ihmisistä ajattelevan samalla tavalla kuin te? Eli esimerkiksi kun joku sanoaa haluavansa korkeasti koulutetun puolison, tarkoittaako se teille sitä, että hän etsii tohtoria?

Voi kysyä lisämääritelmiä eikä olettaa. Ihmisillä on eri käsitys laatuautoista, hienoista rafloista jne.niin vain tietämällä henkilön määritelmän voi ottaa kantaa.

Siltä se minusta ainakin kuulostaa, mutta todennäköisesti pystyn tulkitsemaan henkilön tuntien tai kontekstista riippuen, onko meillä samanlainen näkemys asiasta.

Mun mielestä (sitähän tässä kysyttiin) siis korkeasti koulutettu painottaa enemmän tuota koulutuksen korkeutta ja merkitystä, korkeakoulun käynyt taas kertoo koulutustasosta neutraalisti.

Siltä se minusta ainakin kuulostaa, mutta todennäköisesti pystyn tulkitsemaan henkilön tuntien tai kontekstista riippuen, onko meillä samanlainen näkemys asiasta.

Mun mielestä (sitähän tässä kysyttiin) siis korkeasti koulutettu painottaa enemmän tuota koulutuksen korkeutta ja merkitystä, korkeakoulun käynyt taas kertoo koulutustasosta neutraalisti.

Hauska miten erilaisia käsityksiä ihmisillä onkaan. Tää tuli mulle ihan yllätyksenä, kaikkien mun tuttujen mielestä korkeastikoulutettu on maisteri. Ehkä tähän vaikuttaa se minkälaisessa ympäristössä kasvaa, jos kaikki tutut on maistereita niin sitä ei pidetä korkeastikoulutettuna.

Niin voihan sitä olla mielipide vaikka siitä, että ihmiset ovat sinisiä. Hassua kuitenkaan kumota faktoja koska "hei mulla on mielipide" asialla joka ei oikein ole mielipideasia. :D

Kai huomasit, että puhe on sanonnasta korkeasti koulutettu, joka ei ole sama asia kuin korkeakoulun käynyt?

muoks. Lisäksi, jos kysytään mielipiteitä, ei kysytä faktoja, vaan mielipiteitä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä