ARGH! Kirpparimyynti ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei musta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei musta

Vieras
Ottaa niin aivoon muutamat jutut kirpputoreilla:

- Siisti pöytä houkuttaa ostajia mutta ostajat tai potentiaaliset sellaiset pitävät oikeutenaan sotkea sen. Oikeasti, olisko niin vaikeaa käsitellä niitä tavaroita vähän nätimmin ja vaikka laittaa vaatteet takaisin henkareihin roikkumaan eikä vaan heittää niitä kasaan?!? Mun mielestä on epäkohteliasta sotkea jopa H&M:llä vaikka myyjien työhön siellä kuuluukin siistiä ja siirtää vääriin paikkoihin jätettyjä vaatteita, ja kirpputorilla se vaan on niin turhauttavaa, kun myynnistä saatu voittokaan ei ole päätä huimaava.

- Edelliseen liittyen, voisko ne muiden pöytien tavarat palauttaa niille pöydille, jos tulee katumapäälle, eikä jättää lähimpään käden ulottuvilla olevaan?

- Hinnat. Pari euroa mekosta ei ola paljon, jos se on hyvässä kunnossa. Haluan jäädä edes sen verran voitolle että saan pöytävuokran maksettua voitoista. Pääkaupunkiseudulla pöytävuokra on paikasta riippuen 30-40 e joten aika paljon saisi myydä kymmenen sentin hintaisia juttuja sen kattaakseen. Kirpputoriostajien odotukset siitä mitä tavarat saa maksaa ovat outoja.

- Tavaroita ei saa rikkoa vaikka ne olisivat kirpputorilla. Niin kauan kuin et ole ostanut jotain, se kuuluu jollekulle muulle.

Ja koska joku kuitenkin tulee tästä sanomaan, niin joo, tiedän ettei kirpputorille ole pakko mennä ja luultvasti tämä onkin viimeinen kerta kun käyn myymässä.

Kiitos kun sain avautua.

voiko listaan lisätä sen, että nappaat pöydästä jonkun myynnissä olevan lelun ja annat lapsellesi että tämä saa leikkiä sillä sen aikaa kun mamma kiertelee? :D sitten lähtiessä lelu heitetään satunnaiseen pöytään.

[QUOTE="hmm";29567184]voiko listaan lisätä sen, että nappaat pöydästä jonkun myynnissä olevan lelun ja annat lapsellesi että tämä saa leikkiä sillä sen aikaa kun mamma kiertelee? :D sitten lähtiessä lelu heitetään satunnaiseen pöytään.[/QUOTE]

Joo, voi lisätä. :)

Ärsyttää myös. Just tänään kävin taas siivoomassa joidenkin possujen sotkut. Ja huom! kaikki ostajat ei todellakaan ole possuja. Kerran myyntipöytääni oli rikottu shampoopullo, se oli varmaan ikävin kokemukseni.

Ei ihmiset nykyään kunnioita toisten omaisuutta ja vaivannäköä. Itse en ainakaan myllää kenenkään pöytää kaameaan kuntoon ja kiikuttele tavaroita mihin sattuu. Ne on sen toisen ihmisen omaisuutta kuitenkin. Ei tulis mieleenkään esim. heittää toisen vaatteita myttyyn sovituskopin lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29567189:
Monesti huomaa, että jos pöytä on liian täynnä, se ei kyllä pysy siistinä vaikka kuinka laskostaisi takaisin..

Toi voi olla totta, mutta on kuitenkin vähän eri asia ottaa vaatteet henkareista rekiltä ja sitten heittää ne siihen pöytään kun "jaksa" laittaa niitä takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29567189:
Monesti huomaa, että jos pöytä on liian täynnä, se ei kyllä pysy siistinä vaikka kuinka laskostaisi takaisin..

Totta tämäkin. Mutta ei pysy munkaan pöytä koskaan siistinä, vaikka kaikki vaatteet on nätisti henkareilla silitettyinä, eikä niitä ole liikaa vaan ihan helposti "selattavissa" läpi. Aina on henkarit heitelty väärin päin/sotkuun/loosin pohjalle, vaatteet on mytyssä loosin pohjalla, heitelty loosin päälle, jätetty sovituskoppiin/muiden looseille tai sit ne roikkuu jossain epämääräisessä mytyssä siinä vinksinvonksin henkareilla. Joskus ihan hämmästyn millaisella taidolla ihmiset saa ne myllättyä....

Olen kyllä viimoisten kirpparimyyntikeikkojen jälkeen tullut siihen tulokseen, ettei kirpparimyynti kannata. Tietysti jos sattuu olemaan kasapäin jotain lasten hyväkuntoisia suksia ja luistimia myynnissä niin voi jotain jopa tienatakin, mut ihan perusvaatteita ei vaan mene kaupaksi. Kaikki pitäisi saada sillä 10 sentillä. Ei paljoa maksa vaivaa hommata kirpparipöytää ja maksaa siitä se 30-40e, käydä siivoamassa sotkuja joka päivä ja lopulta saa ehkä kympin voittoa jos on tuuria.

