Nyt naiset rehellistä vastausta ... työpaikkalounaasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellaah

Jäsen
31.01.2014
304
0
16
Helsinki
En voi käsittää kuinka "pienisyömäisiä" naisia meillä töissä on. Aamulla ei ehditä kuulemma syödä mitään, lounaaksi on jugurtti ja joku hedelmä. Joskus harvoin jos käydään työpaikkaruokalassa, siellä otetaan puolikas peruna ja 2 lihapullaa, jotka levitetään lautaselle. Sillä pitäisi jaksaa tehdä 8 h päivä.

Nämä naiset eivät kuitenkaan ole sieltä laihimmasta päästä, vaan ihan kunnolla on lihaa luiden ympärillä. Missä vaiheessa te sitten kiskotte ne kalorit jos ei aamulla tai päivällä? Illalla telkkarin ääressä mahtaa olla melko mättöorgiat?

Itse saan normaalipainoisena (168cm, 56 kg) aina oudoksuvia katseita kun vedän ihan normaali täyttävän ateria leivän (joskus jopa kahden!) ja maidon kanssa.

Meillä taas päinvastoin. Minä olen se kevyesti lounaalla syövä, jonka annoskoko on selvästi muita pienempi, ja muut ovat huolissaan, kun syön niin vähän. Syön kevyemmin siksi, että syön illalla kunnon päivällisen, ruokaa josta todella pidän. (työpaikkaruokalan ruoat eivät erityisen maukkaita ole) Muut naiset taas vetävät ison kasan ruokaa töissä, ja leivän vielä siihen päälle. He kuulemma syövät iltaisin vain salaattia tai leipää.

Tämä on iso ongelma työpaikkaruokaloissa, sillä työpaikkalounas pistäisi olla vain yksi päivän viidestä ateriasta, ei päivän ainoa ateria! Tämä siis sinulle joka sanoit syöväsi kahden edestä.
Itse aiheeseen, jos on ylipainoa ja yrittää siitä päästä eroon, niin on syötävä vähemmän. Jos on normaalipainoinen voi syödä sen verran kuin kuluttaa. Ylipaino yleensä kertyy vuosien saatossa ja sen lähteminen kestää myös vuosia, jos lähtee ollenkaan.

Nämä naiset eivät kuitenkaan ole sieltä laihimmasta päästä, vaan ihan kunnolla on lihaa luiden ympärillä. Missä vaiheessa te sitten kiskotte ne kalorit jos ei aamulla tai päivällä?

Siinäpä sulle miettimistä, vaihtoehtoja kun jää niin paljon ;)

Sehän on ihan tutkittu juttu, että aamupalan skippaavat syövät yleensä myöhemmin päivän aikana liikaa ja huonommin kuin ne, jotka syövät aamulla ja lounasaikaan hyvin. Ja huomaan sen itsekin, että jos aamupala/lounas jää syömättä, jossain vaiheessa iltapäivää/iltaa iskee ihan järkyttävä nälkä, ja tulee syötyä sitä mitä äkkiä saa eteensä. Verensokeri heittelee kun syö milloin ja mitä sattuu, mikä taas saa syömään huonosti jne. Sitä en tiedä, miksi jotkut päivästä toiseen syövät niin, mutta eipä se mulle kuulu.

No jogurtissahan on jo monta sokeripalaa, joten siinäpä se vastaus olikin ap.

Yleensä ihmiset syövät liian vähän ja liian huonoa ruokaa, välipaloja ja patukoita yms. moskaa. Niistä ne kalorit helposti kertyy.

Itse syön aamulla kotona pikapuuroa ja töissä vielä n. tunnin päästä maustamattoman rahkan. Sillä jaksaa n. 11.30 asti, jolloin syön päiväkotiruokaa, yleensä otan lisää. Iltapäivällä syön vähän välipalaa ja illalla iltaruuan kotona. Iltapalaksi hedelmä ja rahka.

Mulle ei maistu aamulla mikään. Työpäivän aikan syön jotain pientä ja juon kahvia. Kotona syön aterian, lisäksi herkkuja ja mahdollisesti jotain hedelmiä illan mittaan. Sitten vielä iltapalaksi leipää tai saatan sortua johonkin epäterveelliseenkin kuten lihapiirakkaan. Noi herkut pitävät huolen siitä, että kaloreita tulee (mä olen tosin normaalipainoinen).

