Kun moni sanoo haluavansa pois Suomesta, niin mihin maahan olisi sitten halu muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gnaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gnaa

Vieras
Täällä on näitä Suomi-ulkomaa -aiheisisa keskusteluja, ja moni sanoo aikovansa muuttaa muualle jossain vaiheessa. Mihin muualle se olisi?

Itse en osaa ajatella, mihin lähtisin. Saksaan, ehkä.

No varmaan niinku Loridaan tai Kalivorniaan. Tai sit ihan vaan Espanjaan kun siellä on paljon kivampia ihmisiä ku täälä junnti-Suomessa. Kun täälä kaikki on paskoja. Paitsi minä.

Itse asiassa kun nyt tässä asiaa mietin, niin mulle olisi ehdoton vaatimus, että uudessa maassa puhuttaisiin englantia. Se on mulle kuin toinen äidinkieli, joten ei tulisi sellaista vierauden tunnetta.

Eli Saksa jääkin listan ulkopuolelle minulta. Kanada vois kyllä olla kiinnostava, Australia on jotenkin liian eksoottinen.

Eteläinen Saksa, Kanada, Australia.

Nämä on hyviä. Lisäksi ehkä Kanarian saaret taikka välimeren alue, mutta nämä ovat vaikeampia taloudellisesti eli vaativat työpaikan. Ruotsin eteläosatkaan eivät olisi niin huonoja mutta yhä turhan kylmää. Britanniakaan ei olisi mikään huono vaihtoehto.

Kanadasta Vancouver – Wikipedia

Viimeksi muokattu:
Onko teillä sellaiset ammatit, että vosiitte tehdä töitänne myös ulkomailla? Itse en ainakaan ilman lisätutkintoja. Ilman töitä ei kai parane lähteä mihinkään.

Onko teillä sellaiset ammatit, että vosiitte tehdä töitänne myös ulkomailla? Itse en ainakaan ilman lisätutkintoja. Ilman töitä ei kai parane lähteä mihinkään.

Mulla on jo yksi tutkinto Briteistä, toinen gradua vaille valmis. Töitäkin alalla riittää, ainoina asioina on se, että palkkaus on olematon ja työ voi viedä hengen.

Jännä miten niin moni Suomea inhoava ja/tai pois haluava olettaa ilman muuta, että joku toinen maa ja sen kansalaiset haluavat ottaa muuttajan (mamu) vastaan. Miksi?

Täysin fiilispohjalta; pohjoisosassa saarta ja länsirannikolla. En ole (vielä) päässyt käymään Uudessa-Seelannissa, mutta toiveissa se olisi jossain vaiheessa elämää, joten henk.koht.kokemusta ei ole. Olen vain ystävän asumista ja matkustelua sillä maailmankolkalla seurannut.

Ok. Kumpikaan noista kaupungeista ei tosin sijaitse länsirannikolla. Aika kaukana sieltä. Yhtä länsirannikolla kuin vaikkapa Tampere tai Hämeenlinna.

Ok. Kumpikaan noista kaupungeista ei tosin sijaitse länsirannikolla. Aika kaukana sieltä. Yhtä länsirannikolla kuin vaikkapa Tampere tai Hämeenlinna.

:laugh: Ok. No, muotoillaan sitten näin: läntisellä puoliskolla. :D

muoks. Oli pakko tarkastaa, kun mulla on sellainen tuntuma, että nuo molemmat kaupungit ovat suhteellisen lähellä rannikkoa. Nähdäkseni Hamilton on noin 30 km rannikolta ja Auckland ihan meren äärellä. Hämeenlinna ja Tampere ovat reilut 100km mereltä. No, en ole koskaan itse asunut meren rannassa, joten en tiedä miten ranta-asukit haluavat meren läheisyyttä määritellä. Mulle 30 km on jo aika lähellä. :)

Viimeksi muokattu:
:laugh: Ok. No, muotoillaan sitten näin: läntisellä puoliskolla. :D

muoks. Oli pakko tarkastaa, kun mulla on sellainen tuntuma, että nuo molemmat kaupungit ovat suhteellisen lähellä rannikkoa. Nähdäkseni Hamilton on noin 30 km rannikolta ja Auckland ihan meren äärellä. Hämeenlinna ja Tampere ovat reilut 100km mereltä. No, en ole koskaan itse asunut meren rannassa, joten en tiedä miten ranta-asukit haluavat meren läheisyyttä määritellä. Mulle 30 km on jo aika lähellä. :)

Hamiltonista on rannalle n. 45 minuutin ajomatka. Auckland sijaitsee meren rannalla mutta itäpuolella pohjoiskärkeen johtavaa kannasta.

Luulisin että voisin tehä. Lähinnä oppia kieli niin että pärjää. Tai enhän mää tiiä josko toisessa maassa vaaditaan erilaisia tutkintoja jotta voi hoitaa päikyssä lapsia. Hoitajana.

Ranskaan Provencen alueelle tai Pohjois-Italiaan lähtisin ellei kieli ja koulutus olisi esteenä. Suomi on ruma ja pimeä maa mielestäni. Suomalainen arkkitehtuuri, no sitä ei ole tai se tuottaa vain rumia, samasta muotista tehtyjä asuntoja. Asuminen ja ruoka on kallista täällä. Suomalainen puhdas ruokakin on mielestäni vain kupla ja mainostemppu.

Kyllä mä Espanjaan lähtisin. Barcelonan tai Valencian liepeille, löytyisi edes vähän sitä ns. tukiverkostoa alkuun.
Pääasiassa ilmastoperusteinen olisi mun muutto, mutta kyllä siinä painaisi myös se, että matka tänne ei olisi kuitenkaan mikään ihan mieletön, ja maa on kuitenkin sillä lailla tuttu, että edes vähän tietää miten siellä hommat pyörii muutenkin, kuin turistina.

Tää vois olla pienoinen ongelma. Mitä olen "kollegoilta" kuullut, niin siellä hommia on alalla vähintään yhtä paljon kuin täällä, ja niistä maksetaan paikoin jopa paremmin. Mutta kun täälläkin naisia on alalla vähänlaisesti, niin siellä varmaan paikalliset machot nauraisi ovesta pihalle, kun ilmaantuisin paikalle pinkin työkalupakkini kanssa.

Mutta tosiasiassa en ole täältä varmaan mihinkään lähdössä, vaikka Suomi onkin paska maa. Tänne tuli tehtyä neljä lasta, hommattua oma pieni pellonkulma ja sellainen määrä elukoita, että lähde tätä sirkusta muuttamaan Euroopan toiseen laitaan.
Vois sitäpaitsi lasten isällä olla sanansa sanottavana, tuskin niitä muksuja ruvetaan joka toinen viikonloppu lennättämään tota väliä...

Yhteistyössä