Mulla oli juuri 2 viikkoa kirppispöytä lastenkirppiksellä. Loosi pysyi kyllä todella siistissä kunnossa, joten en voi valittaa. Kävin siivoamassa sen 2-3 päivän välein, eikä se koskaan ollut lähellekään niin epäsiistin näköinen, etteikö sitä itse ostajana lähtisi läpi plaraamaan.

Mulla on muutama hyväksi todettu kikka, jonka nimeen vannon. pyrin laittamaan kaikki vaatteet henkareille. Ja vielä siis sopiville henkareille, eli ei sellaista paitaa pieneen henkariin, jossa on iso kaula-aukko, koska tällöin sen löytää aivan varmasti seuraavalla kertaa jostakin aivan muualta, kuin siltä henkarilta.

Jos laitat 10 bodya päällekäin pinoon pöydälle, niin on kai sanomattakin selvää, että ne on siinä siistissä pinossa tasan sen 2 sekuntia.

Joten miksi niitä ei tosiaan voi laittaa sinne henkarille roikkumaan? Siellä ne pysyy kauniisti ja niitä on ostajan helppo plarata.

Ainoat vaatteet, joita en välttämättä henkarille laita, on alle 1v ikäisten housut, sekä hameet ja legginssit. Ne laitan koreihin, joihin nimeän selkeästi korin sisällön. Ja 99% vaatteista on siellä korissa pysynyt.

Tosin jos tangolla on tilaa ja mulla on riittävästi housuhenkareita, niin laitan nekin tangolle. Mutta muutoin tosiaan sinne koriin. EI pöydälle. Siinä ne menee aivan sikinsokin.

Nyt mulla on kirppispaikka ihan tavallisella, ns. sekatavarakirppiksellä. Ja siellä meno on hieman toisenlaista. Kyllä ne housut, hameet, legginssit jne. on edelleen laatikossa pysyneet, mutta sovitetut takit näemmä heitetään vain siihen loosin "päälle". Ja lattialle pudonneita vaatteita ei nosteta. Vahingossakaan. Tuolla saa käydä mielellään joka päivä, sillä muutoin loosi on kuin pommin jäljiltä.

Pyrin saamaan aina 2 kärpästä yhdellä iskulla...niinpä yhdistän sen loosin siivouksen aina johonkin muuhun menoon, jos vaan mitenkään mahdollista. Kyllä niitä pelkkiä loosinsiivousajojakin tulee tehtyä, mutta toisaalta koitan ottaa tämän vähän sillä periaatteella, että kyseessä on harrastus. Joten rahan kiilto silmissä en tätä osaa tehdä :)

Mulla on kyllä lähes poikkeuksetta ihan hyvä myynti. 2 viikon lastenkirppispaikasta jäi käteen päälle 300€ ja vajaa viikon myynti tuolla tavallisella kirppiksellä on jo ylittänyt 200€, joten ei valittamista.

Ottaa niin aivoon muutamat jutut kirpputoreilla:

- Siisti pöytä houkuttaa ostajia mutta ostajat tai potentiaaliset sellaiset pitävät oikeutenaan sotkea sen. Oikeasti, olisko niin vaikeaa käsitellä niitä tavaroita vähän nätimmin ja vaikka laittaa vaatteet takaisin henkareihin roikkumaan eikä vaan heittää niitä kasaan?!? Mun mielestä on epäkohteliasta sotkea jopa H&M:llä vaikka myyjien työhön siellä kuuluukin siistiä ja siirtää vääriin paikkoihin jätettyjä vaatteita, ja kirpputorilla se vaan on niin turhauttavaa, kun myynnistä saatu voittokaan ei ole päätä huimaava.

- Edelliseen liittyen, voisko ne muiden pöytien tavarat palauttaa niille pöydille, jos tulee katumapäälle, eikä jättää lähimpään käden ulottuvilla olevaan?

- Hinnat. Pari euroa mekosta ei ola paljon, jos se on hyvässä kunnossa. Haluan jäädä edes sen verran voitolle että saan pöytävuokran maksettua voitoista. Pääkaupunkiseudulla pöytävuokra on paikasta riippuen 30-40 e joten aika paljon saisi myydä kymmenen sentin hintaisia juttuja sen kattaakseen. Kirpputoriostajien odotukset siitä mitä tavarat saa maksaa ovat outoja.

- Tavaroita ei saa rikkoa vaikka ne olisivat kirpputorilla. Niin kauan kuin et ole ostanut jotain, se kuuluu jollekulle muulle.

Ja koska joku kuitenkin tulee tästä sanomaan, niin joo, tiedän ettei kirpputorille ole pakko mennä ja luultvasti tämä onkin viimeinen kerta kun käyn myymässä.

Kiitos kun sain avautua.

totta horiset.

Yhteistyössä