Mistä löytyisi PK-seudulla Helsnigin keskustan ulkopuolelta ravintola, jossa ruoka oikeasti valmistettasiin itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokailika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokailika

Vieras
Mistä löytyisi PK-seudulla Helsnigin keskustan ulkopuolelta ravintola, jossa ruoka oikeasti valmistettasiin itse raaka-aineista? Ei oteta nyt mukaan sit pikaruokapaikkoja, kiitos.

Tikkurilan Mummola.

Niin joo, ihan satavarmasti en uskalla mennä sanomaan että kaikki tehdään itse mutta uskoisin niin

Viimeksi muokattu:
Etsin siis paikkaa, josta saa hyvänmakuista ruokaa tuoreista, itsevalmistetuista raaka-aineista. Liian monessa paikassa lykataan lautaselle pussista ranskalaiset ja pussivihannekset. Tai sit ruoka ontehty viikkoja sitten ja pakastettu.

Etsin siis paikkaa, josta saa hyvänmakuista ruokaa tuoreista, itsevalmistetuista raaka-aineista. Liian monessa paikassa lykataan lautaselle pussista ranskalaiset ja pussivihannekset. Tai sit ruoka ontehty viikkoja sitten ja pakastettu.

Eipä taida sellaista paikkaa ollakaan, jossa kokilla on aikaa kuoria perunat ja viipaloida ne ranskalaisiksi. Puhumattakaan siitä, että olisi aikaa silputa ja pilkkoa erilaisia juureksi ja kasviksi milloin mitäkin höystöä varten. Vähintään puolivalmisteita käytetään jokaisessa keittiössä.

[QUOTE="vieras.";29577237]Eipä taida sellaista paikkaa ollakaan, jossa kokilla on aikaa kuoria perunat ja viipaloida ne ranskalaisiksi. Puhumattakaan siitä, että olisi aikaa silputa ja pilkkoa erilaisia juureksi ja kasviksi milloin mitäkin höystöä varten. Vähintään puolivalmisteita käytetään jokaisessa keittiössä.[/QUOTE]

Mitä tarkoittaa puolivalmisteet käytännössä? Ihmeellistä, jos kokilla, joka tekee ruokaa ammatikseen, ei ole aikaa käyttää tuoreita aineita.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29577081:
angry duck, konala. Olen käynyt useinkin. Vihannekset on aina itse leikattu ja leikkeet leivitetty itse, muutama esimerkki mainitakseni.

Tuolla eat.fi:ssä kerrotaan, että paikka on aika tylyn näköinen ja se on keski-ikäisten miesten kaljabaari. Toki useat kommentoijat kertoo,että sieltä saaa hyvää ruokaa, mutta kokki on vaihtunut useasti, joten se riippuu kokista, onko ruoka syömäkelpoista.

[QUOTE="digeridoo";29578238]Roslundin lihakaupan ravintola (Teurastamon portti) Tukkutorin alueella lähellä Kalasatamaa. Kellohalli samassa kompleksissa myös hyvä.[/QUOTE]

En syö lihaa, enkä pikaruokaa (hampurilaisia).

[QUOTE="Ehkä";29578295]eli siis paistetaan öljyssä, tuskin alusta asti ,alkaen perunan kuorimisesta...[/QUOTE]

No usko pois, perunatkin tulevat suoraan pellolta ravintolan lähistöltä. Käyttävät paikallisten maajussien raaka-aineita. Miksi mennä merta edemmäs kalaan?

Mä en kyllä ymmärrä, miksi useimmat ihmiset suosutvat syömään pakastettua ruokaa ja eineksiä jopa ravintolassa?

Yhteistyössä