Meillä taas päinvastoin. Minä olen se kevyesti lounaalla syövä, jonka annoskoko on selvästi muita pienempi, ja muut ovat huolissaan, kun syön niin vähän. Syön kevyemmin siksi, että syön illalla kunnon päivällisen, ruokaa josta todella pidän. (työpaikkaruokalan ruoat eivät erityisen maukkaita ole) Muut naiset taas vetävät ison kasan ruokaa töissä, ja leivän vielä siihen päälle. He kuulemma syövät iltaisin vain salaattia tai leipää.

No siis mä syön kotona vielä aika samanlaisen annoksen vielä uudelleen :o tai siis äskenkin lautasellinen pinaattikeittoa ja 2 palaa ruisleipää. Iltapalaa en syö, tai silloin syön sen jugurtin/hedelmän. Liikuntaa sen verran et kävelen töihin sen 15 min suunta, 3-4 kertaa viikos jotai liikkaa. Mut tuskinpa sekää selittää huimaa eroo.

Itse syön aamupalan, töissä lounaan ja ehkä välipalan riippuen vuorosta. Kotona päivällisen ja iltapalan. Mulle sopii tää 4-5 ateriaa kohtuudella jollon nälkä pysyy aisoissa ja syöminen.

No siis mä syön kotona vielä aika samanlaisen annoksen vielä uudelleen :o tai siis äskenkin lautasellinen pinaattikeittoa ja 2 palaa ruisleipää. Iltapalaa en syö, tai silloin syön sen jugurtin/hedelmän. Liikuntaa sen verran et kävelen töihin sen 15 min suunta, 3-4 kertaa viikos jotai liikkaa. Mut tuskinpa sekää selittää huimaa eroo.

Pinaattikeitto ja pari ruisleipää ei kovin tuhdilta aterialta kuulosta. Jos noin syöt, niin en ihmettele, ettet liho. :)

Minä syön iltaisin tuhdimmin, esim. tänään lohta, riisiä ja kasviksia. Eilen feta-pinaatti-pastaa. Ja vähän liian usein jonkun herkunkin päälle, vaikkapa pullan, kaakaota tai suklaapatukan.

Mä en koskaan syö aamupalaa, jaksan sillä tavalla huomattavasti paremmin. Lounastakin saatan syödä vasta kolmen neljän kieppeillä, ja silloinkin usein jotain kevyttä. Hyvin riittää virtaa. Illalla syön sitten mitä huvittaa, mutta yleensä hyvin terveellisesti ja paljon :D Jälkkäriä ja viiniä myös useimpina iltoina. Mulle tämä sopii eikä paino-ongelmia ole, mutta onhan paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät syö julkisella paikalla mitään, mutta kotona vedetään kilokaupalla herkkuja.

Meillä töissä meni niin, että minä normipainoinen/hoikka ja söin aina kunnon ruuat. Muut yleisesti ylipainoisia ja söivät tyyliin omenan ja voileivän (+ kaikki tasaisen varmasti jollain dietillä).

[QUOTE="nuuh";29563727]Onneks saan syödä töissä ihan yksin. Ruokanatsit saa hakea kiksinsä sitten ihan muualta kun ei pääse mittailemaan voin paksuuksia mun leipäin päältä.[/QUOTE]
Lucky you. Tuntuu siltä, että ylipainosta ei ole korrektia sanoa mitään, mutta jos joku on laiha, hänen kaikkia syömisiään on lupa kommentoida ja ällistellä suureen ääneen. :(

Tuntuu siltä, että ylipainosta ei ole korrektia sanoa mitään, mutta jos joku on laiha, hänen kaikkia syömisiään on lupa kommentoida ja ällistellä suureen ääneen. :(

Kyllä mulle on taivasteltu, että "aikamoinen satsi ruokaa" tai "mihin tuo syömäsi ruoka menee" tai "ihme että olet noin hoikka" tai jotain muuta vastaavaa.
Koskaan en ole kommentoinut kenenkään ylipainoisen syömisiä mitenkään, vaikka joskus ihan sivusilmässä olen huomannut, että lihapiirakkaa ja viineriä sinne kitaan lapetaan...

Yhteistyössä